در گفتگو با دیارمیرزا مطرح شد

روایت رسولی از تخلف رئیس شورا/خرید امتیاز سپیدرود توسط شهرداری رشت بلامانع است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رسولی با بیان اینکه حق مردم و جوانان رشتی در رابطه با سپیدرود ادا نشده است، متذکر شد:در طول هفته نیز اقداماتی در راستای عدم خرید امتیاز سپیدرود انجام شده که جای تاسف دارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضا رسولی عضو شورای شهر رشت در خصوص آخرین وضعیت خریداری تیم سپیدرود در گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه شهرداری رشت ۲۶ آبان ماه سال جاری لایحه خرید امتیاز سپیدرود را به شورای شهر ارسال کرده است، یادآور شد: سپیدود در شرایط حساسی به سر می برد و تا به امروز نیز توانسته با تلاش بازیکنان و حمایت های مدیریت شهری موفق ظاهر شود اما برای تداوم این روند نیازمند کمک است زیرا افت و خیزهای جدید می تواند به تیم ضربه بزند.

این عضو شورا با اشاره به تاخیرهای بوجود آمده در مطرح شدن این لایحه و همچنین تبدیل دو فوریت آن به یک فوریت به بحث یک ساعت و نیمه در خصوص لایحه خرید امتیاز در آخرین جلسه شورا اشاره کرد و گفت: در نهایت پس از بحث های فراوان یادداشت های بین همکاران رد و بدل شد و ریاست شورا نیز بدون اینکه طرح را مسکوت بگذارند یا از دستور کار خارج کنند به یکباره طرح کمک مالی را مطرح کردند درحالی که دو کمیسیون فرهنگی و برنامه بودجه لایحه خرید سپیدرود تصوب شده بود و اقدام رئیس شورا یک تخلف آشکار بوده است.

رسولی با بیان اینکه حق مردم و جوانان رشتی در رابطه با سپیدرود ادا نشده است، متذکر شد:در طول هفته نیز اقداماتی در راستای عدم خرید امتیاز سپیدرود انجام شده که جای تاسف دارد.

وی خواستار رای گیری در رابطه با خرید امتیاز سپیدرود توسط شهرداری رشت شد و گفت: هم اکنون ۸ یا ۹ عضو شورا به طور قطع با این اقدام موافق هستند.

این عضو شورا با بیان اینکه خرید امتیاز سپیدرود یک کار تبلیغاتی نیست، اظهار کرد: به هیچ وجه قرار نیست با واگذای امتیاز به شهرداری نام تیم تغییر کند و باین مسائل اساس کذب است.

رسولی با بیان اینکه سپیدرود رشت با حمایت توسط شهرداری می تواند به لیگ برتر صعود کند، یادآور شد: زمان به ضرر این تیم سپری می شود و تفکری که می گوید با خرید این تیم شهردار یا اعضای شورا در نزد مردم محبوب تر می شوند و ممکن است در انتخابات از آن بهره بگیرند تفکری کودکانه است زیرا این دسته از اعضای شورا رزومه قابل قبولی دارند و نیازی به اینگونه موارد برای محبوبیت ندارند.

وی با بیان اینکه خرید سپیدرود علاوه بر کمک به انسجام مردمی یک فرصت نیز محسوب می شود اظهار کرد: ورزش و جوانان گیلان به عنوان متولی ورزش استان اعلام کرده که شهرداری با یک و نیم میلیارد تومان می تواند تیم را خریداری کند و اگر احیانا بدهی دیگری وجود داشته باشد برعهده خود سازمان ورزش و جوانان خواهد بود. از سوی دیگر ارزش امتیاز سپیدرود با صعود این تیم به لیگ برتر ارزش افزوده پیدا می کند.

عضو شورای شهر رشت از برخی نامه نگاری های چند وقت اخیر در رابطه با این موضوع و وقت کشی صورت گرفته ابراز نگرانی کرد و گفت: لایحه خرید در دو کمیسیون برنامه و فرهنگی تصویب شده و نیازی به آن نبوده که زیر نظر یک کارشناس حقوقی مورد بررسی قرار گیرد و این لایحه می بایست در صحن مطرح و رای گیری شود.

رسولی با بیان اینکه خرید امتیاز این تیم از لحاظ قانونی بلامانع بوده و اسناد آن نیز موجود است متذکر شد: متاسفانه دو یا سه عضو شورا در این زمینه کارشکنی می کنند اما امیدوارم آنها دست از سیاسیی کاری بردارند.

وی از موافقت ضمنی استانداری گیلان با خرید امتیاز سپیدرود توسط شهرداری رشت باتوجه به ظرفیت بالای اجتماعی این تیم خبرداد و گفت: تا آنجایی که من اطلاع دارم استانداری گیلان نیز هیچگونه مخالفتی با این مساله ندارد.

Share