دستگیری یک زندانی فراری در لنگرود به همراه ۱۳۹۵ سکه تقلبی عتیقه

رحیمی از دستگیری یک زندانی فراری در لنگرود خبر داد و گفت: این متهم در لنگرود در حالی که ۱۳۹۵ سکه تقلبی عتیقه به همراه داشت شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا چندی پیش یک زندانی در رودبار پس از رفتن به مرخصی مجددا به زندان مراجعه نمی‎کند، این درحالی بود که متهم پس از مدت کوتاهی در لنگرود شناسایی و دستگیر شد.

میزان نوشت: «محمد رحیمی» مدیر روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان گیلان، ضمن اعلام خبر دستگیری این زندانی فراری اظهار کرد: این متهم در لنگرود در حالی که ۱۳۹۵ سکه تقلبی عتیقه به همراه داشت شناسایی و دستگیر شد.

رحیمی تصریح کرد: با توجه به تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهم قصد داشته به کلاهبرداری جدیدی اقدام کند که برای این مهم پرونده قضایی تشکیل شد.

مدیر روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان گیلان گفت: دادگستری لنگرود با نیابت قضایی این زندانی را تحت‌الحفظ به دادگستری رودبار تحویل می‎دهد که در آنجا به پرونده وی رسیدگی و حکم قانونی صادر شود.

رحیمی در پایان با اشاره به ماده واحده‎ای در قانون مجازات اسلامی خاطرنشان کرد: حسب ماده ۵۴۷ قانون مجازات اسلامی هر زندانی که از زندان یا بازداشتگاه فرار کند به شلاق تا(۷۴) ضربه یا سه تا شش ماه حبس محکوم می‌شود و اگر برای فرار درب زندان را شکسته یا آن را خراب کرده باشد، علاوه بر تامین ‌خسارت وارده به هر دو مجازات محکوم خواهد شد و زندانیانی که مطابق آیین‌نامه زندانها به مرخصی رفته و خود را در موعد مقرر بدون عذر موجه معرفی نکنند فراری‌ محسوب و به مجازات فوق محکوم ‌می‌شوند.

Share