در صحن علنی مجلس شورای اسلامی

شعرخوانی نمایندگان گیلان در مجلس گل کرد؛ کنایه‌های افتخاری و دلخوش با زبان شعر

دلخوش نماینده شاعر پیشه مجلس وقتی خواست پیشنهادی را مطرح کند، شعری که مخاطبش لاریجانی بود را خواند:«اگر با من نبودش هیچ میلی چرا ظرف من را بشکست لاری!»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از خبرآنلاین، نماینده مردم فومن در تذکری نسبت به خستگی هیئت رئیسه و تنبلی همکارانش در رأی دادن انتقاد کرد و گفت که«من خسته و تو دیوانه ما را که برد خانه؟»، مصرعی که پزشکیان در واکنش به آن گفت:ما خسته نیستم و تا شب سرکاریم.

در جلسه سه شنبه-۱۴ دی- مجلس و هنگام بررسی لایحه برنامه ششم توسعه، محمدعلی وکیلی عضو هیئت رئیسه پیشنهاد حذفی را مطرح کرد. زمانیکه  رئیس مجلس از نمایندگان پرسید که آیا کسی هست که در مخالفت با این پیشنهاد نظری داشته باشد، وکیلی به شوخی گفت که«کسی اگر جرأت دارد دستش را بلند کند.»

شوخی که موجب خنده نمایندگان و رئیس مجلس شد و لاریجانی به او گفت: حالا کاری نکنید که همه دستشان را بلند کنند.

سرانجام پیشنهاد وکیلی رأی نیاورد تا رئیس مجلس با طعنه به این عضو هیئت رئیسه بگوید: این هم برای آقای وکیلی.

در ادامه جلسه، حجت الاسلام «مهدی افتخاری» نماینده مردم فومن و شفت در مجلس دهم در تذکری نسبت به رأی ندادن همکارانش انتقاد کرد و در ادامه با تکیه به ماده ۲۴ آیین نامه داخلی گفت: ما به آیین نامه سوگند خوردیم  که نسبت به حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم اقدام کنیم.

وی افزود: از آن طرف شما و هیئت رئیسه خسته هستید و نمایندگان هم از این سو خسته هستند،‌به قول آن بنده خدایی که میگفت«من خسته و تو دیوانه، ما را که برد خانه؟» شما خسته و این ور هم خسته، حقوق ملت را چه کسی باید پیگیری کند؟

در این هنگام مسعود پزشکیان که ریاست مجلس را بر عهده داشت با خنده به تذکر افتخاری پاسخ داد. او گفت: نمایندگان محترم مشارکت بیشتری داشته باشید.ما خسته نیستم آقای افتخاری! هنوز اول کار است و تا شب سرکاریم.(خنده)

کاظم دلخوش که به شاعرپیشگی شهره است، وقتی میخواست به بیان یک الحاقی مرتبط به بند مربوط به دانشگاه پیام نور بپردازد، با وجود آنکه لاریجانی ریاست را به پزشکیان سپرده بود، مصرعی را با اعمال تغییرات دلخواه خودش خطاب به لاریجانی خواند: »اگر با من نبودش هیچ میلی چرا ظرف من را بشکست لاری!«

در ادامه وقتی که مجلس در حال رأی گیری برای آخرین پیشنهاد مربوط به بنده ۸۱ بود، پزشکیان چندین بار از بانوان مجلس خواست که رأی بدهند. او خطاب به نمایندگان خانم مجلس گفت:‌خانم های محترم لطفا بیایید رأیتان را بدهید.

محمدعلی وکیلی نیز وقتی دید تذکر پزشکیان کارساز نیست، خطاب به خانم‌های مجلس گفت « خانم الان موقع عکس نیست. بفرمایید رأی بدهید.»

Share