معاون گردشگری گیلان خبرداد:

دفتر گردشگری سلامت گیلان در مرز جمهوری آذربایجان افتتاح می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از افتتاح دفتر نمایندگی گردشگری سلامت گیلان در نقطه صفر مرزی ایران و جمهوری آذربایجان در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از افتتاح دفتر نمایندگی گردشگری سلامت گیلان در نقطه صفر مرزی ایران و جمهوری آذربایجان در دهه فجر امسال خبر داد.

حمید رضا آذرپور غروب پنجشنبه در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی گردشگری سلامت اظهار کرد: با توجه به ورود بخش عمده توریسم سلامت از کشور آذربایجان به ایران، دفتر مرکزی گردشگری سلامت در نقطه صفر مرزی و در راستای توزیع گردشگر سلامت به بیمارستانهای کشور در حال احداث است که در ۲۲ بهمن امسال به بهره برداری می رسد.
وی افزود: با توجه به وجود پتانسیل بسیار مناسب در حوزه مرز زمینی ایران و آذربایجان در ارائه خدمات به گردشگران این حوزه افتتاح این دفتر، کمک بسیاری به رونق گردشگری سلامت در گیلان می کند.
آذرپور با تاکید بر ایجاد دفاتر نمایندگی گردشگری سلامت در کشورهای مختلف در راستای کمک به گردشگری سلامت، تصریح کرد: با توجه به امنیت موجود در کشور در سایه اقتدار جمهوری اسلامی ایران، تنش های موجود در کشورهای ترکیه و عراق ، فرصت مناسبی برای جذب گردشگران آن کشورها به ایران به حساب می آید .
وی با اشاره به استفاده از فرصت های مناسب جهت معرفی توانمندی های پزشکی ایران به کشورهای دیگر با برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره ها گفت: جمهوری اسلامی ایران با داشتن مفاخری همچون پروفسور سمیعی ، از نظر علم پزشکی بسیار قدرتمند ظاهر شده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان دستیابی به بازدهی بالای گردشگری سلامت و تبلیغات و جذب گردشگر در این حوزه را نیازمند فراهم کردن زیرساختهای درمانی و پزشکی دانست و افزود: با توجه به سرمایه گذاری های بخش خصوصی در کشور، می توان شاهد حصول نتیجه لازم از گردشگری سلامت بود.
آذرپور بروز گردشگری سلامت را نشانه گستردگی حوزه گردشگری دانست و افزود: برای رسیدن به اهداف مورد نظر در گردشگری سلامت، زیرساخت فضاهای پزشکی باید قابل رقابت با فضاهای درمانی و پزشکی کشورهای دیگر باشد.
به گفته آذرپور در صورت عدم توانایی در فراهم سازی زیرساختهای گردشگری سلامت و همچنین ناتوانی در ارائه خدمات مرتبط پس از جذب گردشگران این حوزه ، در حق گردشگری جفا کرده ایم.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به وجود برخی تاسیسات زیرساختی لازم با توانمندی های پزشکی برای درمان بیماران در گیلان ، افزود: باید فضای لازم برای گذراندن دوران نقاحت بیماران، فراهم شده تا در این راه علاوه بر فراهم ساختن رفاه حال بیماران دستگاه های مرتبط با گردشگری مانند هتل ها و اماکن اقامتی و پذیرایی نیز، سود ببرند.
آذرپور با اظهار خرسندی از اقدامات مثبت هر دو بخش دولتی و خصوصی در راستای فراهم سازی زیرساختهای گردشگری در کشور و خصوصا گیلان گفت: خوشبختانه از ابتدای آغاز فعالیت در حوزه گردشگری سلامت تا کنون حدود ۶۰ درصد از زیر ساختهای مربوطه پیشرفت داشته و این در حالی است که ، در ابتدا کسب درآمد از گردشگری سلامت برای بسیاری از افراد باورکردنی نبود.

Share