سیدمصطفی میرسلیم، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری

برخی طوری حرف می‌زنند که انگار خودشان رهبر هستند! / برای خدمت آماده ام!

متاسفانه در محضر رهبر معظم انقلاب و در روز میلاد پیامبر اکرم(ص) می‌گویند به ملت ایران تبریک می‌گوییم که نرخ رشد اقتصادی کشور به ۷٫۴ درصد رسیده است؛ آیا کسی که این آمار را می‌دهد می‌داند نرخ رشد ۷٫۴ درصدی یعنی چی؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید مصطفی میرسلیم در اجلاس سراسری دبیران استانها و شهرستانهای حزب موتلفه اسلامی که در مشهد مقدس برگزار شد با اشاره به معرفی او به عنوان کاندیدای نهایی حزب موتلفه اسلامی برای انتخابات ۹۶، اظهار کرد: وقتی اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی پیشنهاد نامزدی برای انتخابات ۹۶ را به بنده دادند، گفتم اگر بحث خدمت کردن مطرح باشد من آمادگی دارم و الا به دنبال قدرت‌طلبی، شهرت‌طلبی و مقام پرستی نیستم.
میرسلیم با طرح این سوال که آیا از روند تحقق آرمان‌های انقلاب طی ۳۷ سال اخیر رضایت داشته ایم یا خیر، تصریح کرد: این مساله به مفهوم آن نیست که بخواهیم کل عملکرد دولت‌ها و مدیران را در ۳۷ سال گذشته زیر سوال ببریم، چراکه هردولت و فردی زحمت خود را کشیده اما کارهای زمین مانده زیاد است.
رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: باید کارهای زیادی انجام دهیم تا بتوانیم بگوییم شان انقلاب اسلامی را محترم شمرده ایم. من با توجه به این مهم پیشنهاد دوستان برای کاندیداتوری را پذیرفته‌ام.
وی با اشاره به تجربیات اجرایی خود، گفت: من درس‌های زیادی را هم از مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی گرفته ام. وقتی ایشان مسئولین وزارت کشور و سپس تصدی نخست وزیری را بعد از شهید رجایی برعهده گرفت، من شاگردشان بودم و آن مرحوم را یاری می‌کردم.
میرسلیم با تاکید بر اینکه من در طول ۷ سال درس‌های زیادی را از آیت‌الله خامنه ای گرفتم، گفت: من با تمام روسای جمهور از بنی صدر گرفته تا آقای حسن روحانی کار کرده‌ام؛ البته این همکاری‌ها فقط برای خدمت به نظام بوده است و تاکنون از هیچ کاری دریغ نکرده‌ام.
رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: من حتی در دولت موقت هم کار کرده‌ام چراکه دولت موقت در وزارت کشور خود چیزی نداشت و همه استانداران، فرمانداران و بخشداران طاغوتی بودند و از کشور فرار کرده بودند. یعنی در آن مقطع اگر می‌خواستیم انتخابات و همه پرسی برگزار کنیم نمی‌دانستیم با کدام امکانات و نیرویی در وزارت کشور این مهم را انجام دهیم.
میرسلیم با بیان اینکه من درس‌های زیادی را هم از مرحوم عسگراولادی گرفتم، گفت: بلندنظری و آینده نگری ایشان مثال زدنی بود و حزب موتلفه اسلامی دیگر همانند مرحوم عسگراولادی را به خود نخواهد دید. امروز هم موتلفه اسلامی هرچه از خود دارد مدیون مدیریت آن مرحوم است.
رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: من به عنوان سید مصطفی میرسلیم باید نشان دهم که می‌توانم پاسخگوی توقعاتی که در موتلفه اسلامی نسبت به نامزد ریاست جمهوری وجود دارد باشم. من فکر می‌کنم با اتکا به سوابقی که وجود دارد، تحقق این توقعات میسر خواهد شد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: توقعات حزب موتلفه اسلامی در سند چشم اندازی که برای خود نوشته است میسر نمی‌شود مگر اینکه همه اعضا و دوستان حزب همکاری کنند. تصور شما نباید اینگونه باشد که ما یک نفر را انتخاب کردیم و همه کارها با اتکای به او حل خواهد شد؛ ما بصورت فردی وارد صحنه رقابت های انتخاباتی نشده ایم.
