در جلسه امروز شورا

سخنان باقری خطیبانی جلسه شورا را بهم ریخت /علوی: صلاحیت باقری مجددا بررسی‌ شود

رشت – یکصد و هفتادمین جلسه شورای شهر رشت در حالی صبح امروز با حضور اعضا در عمارت شورا برگزار شد که سخنان باقری خطیبانی بار دیگر باعث تشنج در جلسات شورا شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه یکصد و هفتادم شورای شهر رشت صبح امروز با حضور اعضا در عمارت شورا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت، مسعود کاظمی در این جلسه با قدردانی از حضور مردم در حماسه ۸ دی به پاکسازی حاشیه رودخانه پارک توحید رشت اشاره کرد و گفت: حرکت بسیار خوبی صورت گرفته اما باید بعد از این توجه زیادی در مورد دپو شدن مجدد زباله ها در حاشیه رودخانه‌ها توجه شود.

رئیس شورا اولویت اول شورای چهارم را ساماندهی لندفیل سراوان دانست و گفت: اگرچه اقداماتی انجام شده اما هنوز این مشکل در آنجا موجود است و شهروندان رشت مستحق بهترین ها هستند.

کاظمی در ادامه گفت: هر چه زودتر کارگروه سپیدرود تشکیل تا موانع و مسایل مربوط به این لایحه بحث و بررسی شود زیرا شورا به مردم قول داده است و این تیم باید به زودی وضعیتش مشخص شود.

از لحاظ ولنگاری پیاده راه رشت به پاریس شباهت دارد

محمود باقری خطیبانی نیز در این جلسه با بیان اینکه ۱۲۰ نفر از کارکنان شهرداری مشخص نیست چگونه جذب این سازمان شده اند. اگرچه با این صحبت ها من برای خود مخالف درست میکنم اما بچه هایی هستند که با زحمت مدرک گرفته اند اما هنوز بیکاری است.

وی افزود: از شهردار رشت پرسیدم دانه درشت تر از ساختمان دانا داشتیم؟ از بانک که میلیاردری وام گرفتند و پرداخت نکرد دانه درشت تر داشته ایم؟ آیا حکم شهرداری به شما این اختیار را داده است؟

عضو شورای شهر رشت با اشاره به انحرافات پیاده راه رشت اظهار کرد: اینکه بگویند رشت شبیه پاریس شده به چه دردی می خورد؟ ولنگاری پیاده راه رشت به پاریس شباهت دارد. کجای شهر رشت بی روز است که آقایان می گویند روز رشت نداریم. برنامه هایی برای مزار شهدای مدافع حرم داشتیم. اگر صورت جلسه روز رشت سال گذشته را ببینید متوجه می شوید که قانع هیچ تقصیری نداشت اما زندان رفت.

باقری خطیبانی در ادامه اظهارات خود گفت: نمی‌گذاریم اینجا سوریه و عراق شود و جلوی کسانی که روبه روی نظام قرار گیرند می ایستیم. خودم اصلاح طلبم ولی مخالف ولنگاری هستم. باید به داد به جوانها برسیم. نامه ای به مدیرکل دارایی زدم در مورد چکهای شهرداری که باید پیگیری شود.

صلاحیت باقری مجددا بررسی شود

امیرحسین علوی نیز بعد از اظهارات باقری خطیبانی گفت: این فرد با نطق های خود طی چند جلسه اخیر باعث تشنج در جلسات شده و بنده تقاضای بررسی عدم صلاحیت باقری خطیبانی برای حضور در جلسات شورا را دارم. زیرا سه جلسه است که با نطقهای خود باعث تشنج جلسه می‌شوند. بنده برای وقت خود و کسانی که به ما رای داده اند احترام قائلم اما ایشان با این حرکات باعث کندی و تعطیلی جلسات می‌شوند.

مجید رجبی ویسرودی نیز اظهار کرد: از حقوقدان شورا بپرسید که آیا اعضای شورا میتواند در مورد یک عضو دیگر شورا و صلاحیت یا عدم صلاحیت او نظر بدهند؟

Share