زاکانی در کاروان راویان فتنه:

تذکر رهبری به احمدی نژاد قبل از مناظرات /هاشمی گفت ۸ میلیون رأی آب داخلش است

نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: یکشنبه ۳۱ خرداد ۸۸ مجددا با آقای هاشمی دیدار کردم در آن دیدار آقای هاشمی نسبت به مواضع رهبری در نماز جمعه ابراز خرسندی کرد و از مواضع رهبری خوشحال بود و قرار شد بیانیه‌ای تنظیم کند تا کمی از التهاب بخوابد بعدها متوجه شدیم خانواده ایشان اجازه انتشار این بیانیه را ندادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی عصر امروز در بخشی از همای کاروان راویان فتنه که به همت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ۶ دسته از گروه‌هایی که در آن زمان چه با شاه مبارزه می‌کردند و چه موافق شاه بودند متضرر شدند.

وی در تبیین این ۶ دسته گفت: گروه‌های منافقین، مارکسیست‌ها، ملی مذهبی‌ها و ملیون گروه‌های مبارز با شاه بودند و دو گروه دیگر شامل طرفداران رژیم پهلوی و کسانی بودند که سهم نادرستی از اسلام داشتند و قائل به قیام علیه رژیم پهلوی نبودند که از این دسته می‌توان به انجمن حجتیه اشاره کرد.

زاکانی با تاکید بر اینکه ۱۳ آبان، انقلاب اسلامی را در سطح جهانی مطرح کرد، تصریح کرد: ما با آمریکا ۶ مرحله تقابل را پشت سر گذاشتیم، اولین تقابل ۱۰ ساله جنگ سخت بود که به ایجاد آشوب‌های قومی، مذهبی،‌کودتا، ترور و جنگ ۸ ساله دفاع مقدس منتهی شد. از سال ۶۷ مرحله دوم جنگ نرم بود که به شبیه‌خون و تهاجم فرهنگی تبدیل شد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مرحله سوم تقابل با آمریکا در سال ۷۶ کلید خورد و آنجایی بود که آمریکایی‌ها برای ایجاد دوگانگی‌ در نظام سرمایه‌گذاری کردند، مرحله چهارم زمانی بود که آمریکایی‌ها از سه مرحله دیگر ناکام مانده بودند و فتنه ۸۸ را ایجاد کردند تا مردم را مقابل هم قرار دهند.

وی بیان داشت: مرحله پنجم تحریم بود و ششمین مرحله تشدید نفوذ بود که از آن طریق نفوذ از اول انقلاب را تا به امروز به درجه اعلاء رساند. در برداشت کلی از ابتدای انقلاب تا به امروز در کنار رویش‌ها ریزش‌هایی نیز داشته‌ایم که بخشی از آنها رقبای انقلاب اسلامی هستند که توسط ضدانقلاب و دشمن حمایت می‌شوند.

زاکانی اظهار داشت: در فتنه ۸۸ و کوی دانشگاه تنها چند روز مرکزیت تهران در آتشی سوخت که مسافتی بین خیابان کارگر شمالی تا فاطمی و خیابان انقلاب را در بر می‌گرفت. این یک امتحان بود و در این امتحان کشف شد برخی برای رسیدن به قدرت هر کاری می‌کنند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور فردی از بنیاد سورس در سال ۷۹ در ایران خاطرنشان کرد: این فرد اذعان کرد که من از سال ۷۹ به ایران آمدم تا ابتدا با دمیدن در جریان حلقه کیان از یکسو و ساماندهی سمن‌ها و  NGO‌ها از یک طرف درخت انقلاب را سست کنیم و در قسمت دوم دست توانمندی بسازیم که بتواند در بزنگاه‌ها این درخت را از بین ببرد.

وی ادامه داد: این فرد در یوسف‌آباد با معاون وزیر وقت جلساتی را برگزار کرده است تمام این اتفاقات رخ داد تا در سال ۸۷ که منتهی به انتخابات سال ۸۸ بود وقایعی رخ دهد. در انتخابات ۸۸ کسانی که داعیه رقابت داشتند از قبل از انتخابات و از شهریور ۸۷ ستاد صیانت از آرا را تشکیل دادند که به جامعه القا کنند که اولا از رای شما صیانت می‌کنیم و احتمال تقلب در انتخابات وجود دارد.