وی افزود: اگر امروز قرار است کار بخوبی انجام بگیرد، باید از پشتیبانی کامل موتلفه اسلامی برخوردار باشیم؛ اگر این پشتیبانی وجود نداشته باشد رسیدن به موفقیت میسر نخواهد بود.
میرسلیم با بیان اینکه موتلفه اسلامی قصد ورود به صحنه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ را دارد نه سید مصطفی میرسلیم، گفت: موتلفه اسلامی به بنده ماموریت داده است تا اهداف و راهبردهای تعیین شده حزب را در صحنه انتخابات ریاست جمهوری محقق کنم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه من به جز در دوران ریاست‌جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای رگه‌های خودکامگی را در دولت‌های مختلف مشاهده کرده‌ام، اظهار کرد: اگر کسی بخواهد بصورت فردی و تنها با اتکای به خود وارد میدان شود، بجایی نمی‌رسد و خودکامگی بوجود می‌آورد.
وی افزود: ما به لحاظ کارشناسی، اطلاعاتی، سازماندهی و مباشرت در تبلیغ باید نشان دهیم که چگونه یک تشکیلات می‌تواند خداپسندانه و موفقیت آمیز عمل کند.
میرسلیم با بیان اینکه رئیس‌جمهور شخصا مسئول گماردن ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۳ هزار نفر به صورت غیرمستقیم است، افزود: آیا ما در استانها می‌توانیم افرادی را به آسانی پیدا کنیم که مناسب پیشبرد اهداف انقلاب باشند؟ ما ضربه ها و صدمات بسیاری از آقازاده بازی ها در کشور خورده ایم. ما اصلا در حزب فعالیت می‌کنیم که بگوییم متکی به فامیل بازی و آقازاده پروری نیستیم؛ ما مبتنی بر شایسته سالاری هستیم.
وی افزود: موتلفه اسلامی اگر بخواهد موفق شود، شرط اصلی اش این است که نیروهای کارآمدی را در کشور شناسایی کند تا بتواند بر توانایی های آنها قسم بخورد؛ البته این شرط لازم برای موفقیت است و کافی نیست.
میرسلیم در ادامه با بیان اینکه دستیابی به اهداف و آرمان ها میسر نخواهد شد مگر اینکه ملت در حول محور رهبری یکدست حرکت کرده و یکپارچگی خود را حفظ کنند، گفت: عمده گرفتاری های موجود در کشور ناشی از این است که برخی آقایان بگونه ای نطق می‌کنند که گویی خود را در شان رهبری می‌دانند؛ در حالی که مقام معظم رهبری هیچگاه رهنمودهای خود را از ملت و مسئولین دریغ نکرده اند.
رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: زمانی با یکی از آقایان به دیدار مرحوم عسگراولادی رفتیم؛ در آن جلسه مرحوم عسگراولادی گفت شما آقایان، بزرگوار هستید ولی نمی‌توانید خود را در شان و جایگاه رهبری بدانید زیرا ما در کشور تنها یک رهبر داریم و بر همه شما نیز لازم است که کارهای خود را ذیل رهبر انقلاب تعریف و تنظیم کنید.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بارها در دیدارهای رسمی مقام معظم رهبری با کارگزاران نظام بمناسبت عید یا ایام دیگر، آن بزرگواری که پیش از فرمایشات رهبر انقلاب سخنرانی می‌کند، بگونه‌ای سخن می‌گوید که انگار خودش رهبر این مملکت است.
وی تصریح کرد: همه آقایان باید این مهم را بدانند که رهنمود تنها از جانب رهبری صادر می‌شود و دیگر بزرگان این کشور هم باید خود را ذیل رهبری تعریف کنند.
