دبیر ستاد اقامه نماز گیلان

دوستان ناآگاهانه و دشمنان آگاهانه آیت الله هاشمی را تخریب می‎کردند

حجازی با بیان اینکه تبلیغات مختلفی از سوی دوستان به صورت ناآگاهانه و ازسوی دشمنان به صورت آگاهانه علیه این شخصیت برجسته انجام می‌گرفت افزود: با این حجم از تبلیغات سیل عظیم جمعیت برای تشییع جنازه و اقامه نماز بر پیکر او حاضر شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم ترحیم و بزرگداشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در استانداری گیلان برگزارشد.

در این مراسم که پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر با حضور دکتر نجفی استاندار گیلان، دکتر سجادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ارمنستان و مدیران و کارکنان استانداری برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین حجازی با اشاره به اینکه در تاریخ بشر همیشه نوابغی که نامشان در صفحات تاریخ ماندگار است وجود دارد گفت: این مردان با برجستگی‌های شخصیتی،  تحولات عظیم در جامعه‌ی بشری ایجاد و چشم جهانیان را به خود خیره می‌کنند.

وی با بیان اینکه این تحولات در صحنه‌ی اجتماع بشر به اندازه‌ای گسترده است که جوامع را تحت تاثیر  قرار می‌دهد افزود: در انقلاب اسلامی ایران نیز چنین افرادی حضور داشته و دارند.

وی وجود اراده‌ی قوی در این افراد را مایه‌ی تأثیرگذاری بر جامعه دانست و افزود: حضرت علی (ع) در خطبه‌ی همام اراده‌ی مؤمن را قوی‌تر و سخت‌تر از هر سنگ خارایی بیان داشته است.

حجازی با اشاره به اینکه مردان تاریخ ساز از همه‌ی داشته‌های خود برای ساختن تاریخ و جامعه‌ای خوب و تحقق اهداف در نظر گرفته می‌گذرند خاطر نشان کرد : در میان شاگردان متعدد امام (ره) ۲ شاگرد ممتاز وجود داشته که امام به آنان افتخار می‌کرد.

وی آیت ا… هاشمی رفسنجانی یکی از شاگردان مورد اعتماد امام خمینی (ره) عنوان کرد و گفت: پس از حادثه‌ی ترور آیت الله هاشمی رفسنجانی امام راحل جمله‌ی معروفی در وصف این شاگرد خود که تا انقلاب هست هاشمی نیز زنده است بیان کردند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان با بیان اینکه تبلیغات مختلفی از سوی دوستان به صورت ناآگاهانه و ازسوی دشمنان به صورت آگاهانه علیه این شخصیت برجسته انجام می‌گرفت افزود: با این حجم از تبلیغات سیل عظیم جمعیت برای تشییع جنازه و اقامه نماز بر پیکر او حاضر شدند.

وی با اشاره به اینکه مردان تاریخ ساز از جان، مال و آبروی خود برای تحقق اهداف می‌گذرند افزود: پس از پایان جنگ و قبل از صدور بیانیه از سوی امام ، آیت الله رفسنجانی برای اینکه به انقلاب لطمه‌ای وارد نشود از امام خواستند تمامی مسئولیت‌های این موضوع را بر عهده بگیرند و امام دستور محاکمه‌ی وی را صادر کنند تا آبرو و اعتبار امام راحل و انقلاب اسلامی حفظ شود.

وی با بیان اینکه به نظام مقدس جمهوری اسلامی، ولایت فقیه، قانون اساسی، تقلید از مراجع و تبعیت از رهبری، اعتقاد راسخ داریم افزود: در این میان مخالفت‌هایی نسبت به هر یک از این اعتقادات ما وجود دارد اما به هر مخالفتی نیاز به واکنش نیست چون مؤمن در مقابل سختی‌ها مقاومت می‌کند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان با اشاره به اینکه علیه بسیاری از یاران امام به ویژه آیت الله رفسنجانی تبلیغات می‌شد افزود: رهبر معظم انقلاب با حضور در اقامه‌ی نماز بر پیکر این یار دیرین خود و نیز در صدور پیام به این نکته که خناسانی می‌خواستند بین او و من اختلاف ایجاد کنند اما هرگز خللی در دوستی ایشان نسبت به من ایجاد نکرد.

وی با اشاره به پیام صمیمانه و ارزشمند رهبر انقلاب در خصوص رحلت همسنگر ویار دیرنش  خاطر نشان کرد: اگر اعتقاد راسخ به عدالت، مجتهد و فقیه بودن رهبر معظم انقلاب داریم قطعاً می دانیم که در صدور بیانیه هرگز عبارت دروغی نخواهند آورد.

وی چهره‌ی آیت ا… هاشمی رفسنجانی را با سیاست همراه دانست و اظهار داشت : وی که در زندان ۲۰ جلد تفسیر قرآن می‌نویسد قطعاً در کنار سیاست فقیه و مفسری برجسته بوده است.

دبیر ستاد اقامه نماز استان آیت الله رفسنجانی را یکی از ارکان انقلاب اسلامی دانست و افزود: تاریخ قطعاً درخصوص افراد به وضوح می‌نویسد و مردم خود بد و خوب را تشخیص می دهند.

وی گفت : گاهی اوقات مسائل سیاسی باعث می‌شود وقایع تاریخی در هنگام وقوع آن مشخص نشود و پس از سال‌ها بروز خواهد کرد.

Share