زاکانی اظهار داشت: همچنین این افراد دولت وقت را متهم به دروغگویی و قانون‌شکنی کردند و در زمان رقابت‌ هم شرایط را به سمتی پیش بردند که  خود را پیروز قطعی انقلاب می‌دانست. این جریان در روز انتخابات یعنی جمعه بعدازظهر و همینطور در مصاحبه‌ای که جمعه شب آقای موسوی انجام داد خود را پیروز قطعی انتخابات معرفی کرد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: در مناظرات انتخاباتی سال ۸۸ رهبری به احمدی‌نژاد تذکر داده بودند که اسمی از افراد نبرید و این موضوع را ۱۵ اردیبهشت ۹۲ شخص رهبری به بنده گفتند اما باز هم آقای احمدی نژاد اسامی افراد را در مناظرات برد.

وی خاطرنشان کرد: این اسم جرقه‌ای شد برای نامه‌ چهارشنبه دو روز قبل از انتخابات سال ۸۸ که آقای هاشمی به رهبر معظم انقلاب نوشتند. در انتخابات هم یک حضور گسترده رخ داد و یک حماسه‌ای در کشور خلق شد. همین جریان از فردای روز اعلام نتایج شروع به قانون‌شکنی و جرزنی کردند.

زاکانی با اشاره به اختلاف دیدگاه رهبر معظم انقلاب با هاشمی رفسنجانی درمورد حضور مردم و نتیجه انتخابات بیان داشت: در سال ۷۹ و ۸۱ که عده‌ای از دوستان با آقای هاشمی صحبت کرده بودند متوجه فرق بین دیدگاه ایشان و رهبری در مورد حضور مردم و نتیجه انتخابات شده بودند آقای هاشمی قائل به انتخابات کم شور هستند که در پی ان فردی را که صلاح می‌دانند از صندوق‌های اراء خارج شود اما رهبری معتقد به حضور گسترده  هستند و همینطور هر آنچه مردم رأی دادند به عنوان منتخب معرفی شود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بعدازظهر همان روزی که نتیجه انتخابات ۸۸ مشخص شد رهبری پیام دادند و تبریک گفتند بیانیه آن زمان رهبر انقلاب همزمان و هم مضمون با بیانیه‌ای بود که رهبر معظم انقلاب در سال ۸۰ به رئیس دولت اصلاحات دادند.

وی درمورد جریانات بعد از انتخابات ۸۸ گفت: دقیقا همان اتفاق سال ۷۸ در کوی دانشگاه رخ داد همان نیز ۲۵ خرداد ۸۸ در کوی دانشگاه رقم خورد. از صبح دوشنبه ابتدا آقای نادران، بنده،‌آقای ابوترابی و آقای جلالی به کوی رفتیم. با فرمانده نیروی انتظامی و دادستانی صحبت کردیم که ما برویم و دانشجویان دستگیر شده را آزاد کنیم. در همین اثنا از دفتر رئیس قوه قضائیه تماس گرفتند که هیاتی ۶ نفره برای بررسی این موضوع در نظر گرفته شده است.

زاکانی درمورد هیات ۶ نفره منتخب برای بررسی موضوع کوی دانشگاه گفت: این هیات شامل آقای عباس‌پور و کاتوزیان، بنده و آقای نادران و آقای ابوترابی و جلالی بود. رای آقای عباس‌پور و کاتوزیان به آقای موسوی بود، رای بنده و آقای نادران به آقای موسوی نبود، رای آقای ابوترابی و جلالی نیز مشخص نبود این گروه ۶ نفره از همه صلاحیت انتخاب شده بودند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما پس از جلسه‌ای که در سالن شهید مطهری پاستور داشتیم به پلیس امنیت رفتیم و دانشجویان دستگیر شده را  همان شب به همراه آقای رهبر رئیس وقت دانشگاه تهران تا کوی دانشگاه همراهی کردیم.

وی تصریح کرد: روز سه‌شنبه بعدازظهر پیش آقای موسوی رفتیم یک جلسه گرمی بود که هر ۶ نفرمان حضور داشتیم، موضع ما صحبت از سر خیرخواهی بود. تنها نکته‌ای که آقای موسوی بیان کردند این بود که اگر من کوتاه بیایم این ۱۳ میلیون رأی از من عبور خواهد کرد و اعتراضی نسبت به بسته شدن سایت خود داشت.

