مدیر کل روسازی راه‌آهن خبرداد:

راه‌آهن قزوین – رشت در مراحل پایانی است/این خط ریلی سال آینده به بهره‌برداری می‎رسد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر کل روسازی راه‌آهن شرکت ساخت معتقد است: در صورت رسیدن منابع اعتباری لازم می‌توان انتظار داشت راه‌آهن قزوین – رشت در سال آینده به بهره‌برداری نهایی برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، مدیر کل روسازی راه‌آهن شرکت ساخت معتقد است: در صورت رسیدن منابع اعتباری لازم می‌توان انتظار داشت راه‌آهن قزوین – رشت در سال آینده به بهره‌برداری نهایی برسد.

احمدی با بیان این مطلب، اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های منابع مالی شرکت ساخت در طول سال‌های گذشته بعضی از طرح‌ها به عنوان اولویت‌های عمرانی کشور در نظر گرفته شده‌اند تا تامین منابع مالی و پیگیری اجرای آنها به عنوان اولویت رسمی انجام شود.

به گفته وی، رساندن راه‌آهن به استان گیلان نیز به عنوان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های مطرح شده در عرصه ریلی کشور پیگیری شده و خوشبختانه گام‌های مثبتی در راستای آن برداشته شده است.

مدیر کل روسازی راه‌آهن شرکت ساخت با بیان این‌که بخش زیادی از زیرسازی پروژه قزوین – رشت به پایان رسیده، تصریح کرد: در صورتی که منابع مالی لازم تامین شود می‌توان انتظار داشت طبق برنامه‌ریزی این خط ریلی در سال آینده به بهره‌برداری لازم برسد.

احمدی در پاسخ به این سوال که آیا مذاکرات برای تامین مالی قطعات باقی‌مانده این مسیر ریلی به مرحله نهایی رسیده، گفت: برای راه‌آهن رشت تا آستارا پیشنهادهای خارجی مطرح بوده و سرمایه‌گذاران نیز برای آن اعلام آمادگی کردند، هنوز کار اجرایی در این حوزه به‌طور رسمی آغاز نشده، اما مذاکرات برای نهایی شدن گام‌های اصلی ادامه دارد.

Share