رکورد اختلاس می شکند

برای ۸۸۰۰ میلیارد تومان اختلاس، از صندوق ذخیره فرهنگیان سند وجود دارد!

با مشخص شدن فساد مالی ۸ هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان و ورود دادستانی کشور به این ماجرا، برخی افراد برای بازجویی احضار و بازداشت شدند؛ اما کماکان درباره مبلغ فساد مالی رخ داده در این صندوق، هر روز با آمار و ارقام جدیدی مواجه می شویم.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هرچند در آغاز فساد مالی ۸ هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان از سوی مسئولان صندوق پذیرفته نمی‌شد و آنها از بدهی ۳ هزار میلیارد تومانی ۵ نفر به بانک سرمایه خبر داده و دولت‌های گذشته را متهم می‌کردند، این روزها حتی معاون اول رئیس‌جمهور نیز رقم ۸ هزار میلیاردی و تخلف در برخی شرکت‌های زیرمجموعه صندوق فرهنگیان را تأیید می‌کند.

با این حال، در روزهای گذشته، وزیر اسبق آموزش و پرورش نیز به این مسأله ورود کرده و با بیان اینکه دولت در مسأله صندوق ذخیره فرهنگیان فرافکنی می کند، عنوان کرد: هر چه تحقیقات از این صندوق بیشتر می شود، رقم اختلاس بالاتر می رود، تا جایی که شواهد نشان می دهد، رقم اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان تا ۱۲ هزار میلیارد تومان نیز رسیده است.

فرشیدی گفت: متأسفانه در تاریخ انقلاب، بالاترین رقم اختلاس در کشور در جایی رخ داده که متعلق به فرهنگیان و معلمان ـ که از مظلوم ترین قشرهای جامعه هستند ـ است؛ بنابراین، آقای روحانی باید نسبت به بررسی و بازگرداندن این مبالغ، دستور ویژه و اکیدی بدهند که مانند حقوق های نجومی روی آن سرپوش گذاشته نشود.

اما این موضوع با واکنش رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی روبه رو شد. امیر خجسته در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: مبلغی که تا کنون برای مجلس شورای اسلامی مسجل شده، ۸۸۰۰ میلیارد تومان بوده و این مبلغ را هیأت تحقیق و تفحص با توجه به اسنادی که وجود دارد، اعلام کرده است؛ اما اگر کسی اسنادی دارد که نشان می دهد، مبلغ بیش از این بوده، باید سند ارائه دهد.

این نماینده مجلس در خصوص سخنان فرشیدی، وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: اگر فرشیدی اصرار دارد، مبلغ بیش از این میزان است، مدارک و اسناد خود را به فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی ارائه کند تا بررسی شود. این کارها با حرف انجام نمی شود و باید در مورد مسائل مالی، حتما به اسناد موجود استناد کرد.

وی همچنین افزود: هنوز هیأت تحقیق و تفحص به بحث سنوات ورود نکرده و مشخص نیست این میزان اختلاس در کدام دولت رخ داده است؛ اما هیأت تمام اسناد مربوط به همه سال ها و سنوات گذشته را بررسی خواهد کرد؛ در واقع دولت ها در این تحقیق و تفحص مبنا نیست.

نماینده مردم همدان یادآور شد: قرار است، عصر امروز جلسه ای درباره این موضوع با رئیس مجلس شورای اسلامی داشته باشیم و بعد از آن، کار هیأت تحقیق و تفحص رسما آغاز خواهد شد.

وی افزود: صندوق ذخیره فرهنگیان خانوادگی و فامیلی اداره می‌شد و به شیوه‌های خاصی مانع از خروج اطلاعات از صندوق می‌شدند، چون فرد غریبه میان آنها نبوده، ولی مجلس دهم قدرتمندانه برای برخورد با فساد اقتصادی وارد شده است.

خجسته درباره میزان مبالغ برگشت داده شده نیز گفت: آمار دقیقی وجود ندارد که از هشت هزار و هشتصد میلیارد تومان، چیزی عودت داده شده است؛ اما باید بگویم که فشار بسیاری بر صندوق قرض الحسنه وجود دارد، و اگر بخواهیم اطلاعات زیادی در این باره افشا کنیم، ممکن است بسیاری از اسناد نیز در این میان از دست برود.

وی ادامه داد: با زبان خوش می خواهیم که پول معلمان را به صاحبان اصلی بازگردانند، در غیر این صورت، راه های بسیاری وجود دارد که بشود این پول را از این افراد پس گرفت.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس گفت:‌ مجلس در برابر مفاسد اقتصادی باید سینه سپر کند و اگر در برابر این موضوع بایستد، به حداقل می‌رسد. همچنین افراد سیاسی دارای سوء مدیریت که به‌ دنبال تبانی هستند، نباید در بخش‌های مختلف به کار گرفته شوند و مدیران آموزش و پرورش و صندوق ذخیره فرهنگیان باید برای بازگرداندن سرمایه فرهنگیان تلاش کنند.

Share