زاکانی ادامه داد: چهارشنبه به دیدار آقای هاشمی رفسنجانی رفتیم ایشان چند نکته را مطرح کرد نکته اول این بود که ایشان گفت آقای خاتمی به من زنگ زده که من به همراه حسن خمینی و آقای موسوی با شما دیدار کنم این افراد به دیدار من آمدند هر سه نفر قائل به تقلب بودند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار خود با هاشمی رفسنجانی اضافه کرد: آقای موسوی در دیدار خود با آقای هاشمی کف خواسته‌هایش را ابطال انتخابات می‌دانست و علاوه بر آن قانون را نیز قبول نداشت. آقای هاشمی معتقد بود اخبار شاهد بر تقلب در انتخابات است.

وی درمورد تعریف هاشمی از تقلب در انتخابات با توجه به دیدار با وی تصریح کرد: عین تعبیر آقای هاشمی این بود که «۸ میلیون رأی آب داخلش است». وی در آن دیدار خاطره‌ای از آقای ری شهری نقل کرد که یکی از اعضای دفتر آقای ری‌شهری یک هفته قبل از انتخابات در کهک قم به دیدار پدرش رفته است و پدر را درحالی دیده است که انگشت ایشان جوهری بوده است و شناسنامه در دست داشته است، وقتی جویا می‌شود پدر ایشان می‌گوید من در قبال دریافت ۵۰ هزار تومان به احمدی‌نژاد رای دادم.

زاکانی اضافه کرد: آقای هاشمی این دلایل را مبنای تقلب در انتخابات می‌دانست بعدها که آقای محسنی‌ اژه‌ای وزیر اطلاعات وقت این موضوع را پس از پیگیری در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام دنبال می‌کند که اصلا صحت ندارد. در همین لحظه آقای ری شهری اظهار می‌کنند که از اصل همچین خاطره‌ای صحت ندارد و رو به هاشمی رفسنجانی می‌گوید که من کی همچنین حرفی به شما زدم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی درمورد پیشنهادات آقای هاشمی برای حل التهاب در جامعه بیان داشت: پیشنهاد وی این بود که برای اینکه آقای موسوی راضی شود فرایندی خارج از قانون بوجود آید که آقای موسوی کوتاه آید و دومین مساله‌ای که مطرح کردند این بود که روحانیت دیگر مرجعیت ندارد و نظام دیگر چیزی ندارد تا به دانشجویان بدهد و آنها را به دانشگاه برگرداند.

وی ادامه داد: همچنین آقای هاشمی رفسنجانی درمورد دستگیری فائزه هاشمی بیان داشت که اصلا وی در تظاهرات شرکت نکرده و از احترامی که پس از دستگیری به وی گذاشته بودند خرسند بود. زمانی هم که خواستیم جلسه را ترک کنیم آقای هاشمی گفت: با شناختی که از رهبر انقلاب دارم می‌دانم ایشان کشور را از این چالش سخت عبور خواهد داد.

زاکانی درمورد دیدار خود با مهدی کروبی گفت: در این مورد ایشان هیچ حرفی برای گفتن نداشت و تنها موردی که مطرح کردند این بود که می‌گفتند من قبلا ۴ میلیون رای داشتم چطور الان ۳۰۰ هزار رای دارم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بیان داشت: یکشنبه ۳۱ خرداد ۸۸ مجددا با آقای هاشمی دیدار کردم در آن دیدار آقای هاشمی نسبت به مواضع رهبری در نماز جمعه ابراز خرسندی کرد و از مواضع رهبری خوشحال بود و قرار شد بیانیه‌ای تنظیم کند تا کمی از التهاب بخوابد بعدها متوجه شدیم خانواده ایشان اجازه انتشار این بیانیه را ندادند.

