فرمانده پلیس راه گیلان خبرداد:

حوادث ناگوار رانندگی و مرگ ۸ عابر پیاده طی ۷ روز در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده پلیس راه گیلان گفت: طی هفت روز گذشته تعداد هشت نفر در حوادث رانندگی گیلان جان خود را از دست دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حسین محمدپور امروز با اشاره به وضعیت راه‌ها و جاده‌های گیلان اظهار کرد: اکنون تمام محورهای ارتباطی و اصلی گیلان باز بوده و تردد بدون محدودیت ترافیکی در آن جریان دارد.

وی ترافیک محورهای استان را روان و عادی خواند و گفت: در هفته گذشته حوادث ناگواری برای عابران پیاده رخ داد و در این مدت هشت نفر جان خود را در حوادث رانندگی جاده‌ای از دست دادند.

فرمانده پلیس راه گیلان افزایش تردد در مناطق مسکونی حاشیه جاده‌ها و بی‌دقتی رانندگان و عابران را دلیل فوت عابران پیاده عنوان کرد و افزود: بی‌توجهی به مقررات در راه‌ها موجب بروز حوادث ناگوار شده است.

وی با بیان اینکه شب گذشته نیز یک عابر جوان ۲۲ ساله جان خود را از دست داد، تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی رانندگان باید در جاده‌های مناطق مسکونی دقت لازم را داشته باشند و همواره به این فکر کنند که عابری در این محورها در حال تردد است و سرعت خود را کاهش دهند.

محمدپور با اشاره به اینکه عابران پیاده برای عبور از عرض خیابان دقت لازم را داشته باشند، خاطرنشان کرد: امیدواریم هفته و ایام را بدون حادثه سپری کنیم و شاهد حادثه ناگوار نباشیم.

وی بر ضرورت رعایت قوانین رانندگی در جاده‌های گیلان توسط رانندگان تأکید کرد و یادآور شد: سرعت و سبقت غیرمجاز همواره حادثه آفرین بوده و از رانندگان می‌خواهیم با صبر و بدون شتاب رانندگی کنند.

فرمانده پلیس راه گیلان از رانندگان خواست در محورهای کوهستانی این استان زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند و از سیستم گرمایشی و روشنایی چراغ‌های خودروی خود اطمینان یابند.

Share