در جلسه امروز شورا مطرح شد

از تقدیر شورا از دو دانش آموز مخترع رشتی تا ماجرای کمک به سپیدرود رشت

رشت – در جلسه امروز شورای شهر رشت علاوه بر تجلیل اعضای شورا از دو دانش آموز مخترع بحث حمایت مالی از نخبگان و همچنین موارد دیگری در صحن شورا مطرح شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رساین دیارمیرزا محمدعلی رفیعی نوده در یکصد و هفتادمین جلسه حضور مردم در راهپیمایی ۸ دی را نشان از آگاهی بالای مردم رشت دانست و گفت: قبل از اینکه انتخابات برسد و مردم به حساب ما برسند باید به حساب خودمان برسیم و ببینیم چه کردیم. وضعیت ترافیک شهر ما فاجعه است. پیاده راه خوب است اما در کوچه و پس کوچه امنیت از بین رفته است و صدای کودکان در کوچه ها به خاطر  ترس از تردد ماشین ها نیست. باید یک یادگاری برای مردم رشت بگذاریم و رینگ شهری را افتتاح کنیم.

رفیعی نوده خواستار توجه مسئولین به چاله چوله های شهر شد و گفت: پروژه آبنما به مناقصه گذاشته شده اما کاری از پیش نرفته است. قرار بود چندین پارک در مناطق کم برخوردار احداث شود.

این عضو شورای شهر رشت خواستار حمایت از سپیدورد رشت شد و گفت: همه تیم ها به دنبال خرید بازیکنان سپیدرود هستند اما چرا هنوز لایحه کمک نیامده است؟

اگر پول نیست چرا به دنبال خرید امتیاز سپیدرود هستند؟ رئیس شورا نامه به شهردار بزنند تا پیگیر آن کمک یک میلیارد تومانی به سپیدرود رشت شود.

تقدیر شورا از دو دانش آموز مخترع

تجلیل از دو دانش آموز مخترع رشتی در صحن شورای شهر رشت که موفق به ثبت جهانی دستگاه زاویه سنج نجومی شدند از دیگر برنامه های امروز شورا بود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تقدیر از این افتخارکسب شده توسط دو دانش آموز رشتی گفت :اختراع انجام شده مایه مباهات است و اعضای شورای رشت از این موضوع حمایت می کنند.

مسعود کاظمی افزود: یقینا حمایت از چنین موضوعاتی تداوم افتخارات دیگری را برای شهر به همراه خواهد داشت.

فرانک پیشگر نیز با اعلام اینکه دو دانش آموز رشتی با کمترین امکانات موفق به افتخار آفرینی شده اند تصریح کرد: این دانش آموزان توانستند دانش را با پژوهش به کارآفرینی تبدیل کنند و توجهات جهانی را به خود جلب کنند.

وی این دانش آموزان را نمایندگان علمی شهر رشت در عرصه های بین المللی دانست و افزود: این افراد باید حمایت شوند و نباید دغدغه مالی داشته باشند.

این عضو شورا در ادامه اظهار کرد: پیشنهاد میکنم اعضای شورا نیمی از هزینه سفر این دو دانش آموز را برای حضور در نمایشگاه جهانی اختراعات در کشور سوئیس را پرداخت کنند.

محمدعلی رفیعی نوده نیز گفت: کمک به علم ودانش سبب پیشرفت شهر و کشور میشود و پیشنهاد میکنم که تمام مبلغ هزینه سفر این دانش اموزان را که ۵۰میلیون تومان است توسط شورا پرداخت شود.

گفتنی است علی پور غلامی و مهدی قاسمعلی پور دانش آموزان دبیرستان استعدادهای درخشان ناحیه دو رشت هستند که موفق به ثبت جهانی دستگاه زاویه سنج نجومی شدند.

طرح سوال از شهردار چه شد؟

فرهاد شوقی نیز بار دیگر موضوع طرح سوال از شهردار رشت را مطرح کرد و افزود: حدود سه هفته است که موضوع طرح سوال از شهردار را مطرح و خواستار رسیدگی به این موضوع شده ام.

وی افزود: در جلسه سه هفته قبل شورا شهردار جهت پاسخگویی به طرح سوال در صحن حاضر شد که بنا به دلایلی جلسه کنسل شد. از ریاست شورای رشت تقاضا دارم تا هفته آینده شهردار جهت پاسخگویی به طرح سوال اعضای شورا در صحن حضور یابد.

نباید نقش اعضای شورا در سازمان ها کمرنگ شود

فرانک پیشگر نیز با اشاره به بررسی اساسنامه چند سازمان تابع شهرداری رشت که به دلیل ادغام آنها صورت گرفته تصریح کرد: در اساسنامه های جدید توجه چندانی به حضور اعضای شورا بعنوان نماینده شورا در سازمانهای مذکور نشده است درحالیکه نقش اعضای شورا در سازمانها ضروری است و نباید این نقش کمرنگ شود.

اسماعیل حاجی پور عضو دیگر شورای رشت با اعتراض به اساسنامه پیشنهادی شهرداری رشت در خصوص چند سازمان شهرداری رشت تصریح کرد: در این اساسنامه نقش اصلی برای شهردار تعریف شده است و اعضای شورا بعنوان ناظر در سازمانها حضور دارند و با این اساسنامه عملا نقش اعضای شورا منتفی می شود.

گفتنی است لایحه مذکور تا بررسی کامل با رای شورا مسکوت ماند.

Share