وی با تاکید بر اینکه رهبری جلسه خصوصی با شخص موسوی گذاشته بودند اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در روز سه‌شنبه ۲۶ خرداد از تمام گروه‌ها دعوت کردند که در جلسه‌ای حضور یابند و حتی گفتند دوربین‌ها را خاموش کنید و هر تخلفی هست به من بگویید تا آن را پیگیری کنم که مورد خاصی هم بیان نشد و آقای آخوندی که در آن زمان نماینده میرحسین موسوی در آن جلسه بودند اظهار داشتند که تقلب هم نشده است.

زاکانی با اشاره به نگاه رهبری به التهاب موجود در جامعه تصریح کرد: برخی لیستی ۷۰۰-۶۰۰ نفره و در موقعیتی دیگر ۲۰۰ نفره خدمت رهبری بردند تا این افراد دستگیر شوند تا التهاب از جامعه کاسته شود. اما رهبری با همه آنها مخالفت کردند و ایده‌ ایشان روشنگری در متن جامعه است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بعد از این موضوعات بود که در راهپیمایی‌های روز قدس، ۱۶ آذر و روز عاشورای سال ۸۸ مرتبا با کاهش جمعیت روبرو بودیم و این جریان ادامه پیدا کرد.

وی درمورد اقدامات خود در فتنه ۸۸ گفت: کار من این بود که از طریق ستادهای آقای موسوی و کروبی و دفتر هاشمی رفسنجانی موضوعات را پیگیری می‌کردیم تا بتوانیم گره‌های موجود را باز کنیم اگر جایی هم مثل کوی دانشگاه ملتهب می‌شود به آنجا می‌رفتیم و می‌گفتیم که عده‌ای دارند دروغ‌پردازی می‌کنند.

زاکانی اضافه کرد: کار دیگر ما این بود که ساز و کارهایی در درون خود مجلس پیدا کنیم تا شکاف اجتماعی از بین رود. وظیفه بعدی‌مان دیدار با خانواده شهدا و کشته‌شدگان حوادث بود. برای اینکه پیام بدهیم دشمن پشت سر این اتفاقات است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اعتراض ما به آقای مرتضوی این بود که اگر شما و دستگاه انتظامی تخلف کرده‌اید ربطی به نظام ندارد و باید متخلفین سزای عمل خود را بکشند. تحلیل رهبری از آن اوضاع بر این بود که ابتدا ایجاد آرامش و دیگری رفتن به مسیر قانونی بود که جامعه به بصیرت و روشنی برسد.

وی با اشاره به عناصر فتنه‌گر گفت: ۳ دسته فتنه‌گر در جامعه وجود دارد دسته اول شامل آمریکایی‌ها هستند که راس فتنه ۸۸ و برنامه‌ریزی آن را برعهده داشتند و بخش دیگر آن فتنه‌گرهایی بودند که بازیگر و آتش‌بیار فتنه ۸۸ بودند. دسته‌ای دیگر فتنه‌زدگان هستند که ذهن‌شان محل ابهام بود. دسته سوم فتنه‌زیستان هستند محل زندگی خود را در فتنه می‌یابند.

زاکانی با تاکید بر اینکه فتنه محل ریزش است در آن ایام رسانه‌های ما خوب عمل نکردند. رهبری در بخشی از سخنان خود در آن سال عنوان کردند که باید مناظرات شروع شود اما صدا و سیما بعد از ۹ دی حاضر به مناظرات شد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ۹ دی را سیلی دانست که آلودگی‌ها را شست و در این باره بیان داشت: تدبیر رهبری در فتنه ۸۸ باعث شد با حداقل آسیب‌ از آن گذر کنیم.

وی اضافه کرد: برخی در فتنه ۸۸ مردم را نسبت به نظام بدبین کردند که بزرگترین خطا است و به دشمن چراغ سبز نشان دادند و او هم ما را تحریم کرد. بزرگترین تحریم‌ها مبتنی بر قطعنامه شورای امنیت در سال ۸۹ ا ست. سفیر آمریکا در بحرین گفته بود که ما قبلا هم به آقای موسوی و خاتمی کمک کرده بودیم.

زاکانی در انتها تاکید کرد: بدانید سعی و تلاش رهبری دایر بر حفظ آرامش و دفاع از حقوق ملت و جمهوریت نظام و حفظ آبروی اسلامی و حفظ قانون و قانون‌مداری است تا حق هیچکس تضعیف نشود.

انتهای پیام/

Share