وزیر ارتباطات در رودسر

تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار اینترنت‌دار می‌شوند/ مشکلات آنتن‌دهی برطرف می‌شود

واعظی با بیان اینکه تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار اینترنت‌دار می‌شوند، خاطرنشان کرد: ۱۳۳ روستا دارای سیستم قدیمی wnn هستند که نمی‌توان روی آنها اینترنت نصب کرد و به صورت جداگانه اینترنت به آنها داده می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، محمود واعظی ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان به فعالیت‌های سه سال و نیم گذشته دولت اشاره و اظهار کرد: سیاست دولت بیشتر در امر توسعه‌ای بوده و تلاش شده با توجه به فشارهای خارجی و تحریم‌ها و بد‌عهدی‌های کشورهای مختلف، با رهنمودهای مقام معظم رهبری و مشورت قوای سه‌گانه و حمایت ملت مشکلات را برطرف کند.

وی آرامش امروز کشور را مدیون هماهنگی و همزبانی با رهبری، مردم و مسؤولان دانست و گفت: در کشورهای حاشیه‌ای و منطقه‌ای مشکلات بسیار زیادی وجود دارد اما با هوشمندی مقام معظم رهبری این مشکلات در کشور دیده نمی‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: آنها که ما را به بی‌ثباتی و برهم زدن منطقه متهم می‌کردند امروز خود برای ایجاد امنیت در منطقه و مبارزه با تروریست دست نیاز به سوی ایران دراز کرده‌اند و این اقتدار را مدیون جوانان و شهدایی هستیم که توانستند امنیت داخلی را فراهم کنند و جنگ با تروریست‌ها را به خارج از مرزها بکشانند و افتخاری بزرگ است که کشورهایی مانند سوریه و عراق جوانان ما را الگوی مبارزه خود با استکبار قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه دولت طی مدت فعالیت خود به دنبال جناح و حزب نبوده و با رأی مردم انتخاب شده است، گفت: دولت توانست در این مدت مشکلات داخلی و منطقه‌ای را برطرف کند و روابط خارجی را بهبود بخشیده و امیدواریم با حفظ همبستگی انتخابات سالم داشته باشیم و زمانی که مردم تصمیم گرفتند کسی را انتخاب کنند در طول چهار سال تاوان آن را نپردازند.

واعظی دلیل سفر دو روزه خود به گیلان و شهرستان رودسر را بررسی مشکلات و اختصاص اعتبارات مورد نیاز عنوان کرد و یادآور شد: برای توسعه کابل چابکسر، سوئیچ برخی از مناطق رودسر، ارتباط نسل سوم و چهارم تلفن همراه تلاش ویژه‌ای صورت می‌گیرد و قول می‌دهم ابتدا کار نسل سوم انجام و بعد نسل چهارم راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار اینترنت‌دار می‌شوند، خاطرنشان کرد: ۱۳۳ روستا دارای سیستم قدیمی wnn هستند که نمی‌توان روی آنها اینترنت نصب کرد و به صورت جداگانه اینترنت به آنها داده می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه هیچ جاده‌‌ای در کشور نقطه کور نخواهد داشت، تصریح کرد: مشکلات آنتن‌دهی ایرانسل، همراه اول و رایتل بررسی و برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های شهرستان رودسر را توسعه می‌یابد، اظهار کرد: شبکه انتقال در رودسر چهار برابر و پهنای باند آن سه برابر شده و تاکنون ۳۹ میلیارد تومان برای فناوری و ارتباطات این شهرستان سرمایه‌گذاری شده و تا پایان دولت یازدهم ۳۷ میلیارد تومان دیگر نیز در این رودسر سرمایه‌گذاری می‌شود.

هوشمندسازی رودسر ضروری است

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز در نشست مذکور اظهار کرد: در حوزه فعالیت بنده دو شهرستان رودسر و املش، ۶ بخش و هفت شهر وجود دارد و باید تلاش کنیم تا زیرساخت‌های این دو شهرستان توسعه پیدا کند.

اسدالله عباسی با بیان اینکه شبکه کابل در چابکسر کند بوده و نیاز به توسعه دارد، افزود: چابکسر ورودی شهرستان رودسر بوده و کابل‌های آن نیاز به توسعه دارد.

وی هوشمندسازی رودسر را امری ضروری دانست و تصریح کرد: امیدواریم بقیه شهرهای رودسر با توجه به موقعیت گردشگری آنها هوشمندسازی شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو پروژه ملی راه ارتباطی کلاچای‌ـ رحیم‌آباد‌ـ‌قزوین و دانشکده شرق گیلان در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اختصاص اعتبارات این راه ارتباطی هر چه سریع‌تر به پایان برسد و دانشکده فنی شرق گیلان نیز امسال دارای ردیف اعتباری شده و نیازمند توجه ویژه است.

Share