جعفرزاده: هیچ تضمینی برای ادامه خرید غیبت سربازی در سال های آتی وجود ندارد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه هیچ تضمینی برای ادامه اجرای طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی در سال های آتی وجود ندارد، گفت: با توجه به تغییر مجالس و دولت ها ممکن است این طرح در سال های آتی اجرایی نشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، با یادآوری امکان پرداخت جریمه خدمت سربازی برای مشمولان غایب بیش از ۸ سال، افزود: به نظر می رسد با توجه به مشکلات مالی دولت، اکنون منبع درآمدی خوبی به وجود آمده که دولت نیز از آن استقبال کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در بودجه سال ۹۴ دولت با لحاظ کردن چنین بندی به قانون مخالف بود درحالی که مجلس به این بند اصرار داشت در نهایت با توجه به اینکه درآمد خوبی برای دولت پدید آمد در لوایح سال ۹۵ و ۹۶ نیز این موضوع در بودجه دیده شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: اگرچه طرح پرداخت جریمه خدمت سربازی برای مشمولان غایب نقاط مثبت داشت اما نقطه منفی این اقدام آن بود که ممکن است بدعتی را در بین جوانان ایجاد کند که اگر ۸ سال غیبت داشته باشند می توانند آن را خریداری کنند در حالی که تضمینی وجود ندارد در سال های بعد این موضوع تکرار شود.

وی یادآور شد: بدون شک دولت ها و مجالس در حال تغییر است و ممکن است نقطه نظرهای مختلفی برای پرداخت جریمه مشمولان غایب سربازی وجود داشته باشد که این بند از قانون نیز دستخوش تغییراتی شود.

جعفرزاده ایمن آبادی تاکید کرد: نباید قوانینی همچون پرداخت جریمه مشمولان غایب انتظار طویل المدت ایجاد کند چراکه تضمینی برای ادامه آن به هیچ وجه وجود نخواهد داشت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، گفت: در لایحه بودجه ۹۶، دولت ۸ سال غیبت را برای مشمولان سربازی مدنظر قرار داده که بعید است این میزان کاهش یابد.

 

Share