میرسلیم با تاکید بر اینکه ما امروز در جامعه با موضوعی به نام دوقطبی مواجه هستیم و این مساله به معنای عدم یکپارچگی در کشور است، اظهار کرد: عده‌ای محور ولایت را تعارفی و از روی رودربایستی پذیرفته اند و چون نمی‌توانند با رهبری مخالفت کنند بدنبال دوقطبی سازی کاذب هستند.
رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: موتلفه اسلامی باید به صحنه بیاید و تلاش کند یکپارچگی را حول محور رهبری محقق سازد؛ برای تحقق این مهم باید فداکاری کرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اگر این یکپارچگی در جامعه ایجاد نشود، همه نیروهای کشور یکدیگر را خنثی می‌کنند و نتیجه این خواهد شد که دیگر نیرویی نخواهیم داشت تا کشور را اداره کند و مجبوریم به قول بعضی‌ آقایان وزیر و مدیر از چین وارد کنیم.
وی با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم به یکپارچگی برسیم باید با بلند نظری به همه کشور و ملت نگاه کنیم، ادامه داد: اگر به فکر اساس نظام جمهوری اسلامی هستیم باید بدانیم که جز با بلند نظری، فهمیدن دیگران و درست به راه آوردنشان راه دیگری نباید در پیش بگیریم.
رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی در کشور تصریح کرد: این مساله چندین سال است که دل رهبری را به رنج آورده است و می‌تواند همانند یک موریانه شاکله نظام را نابود کند. متاسفانه امروز در هر اداره ای که می‌روید با مقوله زیرمیزی و رشوه مواجه می‌شوید.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وجود ۱۵ میلیون پرونده در دستگاه قضایی، افزود: این تعداد پرونده در قوه قضائیه به این معنی است که هر خانواده در ایران با یک مشکل و خلاف مواجه بوده و یک پرونده در قوه قضائیه تشکیل داده است. این یعنی انگار همه ما در کشور گرفتار خلاف شده ایم. در اکثر کشورهای دنیا تعداد پرونده های درجریان بررسی به ۱۰۰ هزار هم نمی‌سد.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب رگه های انحراف و ایجاد فساد اداری و اقتصادی را از دوران ریاست‌جمهوری خود تشخیص دادند و با آن مبارزه کردند، گفت: امروز کسی نمی‌تواند حتی یک مساله انحرافی و فساد اقتصادی در ارتباط با آقازاده‌ها و خانواده آیت الله خامنه ای پیدا کند.
میرسلیم افزود: ما نمی‌توانیم در مقابل فساد بایستیم مگر اینکه خودمان را پاک کنیم، درغیر اینصورت نظام اسلامی بر باد خواهد رفت. در مسیر مبارزه با فساد نیز خیلی‌ها از ما ناراضی خواهند شد، اما آیا برای رضایت دیگران باید دست از مقابله با فساد بکشیم؟
رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به فرمان هشت ماده ای مقام معظم رهبری برای مقابله با مفاسد اقتصادی، تاکید کرد: چندین سال است که رهبر انقلاب به روسای قوا دستور دادند که برای مبارزه و پیشگیری از فساد کاری کنید، اما فقط جلسه پشت جلسه برگزار می‌شود و اقدام قابل توجهی انجام نمی‌گیرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: اگر از امروز به من گفتند برای انتخابات ۹۶ تبلیغات خود را آغاز کن و بنده هم بعنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یک ریال از مجمع بنفع خودم استفاده کردم، این سواستفاده یک مفسده محسوب می‌شود.
وی یکی از دلایل فراگیری فساد در کشور را هزینه کردن عده ای از بیت‌المال برای خود و گروه‌ متبوع‌شان دانست و تصریح کرد: برخی می‌گویند ما از بیت المال در راستای خدمت به مردم بهره می‌بریم درحالی که از بیت‌المال برای خودشان هزینه می‌کنند. این اتفاق یعنی برخی افراد برمبنای فساد و تبعیض در جامعه رشد می‌کنند.
