امام جمعه بندرانزلی

تاسیس شهرک دریای بندرانزلی به نیروهای داخلی سپرده شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امام جمعه بندرانزلی در رابطه با تاسیس شهرک دریایی در بندرانزلی، تاکید کرد: مدیرکل بنادر اطلاع دادند که شرکت سرمایه گداری خارجی رد شده و کار را به شرکت تماما ایرانی سپرده ایم تا نیروهای پرتلاش داخلی برای رسیدن به اهداف خود استفاده نماییم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرانزلی با اشاره به فرارسیدن ایام ولادت حضرت مسیح، اظهار کرد: از مسیحیان می خواهیم علیه استکبار به پا خواسته و قیام کنند، آنها نمی توانند بگویند که ما پیرو خداوند مسیح هستیم اما بر ظلم و ستم چشم می بندیم.

وی در خصوص سالروز تشکیل سپاه هوایی، خاطرنشان کرد: فراموش نمی شود که دراوایل انقلاب هواپیما ربایی هایی درکشور داشتیم و از این راه دنیا هم برای مقابله با انقلاب اسلامی و هم برای ناامن جلوه دادن کشو ما استفاده می کردند؛ اما به فصل پروردگار از زمانی که این مجموعه توانمند حفاظت از پرواز ایجاد شد دستگاه های امنیتی دنیا از این مجموعه به عنوان گارد آهنینی نام می برند که در این راه توفیقات بسیاری کسب کرده و شهدای بسیاری هم دراین راه داده ایم.

شمس الدین با بیان اینکه هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهصت سوادآموزی می باشد، تصریح کرد: سواد آموزی از دستورات موکد اسلام است و بعد از پیروزی انقلاب بی سوادی در کشور ما آمار بسیار بالایی داشت و امام نهضت سواد اموزی را راه اندازی نمودند و خدمات بسیار شایسته ای نیز در این خصوص  انجام شد.

وی افزود: متاسفانه برخی از افراد جامعه هنوز بی سواد هستند و بخشی از آمار درمورد کسانی است که درسنین تحصیل هستند اما از سوادآموزی محروم مانده اند که امیدواریم با کمک مردم و مسئولان اموزش و پرورش این مشکلات رفع شود.

امام جمعه بندرانزلی در رابطه با تاسیس شهرک دریایی در بندرانزلی، تاکید کرد:  مدیرکل بنادر اطلاع دادند که شرکت سرمایه گداری خارجی رد شده و کار را به شرکت تماما ایرانی با سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۰۰ نفر مستقیم و ۵۰۰ نفر غیرمستقیم سپرده ایم تا نیروهای پرتلاش داخلی برای رسیدن به اهداف خود استفاده نماییم و حمایت ایشان از شرکت های داخلی جای قدردانی دارد.

هشتم دی روز بصیرت و میثاق با ولایت از مهمترین حوادث انقلاب ماست

شمس الدین در ادامه گفت: فتنه ۸۸ از برنامه های دقیق و توطئه برنامه ریزی شده دشمنان بود  که این توطئه با بصیرت و استقامت مردم و رهبری خالصانه و داهیانه مقام معطم رهبری و رافتی که به خرج دادند برچیده شد. عده ای با ساده لوحی و کم تجربگی به  دنبال این هستند که خاطره تلخ فتنه و خاطره شیرین ۹دی دربین مردم ما فراموش شده و از بین برود و راه های مختلفی نیز به کار میگیرند اما وظیفه هر مومن انقلابی است که از فراموش شدن خاطرات تلخ فتنه جلوگیری نماید.

امام جمعه انزلی ادامه داد: کسانی که از فتنه گران حمایت کرده و می خواهند فراموش شود مگر فراموش کردند که این فتنه چه بلایی برسر این نظام و انقلاب و کشور آوررد؟ فجایع فتنه مانند سوزاندن قرآن، شعار علیه نظام و اصل ولایت فقیه، اتهام به نظام اسلامی در خصوص تقلب در انتخابات موارد کوچکی نیست.

وی گفت: فتنه گران هنوز پشیمان و نادم نشده اند در همین اواخر هم مسئله رفع حصر فتنه گران را مطرح می کنند ولی بازگشت آنان به دامان جامعه محال است.

امام جمعه انزلی در پایان در خصوص برپایی مراسم ۸ و ۹ دی (روز بصیرت) گفت: به نظر می رسد برخی از دستگاه ها  برای کمرنگ کردن این روز تلاش می کنند اما در نظام اسلامی هرکسی که مسولیتی بر عهده  دارد باید در پررنگ و باشکوه تر برگزار کردن این روز تلاش نماید.

Share