در جلسه امروز شورا مصوب شد

تصویب کمک یک میلیارد تومانی به سپیدرود رشت با موافقت ۹ عضو شورا

در جلسه شورای شهر رشت لایحه کمک مالی یک میلیارد تومانی به باشگاه سپیدرود رشت با ۹ رای موافق تصویب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای شهر رشت بار دیگر لایحه دو فوریتی پرداخت کمک یک میلیاردی به سپیدرود رشت مطرح شد و این درحالی بود که لایحه خرید امتیاز سپیدرود رشت اجازه طرح در صحن را نیافت.

محمود باقری خطیبانی با ابراز خرسندی از مطرح شدن نام بخش خصوصی برای خریداری از سپیدرود در موافقت با کمک یک میلیاردی به سپیدرود رشت از سهیل حق شناس کاپیتان سپیدرود بابت دروغگو نامیدن اعضای شورای شهر رشت قدردانی کرد و گفت: از ایشان تشکر میکنم که گفته اعضای شورا دروغ می‎گویند و شهرداری که قدرت پرداخت حقوق کارکنانش را ندارد، چطور می خواهد تیم‌داری کند.

رضا رسولی دیگر عضو شورای شهر رشت نیز با انتقاد از عدم طرح لایحه خرید امتیاز سپیدرود اظهار کرد:  پیش از این لایحه خرید سپیدرود رشت با امضای ۹ عضو شورا ارائه شد و آن لایحه نسبت به لایحه کمک به این تیم تقدم دارد و ما دوست داریم بدانیم چرا آن لایحه هنوز مطرح نشده است؟

رسولی با مخالفت نسبت به کمک یک میلیاردی به تیم سپیدرود رشت افزود: اگرچه ممکن است در افکار عمومی مخالفت بنده مایه تعجب باشد اما نحوه کمک به سپیدرود را ناکارآمد می دانم و چنین پرداختهایی مشکل این تیم را برطرف نمی‌کند. اگر به قول برخی اعضا شهرداری رشت توان پرداخت مطالبات کارکنان خود را ندارد بنابراین این پول را نیز نمی تواند پرداخت کند.

وی افزود: در شرایطی که میتوانیم با پرداخت یک میلیارد و پانصد میلیون تومان تملک تیم را عهده دار شویم ضرورتی برای پرداخت کمک مالی وجود ندارد.

فاطمه شیرزاد در موافقت با دو فوریت لایحه گفت: از اردیبهشت به بعد به هیچکدام از بازیکنان سپیدرود هیچگونه پرداختی صورت نگرفته است و بنابراین کمک به این تیم است ضروری است.

کارگرنیا در مخالف با دو فوریت لایحه با تائید اظهارات رسولی گفت: متاسفانه با وجود این که آقای موسوی روزان اعلام کردند که گزارش کارگروه خرید اعلام شده لایحه خرید وارد صحن نشده است.
این عضو شورا تصریح کرد: یک ماه پیش لایحه خرید امتیاز سپیدرود مطرح شد و گفتیم اگر تملک به نتیجه نرسید کمک مالی را در اولویت قرار بدهیم، اما هنوز لایحه به سرانجام نرسیده و با توجه به اینکه زمزمه خرید سپیدرود توسط بخش خصوصی مطرح شده در واقع این کمک به خریدار باشگاه خواهد بود.باید به این نکته توجه کنیم که خواسته هواداران خرید امتیاز سپیدرود رشت توسط شهرداری است.
کارگرنیا متذکر شد: ما این افراد را مشخص نکردیم که نظرشان را به ما تحمیل کنند. سوال ما این بود که مقدار بدهی چقدر بوده و وضعیت تیم پس از تملک چه خواهد شد. نه اینکه نظر فردی بدهند این یعنی اینکه گروه مناسبی مشخص نشده است.

مسعود کاظمی با اشاره به تشکیل کارگروهی در رابطه با خرید امتیاز سپیدرود اظهار کرد: تنها نامه ای بدست من رسیده که با کلیات خرید موافق هستیم درحالی که می بایست جزئیات خرید مشخص میشد.
رئیس شورای شهر رشت لایحه کمک یک میلیاردی به سپیدرود را در راستای حمایت از این تیم عنوان کرد و گفت: در صورت اینکه تصمیم به خرید سپیدرود گرفته شود این یک میلیارد تومان از مبلغ نهایی کسر خواهد شد.

رفیعی نوده نیز در این جلسه بر ضرورت تقویت سپیدرود در نیم فصل تاکید کرد و گفت: از اعضای شورا می خواهم به این لایحه رای مثبت دهند. در صورت خرید باشگاه توسط بخش خصوصی، مبلغ یک میلیارد تومان از قیمت نهایی کسر می شود و این موضوع در لایحه ذکر شده است.

موسوی روزان نیز در مخالفت با کمک یک میلیاردی و موافقت با طرح خرید امتیاز سپیدرود رشت اظهار کرد: تاکید می‌کنم که بنده موافق خرید سپیدرود هستم و در همین راستا قرار بود هیاتی این موضوع را بررسی کنند. در جلسه ای که در دفتر شهردار با حضور آقایان الماسخاله، مومنی و رفیعی تشکیل شد، آقای رفیعی با موضوع خرید موافق نبودند.

گفتنی است در این جلسه در نهایت لایحه کمک مالی یک میلیارد تومانی به باشگاه سپیدرود رشت با ۹ رای موافق تصویب شد.

Share