فرماندار ماسال خبر داد:

رشد بیش از ۶ درصدی ازدواج در ماسال

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار ماسال با اشاره به رشد بیش از ۶ درصدی تعداد ازدواج ها درسطح شهرستان ماسال در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزود: در همین مدت میزان ولادت ۳/۱ درصد و تعداد وفات نیز ۳/۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار ماسال با اشاره به رشد بیش از ۶ درصدی ازدواج درسطح شهرستان ماسال در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزود: در همین مدت میزان ولادت ۳/۱ درصد و تعداد وفات نیز ۳/۲ درصد افزایش داشته است.

محمود قاسم نژاد در جلسه ی شورای ثبت وقایع حیاتی با تبریک فرارسیدن سالروز تاسیس سازمان ثبت احوال گفت: کارکنان خدوم ثبت احوال به ویژه در گذشته با تحمل همه ی سختی ها و کمبود امکانات، با تمام توان خود نسبت به ارائه ی خدمات عمومی به مردم اقدام می کردند.

وی با بیان اینکه سازمان ثبت احوال در طول ۹۸ سال گذشته با فراز و نشیب های فراوانی روبرو بوده است و با گذر زمان شاهد گستردگی خدمات این سازمان بوده ایم افزود: در حال حاضر بسیاری از سازمان ها و ادارات برای ارائه ی خدمات به مردم نیازمند آمار و اطلاعات سازمان ثبت احوال هستند و نقش این آمار در برنامه ریزی های کلان نظام بسیار پررنگ است.

فرماندار ماسال صدور کارت ملی هوشمند را از اقدامات پیشرو سازمان ثبت احوال دانست و اظهار داشت: صدور کارت ملی هوشمند از پیش نیازهای دولت الکترونیک و جامعه ی متمدن و هوشمند است که در بهبود و تسریع در ارائه ی خدمات و بسیاری از طرح های اجتماعی کاربرد دارد.

قاسم نژاد با اشاره به پیوستگی وقایع زندگی افراد از جمله تولد، ازدواج، طلاق و وفات به اداره ی ثبت احوال خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای اقشار مختلف جامعه نیازمند آمار دقیق ثبت احوال به لحاظ جنسیت و جمعیت گروه های سنی گوناگون است.

وی برون سپاری بسیاری از خدمات ثبت احوال به بخش خصوصی را زمینه ساز بهبود خدمات و کوچک سازی دولت عنوان کرد و افزود: ثبت به موقع وقایع حیاتی همچون ولادت و طلاق از جمله ی دیگر وظایف ثبت احوال است که با تعامل بیشتر شهرداران و دهیاران می توان شاهد رشد و بهبود عملکرد شهرستان در این شاخص باشیم.

فرماندار ماسال همچنین با بیان اینکه متاسفانه جمعیت کشور بنا به دلایل مختلف رو به پیری می رود، گفت: در حالی که امروزه بسیاری از کشورها از جمله رژیم غاصب اسرائیل، میزان باروری بالایی دارند، باید برای افزایش نیروی تولید و همچنین قدرت دفاع و بازدارندگی کشور با اتخاذ تدابیر لازم آمار باروری و موالید در  کشور را افزایش دهیم.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان ماسال نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات نوین خدماتی اداره ثبت احوال در سال های اخیر، عنوان کرد: از ۱۹ هزار متقاضی صدور کارت ملی هوشمند در سطح شهرستان تا کنون برای ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر کارت ملی هوشمند صادر شده است که این میزان  معادل  ۳۵ درصد افراد واجد شرایط کارت ملی هوشمند شهرستان است.

محمد احمدی امنیت و گستردگی بالای فضای سایبری ثبت احوال را از دیگر نقاط قوت این سازمان برشمرد و افزود: با یکپارچه شدن سیستم ثبت اطلاعات هویتی از طریق رایانه، افراد می توانند فارغ از محل تولد خویش ، از کلیه ی ادارات ثبت احوال در شهرهای مختلف خدمات دریافت کنند.

وی برون سپاری و واگذاری بخشی از فرایند ارائه خدمات ثبت احوال به بخش خصوصی را از دیگر اقدامات اخیر ثبت احوال در راستای سهولت در ارائه خدمات ارزیابی کرد و گفت: با اجرای طرح برون سپاری خدمات و گسترده شدن واحد های ارائه دهنده خدمات ثبت احوال، مردم شاندرمن نیز می توانند در شهر خود این خدمات را دریافت کنند.

در پایان این جلسه فرماندار ماسال از رئیس و کارکنان اداره ثبت احوال ماسال با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آورد.

Share