فرماندار ماسال در جلسه ی کمیته برنامه ریزی تاکید کرد:

در بخش آبرسانی روستایی در ماسال نیازمند توجه بیشتری هستیم

فرماندار ماسال: گفت: علی رغم همه ی اقدامات صورت گرفته در زمینه ی آبرسانی به روستاها طی چند سال اخیر، همچنان از وضعیت مطلوب فاصله داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمود قاسم نژاد در جلسه‌ی کمیته برنامه ریزی شهرستان ماسال با بیان اینکه در سال جاری ۱۳ میلیارد و ۲۷۲ میلیون تومان به پروژه های عمرانی شهرستان ماسال اختصاص یافته است افزود: سعی کردیم در توزیع اعتبارات نگاه همه جانبه به پروژه های عمرانی همه ی ادارت داشته باشیم و همچنین وصول مطالبات پیمانکاران را نیز در اولویت خود قرار دهیم.

وی با اشاره به توجه کمیته برنامه ریزی به تمامی فصول گردشگری، فرهنگی و ورزشی، صنایع دستی، بهداشت و درمان، کشاورزی، صنعت و معدن، محیط زیست و حفظ گونه های زیستی، حمل و نقل، آب و فاضلاب و انر‍ژی، اظهار داشت: تاکنون درصد تخصیص اعتبار در هر یک از فصول نفت و گاز، تملک دارایی و ماده ۱۸۰ به ترتیب ۱۰۰ درصد، ۳۰ درصد و ۳۷ درصد بوده است که مطمئنا تا پایان سال مالی ۹۵، همچنان میزان تخصیص اعتبار با رشد مواجه خواهد بود.

رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان ماسال با تاکید بر اهمیت پروژه ی احداث مزار شهدای گمنام در دو شهر ماسال و شاندرمن به عنوان یک پروژه ی ارزشی، خاطرنشان کرد: از طریق کمیته برنامه ریزی شهرستان برای اجرای این پروژه اعتبار در نظر گرفته بودیم که نیاز است مسئولان ذیربط با توجه ویژه نسبت به اجرای سریع این دو پروژه اقدام نمایند.

فرماندار ماسال با بیان اینکه در بخش آبرسانی به روستاها علی رغم اقدامات خوبی که در چند سال اخیر از جمله آبرسانی به ۲۵ روستا انجام پذیرفته است، از وضعیت مطلوب فاصله داریم، اضافه کرد: همانطوری که در حوزه ی گازرسانی در سال ۹۶، جشن پایان فرایند گازرسانی را خواهیم گرفت و تمامی روستاهای شهرستان گازدار می شوند امیدواریم با پی گیری و اختصاص اعتبار لازم جشن برخورداری تمام روستاهای شهرستان از نعمت آب شرب سالم را در آینده برگزار نماییم.

قاسم نژاد توجه خاص به پروژه های فرهنگی شهرستان از جمله پروژه های آموزش و پرورش، ارشاد اسلامی ، مصلی و کانون پرورش فکری را از اولویت های کمیته برنامه ریزی عنوان داشت و افزود: در زمینه ی میراث فرهنگی و گردشگری نیز بسترهای لازم در حال فراهم شدن است و زمینه ی بروز و ظهور گردشگری زیارتی و سیاحتی فراهم شده است.

وی با انتقاد از زمانبر شدن پروژه ی روکش آسفالت مرکیه به شالما، از رئیس اداره راه و شهرسازی خواست: پی گیری های لازم را در جهت افزایش سرعت و کیفیت اجرای این پروژه و تکمیل آن انجام دهد.

فرماندار ماسال همچنین با تشکر از اقدامات خوب شهرداری ها در خصوص اجرای آسفالت و روکش آسفالت معابر شهری طی ۲ سال گذشته، گفت: بنا به درخواست همشهریان بسیاری از معابر شهری شهرستان آسفالت شده است که جاد دارد از پی گیری های دولت، نماینده ی محترم شهرستان بابت پی گیری اختصاص قیر رایگان در این زمینه تقدیر شود.

قاسم نژاد روند پیشرفت ساختمان اداری آموزش و پرورش را به هیچ وجه مناسب ندانست و ادامه داد: این پروژه قبل از سال ۹۰ از سوی اداره راه و شهرسازی با اعتبار ملی شروع شده است اما تاکنون هیچ بودجه ای از مبادی ذیربط برای این پروژه درنظر گرفته نشده است که باید برای حل این مشکل راهکاری ارائه شود.

Share