در بازدید میدانی فرماندار شفت از 4 روستای بخش احمدسرگوراب مطرح شد:

دوربین های پلیس به کمک می‌آیند/اصلاح راه دسترسی ۲۵ خانوار روستای گیشم

شفت – فرماندار شفت با همراهی فرمانده انتظامی و برخی مدیران این شهرستان از ۴ روستای بخش احمدسرگوراب بازدید میدانی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،فرماندار شفت با همراهی فرمانده انتظامی و برخی مدیران این شهرستان از ۴ روستای بخش احمدسرگوراب بازدید میدانی کرد.

محمدرضا محسنی فرماندار شفت با همراهی ارسلان مقیمی بخشدار احمدسرگوراب و سرهنگ علی صداقت فرمانده انتظامی این شهرستان از روستاهای بداب، خرفکل، گیشم و چوبتراشان بازید کردند و از نزدیک محل نصب سیستم مانیتورینگ و پایش تصویری در ورودی شهر احمدسرگوراب را مورد بررسی قرار دادند.

طبق برنامه قرار است دوربین های پلیس در ورودی احمدسرگوراب نصب شود و به وسیله پایش تصاویر در این مسیر پرتردد و گردشگری از وقوع تخلفات رانندگی ، قاچاق چوب ، سرقت و … جلوگیری شود.

اصلاح راه دسترسی ۲۵ خانوار روستای گیشم

دو ماه پیش رودخانه امامزاده ابراهیم طغیان کرد و بخشی از یک راه روستایی در گیشم را با خود برد. فرماندار شفت در آن برهه از زمان برای بررسی خسارات به روستای گیشم رفت و با توجه به درخواست های مکرر اهالی برای ترمیم هرچه زودتر این مسیر به مسوولین ذیربط ماموریت داد که موضوع را در اولویت کاری خود قرار دهند.

با پیگیری های فرماندار شفت از ستاد حوادث استان گیلان و هماهنگی های شهرستانی  به سرعت مجوز کار برای پیمانکار صادر شد و پیمانکار نیز موظف شد تا علاوه بر سنگ چینی و اصلاح مسیر ، این جاده و کوچه های حاشیه آن را به طور کامل شن ریزی کند.

حالا پس از دوماه کار به مراحل پایانی رسیده و مردم خشنود این روستا از مسوولین حاضر به گرمی استقبال کردند.

چوبتراشان در مسیر توسعه

پس از گازرسانی به روستای کوهستانی چوبتراشان حالا همه مسوولین دست به دست هم داده اند تا این مسیر سخت گذر را آسفالت کنند و به انتظار چندین ساله مردم پایان دهند.

فرماندار شفت در حاشیه این بازدید میدانی در جمع اهالی این روستا گفت: آسفالت راه روستایی چوب تراشان یکی از پروژه های مصوب امسال است و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از اعتبارات کمیته برنامه ریزی برای آن در نظر گرفته شده است و تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

محسنی با توجه به درخواست اهالی دستور داد بخش هایی از جاده که در جریان گازرسانی آسیب دیده است دوباره توسط دهیاری شن ریزی شود و اداره راه نیز ماموریت یافت نسبت به تسطیح دوباره مسیر اقدام کند.

ایمن سازی پل بداب

در جریان بازدید از روستای بداب و پل آبنمای آن هماهنگی های لازم برای ایمن سازی به عمل آمد و قرار است اداره مسکن و شهرسازی چندین مانع بتنی (نیوجرسی) را برای حفاظت از جان عابران و رانندگان بر روی این پل نصب کند.

حاشیه این پل آبنما نیز که به محل انباشت زباله تبدیل شده پاکسازی خواهد شد و اداره محیط زیست نیز ماموریت پیدا کرد با متخلفین حوزه پسماند در این منطقه برخورد قانونی صورت دهد.

تبدیل محل دپوی زباله به فضای سبز

در مسیر احمدسرگوراب – شفت و پس از عبور از شهرک صنعتی درختان سوزنی برگ به این منطقه جلوه ای خاص داده است اما این مسیر به محل دپوی زباله به ویژه در فصل بهار و تابستان تبدیل شده است.

به منظور حفظ جاذبه های گردشگری این مسیر و حفظ محیط زیست و تشویق مردم برای رعایت فرهنگ زیست محیطی این مسیر ساماندهی و به فضای سبز تبدیل خواهد شد و پیگیری این موضوع به بخشداری احمدسرگوراب محول شد.

Share