میرسلیم با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم دم از مبارزه با مفاسد بزنیم ولی از سوی دیگر خودمان گرفتار در فساد باشیم، گفت: اگر آقایان مسئول نتوانستند در مبارزه با فساد کاری کنند به این دلیل است که خودشان در این مساله گرفتار شده‌اند.
رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: این خیلی زشت است که رتبه ایران در دنیا در مقابله با فساد ۱۵۷ است؛ آیا این محترم شمردن اسلام و انقلاب اسلامی است؟
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به معضل بیکاری و پایین بودن نرخ اشتغال در کشور، اظهار کرد: ریشه بسیاری از مفاسد در جامعه را باید در نرخ بیکاری جستجو کنیم.
به گفته میرسلیم معنی افزایش اشتغال بالابردن آمار کارمندان دولت نیست چراکه براساس سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری، باید در راستای کاهش حجم دولت حرکت کنیم.
میرسلیم گفت: امروز کار بجایی رسیده است که ۹۰ درصد بودجه دولت، بودجه جاری است، یعنی عمده بودجه کشور صرف واریز حقوق کارمندان می‌شود. به این پدیده اشتغال نمی‌گویند بلکه کاملا ضداشتغال است.
رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: منظور ما از اشتغال این نیست که افراد استخدام دولت بشوند بلکه باید امکانات در زمینه‌های اشتغالات صنعتی، کشاورزی و خدماتی برای مردم فراهم شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آیا می‌دانید اگر تنها بخشی از این ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی که در چند سال اخیر ریخت و پاش شد را صرف اشتغال جوانان می‌کردیم، چقدر می‌توانستیم شغل در جامعه ایجاد کنیم؟ اگر ما نتوانیم در زمینه اشتغال کاری در کشور کنیم، درواقع هیچ خدمت موثری را انجام نداده ایم.
رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: متاسفانه در محضر رهبر معظم انقلاب و در روز میلاد پیامبر اکرم(ص) می‌گویند به ملت ایران تبریک می‌گوییم که نرخ رشد اقتصادی کشور به ۷٫۴ درصد رسیده است؛ آیا کسی که این آمار را می‌دهد می‌داند نرخ رشد ۷٫۴ درصدی یعنی چی؟ یعنی با این نرخ رشد ما نباید هیچ مشکلی اعم از بیکاری و رکود اقتصادی در کشور داشته باشیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دو سوم نرخ رشد ۷٫۴ درصدی را متعلق به فروش نفت دانست و تاکید کرد: دولت در واقع نفت‌هایی که به فروش رسانده و پول آن‌ هم هنوز در بانک های خارجی مانده است را در نرخ رشد حساب می‌کند؛ این چه صداقتی است؟ اگر قرار است ما هم از این حرف‌ها بزنیم، بهتر است که اصلا به صحنه نیاییم.
میرسلیم با اشاره به موضوع آسیب‌های اجتماعی، گفت: آمار تعداد معتادان در جامعه ما رو به افزایش است. افزایش اعتیاد هم باعث فروپاشی خانواده ها و طلاق می‌شود و باعث خواهد شد تعداد زن های سرپرست خانوار در کشور بالا برود.
رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: اگر در ارتباط با آسیب های اجتماعی چاره جویی نکنیم، جمهوری اسلامی بر باد خواهد رفت. متاسفانه سران قوا کار موثری برای حل معضلات اجتماعی نکرده اند.
وی در پایان تصریح کرد: ما باید برای کاهش آسیب های اجتماعی و تحکیم بنیاد خانواده ها حرف برای گفتن داشته باشیم. چاره حل این مسائل این نیست که فقط حرف مفت بزنیم بلکه باید طرح‌های عملیاتی پیشنهاد کنیم و چاره جویانه وارد صحنه شویم.
Share