استاندار گیلان در جمع ائمه جمعه

برخی اگر توفیقات را نمی‎گویند، حداقل آمار خلاف واقع ندهند/همه زیر پرچم ولایت هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نجفی با بیان اینکه بعضاً سخنانی در برخی تریبون ها بدون رعایت انصاف بیان می‌شود افزود: اگر توفیقات گفته نمی‌شود، آمارهایی ارائه نشود که خلاف واقع است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، استاندار گیلان در سومین گردهمایی ائمه جمعه گفت: همه زیر پرچم ولایت هستیم و نباید بگذاریم جامعه دو قطبی شود.

 دکتر محمدعلی نجفی صبح امروز در این گردهمایی که در دفتر امام جمعه لنگرود برگزار شد با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید بر ضرورت همدلی و هم زبانی مورد عنایت رهبر معظم انقلاب تأکید کرد و افزود: معظم له همواره تأکید فرمودند که نگذاریم جامعه دو قطبی گردد و ریاست جمهوری نیز در سمینار مشترک استانداران و دولت بر این اصل مهم تأکید داشته‌اند.

وی در ادامه افزود: ریاست جمهوری در این نشست مشترک تأکید داشتند در کشوری که در زیر یک پرچم و تحت ولایت فقیه قرار دارد باید تمامی رهنمودها و اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اجرایی گردد و ما ملزم به اجرای این رهنمودها هستیم.

دکتر نجفی با بیان اینکه بعضاً سخنانی در برخی تریبون ها بدون رعایت انصاف بیان می‌شود افزود: اگر توفیقات گفته نمی‌شود، آمارهایی ارائه نشود که خلاف واقع است.

استاندار گیلان با اشاره به توفیقات دولت تدبیر و امید در کاهش نرخ بیکار اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته نرخ بیکاری گیلان از ۱۵٫۶ پایان سال ۹۱ به ۱۱ درصد در پایان سال ۹۴ تقلیل یافت و افتخار می‌کنیم بعد از ۱۴ سال به این رقم دست یافته‌ایم.

وی آمارهای ارائه شده از سوی مدیران را بر طبق گزارشات مرکز آمار و مراکز رسمی کشور دانست و افزود: کاهش نرخ بیکاری در گیلان به معنای حل کامل مشکلات این بخش نیست.

وی افزود: افزود: نمی‌گوییم که مشکل بیکاری در گیلان برطرف شده بلکه افتخار می‌کنیم که توانستیم نرخ آن را پایین آوریم.

دکتر نجفی گیلان را دومین استان کشور در بهره‌گیری از تسهیلات کارگروه رفع موانع تولید عنوان کرد و افزود: این در صورتی است که جایگاه گیلان از لحاظ پتانسیل صنعتی در رتبه ۱۲ تا ۱۳ کشوری قرار داریم.

استاندار گیلان با بیان اینکه از تمامی بودجه‌های فرهنگی کشور کمتر از ۱۶ تا ۱۷ درصد در اختیار وزارت ارشاد قرار دارد افزود: مابقی این بودجه در اختیار مجموعه‌هایی است که شما عزیزان بیشتر با آن مرتبط هستید.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: از کل بودجه کشوری در استان‌ها، کمتر از ۱۰ درصد این رقم را استانداران نقش دارند.

دکتر نجفی افزایش صادرات نفت از یک میلیون بشکه به ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه را از جمله دستاوردهای برجام عنوان کرد و افزود: این دستاوردها که به یمن مذاکرات حاصل گردید در صورتی است که کشورهای استکباری جمع شده بودند تا نفت را به کمتر از ۳۰ دلار برسانند.

وی افزود: کشورهایی همچون عربستان در دوران کاهش قیمت نفت از ذخائر اعتباری خود استفاده می‌کنند و این در صورتی است که بر طبق قانون دولت مکلف است ۳۰ درصد از فروش نفت را به صندوق توسعه ملی اختصاص دهد.

دکتر نجفی با اشاره به افزایش تولید ۶۱ درصدی چایکاران در سالجاری اظهار داشت: دولت در سال جاری مبلغ ۱۴۶ میلیارد تومان یارانه به چای پرداخت کرد که در تاریخ کشور و چای بی سابقه است و این رقم در هیچ سالی حتی در سال‌هایی با درآمد ۱۱۴ میلیارد دلاری کشور صورت نپذیرفته بود.

وی با بیان اینکه اجازه ندادیم تا به چای ضربه وارد شود افزود: الحمدا… در طی ۲ تا ۳ سال گذشته محصول برنج ما از وضعیت مناسبی برخوردار بوده و با همکاری دولت توزیع برنج خارجی در فصل برداشت صورت نگرفته و تعرفه ۴۰ درصدی برای واردات این محصول در نظر گرفته شد.

دکتر نجفی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید میزان قاچاق کشور از ۲۵ میلیارد دلار به حدود ۱۰ میلیارد دلار کاهش یافته است.

استاندار گیلان با بیان اینکه این گردهمایی‌ها در جهت اندیشیدن راهکارهایی در راستای ایجاد همدلی و همزبانی بیشتر در جامعه است گفت: نصایح دلسوزانه امامان جمعه برای صلاح جامعه است و مدیران هم به ان توجه دارند.

وی افزود: مسئولین باید هماهنگ و همراه در کنار ائمه جمعه و نمایندگان و سایر بخش‌ها در جهت توسعه و شکوفایی استان تلاش کنند.

 

Share