مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان

رقیبان خارجی در حوزه صنایع دستی با قیمت و کیفیتی پایین تر آفت صادرات هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،علیزاده ؛ وجود رقیبان خارجی در حوزه صنایع دستی با قیمت و کیفیتی پایین تر را آفت صادرات اقلام صنایع دستی خواند و گفت: در راستای رفع این معضل و به چرخش درآوردن چرخه های تولید صنایع دستی ؛ ضروریست تا نوآوری در تولید و بازاریابی به شیوه نوین را در نقطه توجه برای صادرات این کالاها قرار دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه تولیدات صنایع دستی در شهرها و روستاهای گیلان با رونق خوبی مواجه است، اذعان نمود: کمک به بالندگی تولید صنایع دستی گامی در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و توانمندسازی روستاییان است.

رضا علیزاده در نشست نخبگان و استعدادهای برتر با محوریت نقش صنایع دستی گیلان در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی استفاده از تمام ظرفیت های دولتی و مردمی در راستای مقاوم سازی اقتصاد کشور است  که در این بین صنایع دستی نقش ویژه ای را ایفا می نماید.

این مسئول به جایگاه صنایع دستی در افزایش تولید ناخالص ملی اشاره نمود و افزود: در حال حاضر بسیاری از کشورهای پیشرفته و درحال‌توسعه به مقوله صنایع دستی نگاه ویژه ای دارند و با برنامه ریزی صحیح در این حوزه توانسته اند ارزآوری و درآمد سرانه بالایی را نصیب خود کنند.

علیزاده ؛ وجود رقیبان خارجی در حوزه صنایع دستی با قیمت و کیفیتی پایین تر را آفت صادرات اقلام صنایع دستی خواند و گفت:  در راستای رفع این معضل و به چرخش درآوردن چرخه های تولید صنایع دستی ؛ ضروریست تا نوآوری در تولید و بازاریابی به شیوه نوین را در نقطه توجه برای صادرات این کالاها قرار دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در پایان توسعه و پیشرفت در صادرات صنایع دستی را مرهون همت و تلاش هنرمندان این رشته دانست و یادآور شد: اقدام و عمل با نگاهی نافذ بر تحقق اقتصاد مقاومتی را می طلبد.

Share