دیارمیرزا گزارش می‌دهد

رونمایی از دبیر جدید کمیته مناسب‌سازی معابر تالش در روزی که بر استانداردسازی تاکید شد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید حمید موسوی معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار تالش در جلسه مناسب سازی معابر این شهرستان از تاکید محمدعلی نجفی استاندار گیلان مبنی بر استاندارد سازی و گزارش عملکرد این فعالیتها سخن گفت.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید حمید موسوی معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار تالش در جلسه مناسب سازی معابر این شهرستان از تاکید محمدعلی نجفی استاندار گیلان مبنی بر استاندارد سازی و گزارش عملکرد این فعالیتها سخن گفت.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از تالش، موسوی با بیان تشکیل این کارگروه گفت: مناسب سازی ساختمان های دولتی و پیاده روهای خیابانی از اولویت های اصلی این دستور العمل هستند که فرایند مناسب سازی در ۱۲ اداره تالش که بیشترین رفت و آمدها در آن صورت می گیرد آغاز شده است.

وی افزود: این عملیات ابتدا در فرمانداری تالش با احداث رمپ با حفاظ انجام شده و پیاده روها در شهرهای تالش، اسالم و لیسار باید اصلاح شود.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار تالش اظهار کرد: شهرهایی همچون حویق و چوبر به دلیل نداشتن پیاده رو در این طرح جای ندارند و فقط ساختمان های اداری مشمول این مصوبه می شوند.

وی تخصیص بودجه این طرح را از مرداد ماه امسال بیان کرد و افزود: مدت زمان اجرای آن نیز ۳ سال تعیین شده است که از ردیف تعمیرات بودجه مورد نیز به آنها تعلق می گیرد.

این مقام دولتی از شهرداری تالش به دلیل شروع زودهنگام کار مناسب سازی پیاده روها قدردانی کرد.

موسوی حجم ترافیک خیابانهای مرکز شهرستان را سنگین توصیف کرد و افزود: پارک خودروهای متعدد در کنار پیاده روها امکان استفاده افراد کم توان و سالم را از این معابر سلب کرده است.

وی به یک طرفه شدن برخی خیابانها اشاره کرد که اثربخش نبوده و پارک ۲ طرفه در این خیابانها یک مشکل جدید را ایجاد کرده است.

موسوی همچنین بر ضرورت فرهنگسازی در زمینه استفاده پیاده روها و نقش رسانه ها در این زمینه تاکید کرد.

معاون عمرانی فرماندار تالش از روسای ادارات و مجریان این طرح خواست تا با محمدرضا اسکندرپور ناوان، دبیر جدید این کمیته همکاری لازم را داشته باشند.

وی از ضرورت اصلاح ورودی مدارس و سالنهای ورزشی عمومی و مدارس نیز سخن گفت و اضافه کرد: مدارس جدید مشکلی در این زمینه ندارند و مدارس قدیمی نیز از طریق سازمان نوسازی اقدام لازم در مورد آنها صورت خواهد گرفت.

عدم اجرای مناسب سازی ساختمان اداری

صحبت زاده رییس اداره بهزیستی این شهرستان از مقررات جامع این طرح سخن گفت و خواستار همکاری بیشتر ۱۲ اداره تعیین شده در طرح جهت احداث رمپ مجهز به حفاظ شد.

وی افزود: عدم اجرای مناسب سازی ساختمان اداری توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان و اجرای غیر اصولی توسط شهرداری تالش، اداره های مخابرات و مالیات و دارایی و انتقاد کرد.

جوادی رییس بنیاد مسکن با اشاره به وضع نامناسب این ساختمان گفت: تنها راه حل این مشکل ایجاد رمپ در داخل پیاده رو است وی همچنین از اجرای طرح هادی در روستای خاله سرای ۵۷ بخش اسالم و رعایت این ضوابط در پیاده روها سخن گفت.

داداشی معاون شهردار تالش و نماینده این سازمان در سخنانی با احداث هرگونه رمپ در داخل پیاده رو و معابر عمومی مخالفت کرد.

وی با تشریح عملکرد سازمان متبوع خود گفت: عملیات اجرایی بلوار شکردشت، احداث رمپ در ورودی پیاده روها و خیابانهای معین و نواب در حال انجام است. وی به عرض ۱٫۵ متری برخی معابر قدیمی اشاره کرد که وجود درختان و تیرهای برق کار استانداردسازی با مشکل مواجه می کند.

معاون شهردار تالش از بکارگیری موزاییکهای جدید سخن گفت که مشکل مصالح گذشته که در فصل بارش منجر به حوادث احتمالی برای شهروندان می شود را ندارد.

وضعیت مسیر برجسته نابینایان در چند نقطه شهر تالش و قطع این مسیر بوسیله درخت و موانع از جمله انتقادات نماینده بهزیستی به شهرداری تالش بود که جان افراد نابینا را با خطر مواجه می کند.

اصلاح مسیرهای ورود و خروج و رمپ در تقاطع خیابانهای شهید بهشتی و طالقانی از جمله انتقادات به شهرداری تالش بود.

عبور غیرمجاز برخی خودروها از روی موانع

فرشید شفقی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان تالش با بیان ابلاغ این سیاستها به سازمان متبوعش گفت: عدم اجرای این موارد منجر به عدم صدور پروانه در ساختمانهای دولتی در دست ساخت خواهد شد. شفقی همچنین از عدم رعایت ضوابط رانندگی و عبور غیرمجاز برخی خودروها از روی موانع معابر بلوار حد فاصل میدان امام حسین و میدان نماز سخن گفت.

اکبری رییس اداره شهرسازی تالش نیز از وضعیت انسداد بازشوهای بلوارها که با تقاضای نیروی انتظامی مسدود شده انتقاد کرد و افزود: محل عبور برای ویلچر و مردم عادی به شکلی است که موتورسیکلتها به راحتی از آن عبور می کنند و مسدود کردن این مسیر نیز جوابگو نبوده است.

وی همچنین احداث بازشوهای z شکل برای جلوگیری از عبور موتورسواران متخلف را فاقد کارایی لازم ذکر کرد.

نمایش تصاویر عملکرد اداره های معین طرح پایان بخش برنامه بود. عدم نصب حفاظ رمپ توسط اداره بهزیستی به عنوان درخواست کننده از جمله انتقادهایی بود که موجب انتقاد موسوی به این اداره شد.

گفتنی است محمدرضا اسکندرپور ناوان چندی پیش بخشدار مرکزی تالش بود که جای خود را به فرد دیگری داد.

Share