فرمانده آموزش تخصصهای دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا

برای مقابله با تهدیدات همواره فکر های نو در برنامه های ما وجود دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده آموزش تخصصهای دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا گفت:مراکز آموزشی ما متناسب با شرایط روز ، تهدیدات و بر اساس نیاز های عملیاتی و تاکتیکی تجهیز گردیده و در راستای اهداف و برنامه های بلند نیروی دریایی راهبردی ارتش گام بر می دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده آموزش تخصصهای دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا گفت:مراکز آموزشی ما متناسب با شرایط روز ، تهدیدات و بر اساس نیاز های عملیاتی و تاکتیکی تجهیز گردیده و در راستای اهداف و برنامه های بلند نیروی دریایی راهبردی ارتش گام بر می دارند.

 همایش یک روزه نقش نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سیاست راهبردی و حفظ اقتدار ملی با حضور مسئولین و هنرمندان حوزه هنری استان تهران و همچنینی پیشکسوتان، فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی در فرماندهی آموزش تخصصهای دریایی باقرالعلوم (ع) برگزار گردید.

در این همایش فرمانده آموزش تخصصهای دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا این فرماندهی را یکی از مهمترین مراکز آموزش نیروی دریایی راهبردی ارتش توصیف کرد و افزود: در این مرکز ۱۷ مرکز آموزشی وجود دارد که شامل ۱۶ مرکز علمی و یک مرکز آموزش نظامی است.

وی با اشاره به اینکه فرماندهی آموزش تخصصهای دریایی یک مرکز آموزشی بسیار پیشرفته است افزود : برای مقابله با تهدیدات و در جهت انجام موفق مأموریتهای نیروی دریایی همواره فکر های نو در برنامه های ما وجود دارد.

امیر حسنی مقدم ایده پردازی و توجه به نخبگان را مهمترین عامل برای پیشرفت و تعالی نیروی دریایی راهبردی ارتش دانست و افزود : مراکز آموزشی ما متناسب با شرایط روز، تهدیدات و بر اساس نیاز های عملیاتی و تاکتیکی تجهیز گردیده و در راستای اهداف و برنامه های بلند نیروی دریایی راهبردی ارتش گام بر می دارند.

وی ضمن تأکید بر این نکته که نیروی دریایی یک نیروی تجهیزات محور و مهارت محور است گفت: ارتقای توانمندیهای علمی و معنوی و آموزش های مبتنی بر عمل برای بهره برداری بالای کاری بسیار حائز اهمیت هستند.

فرمانده آموزش تخصصهای دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا در بخش دیگری از سخنان خود بر حضور ناوگروه ۴۴ نیروی دریایی ارتش در دریاهای آزاد اشاره کرد و گفت: حضور مقتدرانه در دریاهای دور دست در جهت برقراری امنیت دریایی و حفظ منافع اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ارتقای دیپلماسی کشور نقش پر رنگی دارد.

وی با اشاره بر موضوع همایش که به بررسی نقش نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سیاست راهبردی و حفظ اقتدار ملی تأکید دارد افزود  استکبار جهانی و دشمنان به هرنوعی می خواهند پایه های اقتدار ملی را متزلزل کرده و بر موقعیت استراتژیک نظام اسلامی خدشه وارد کنند و با ابزارهای مختلفی مانند تحریم ، تهدید، نفوذ و تبلیغات گسترده در تلاشند به اهداف شوم خود دست یابند، به همین منظور و در پاسخ به موضوع همایش امروز ما از ۲ طریق می توانیم در جهت نیل به حفظ و ارتقای اقتدار ملی یاری رسان ولایت امر و فرماندهی معظم کل قوا باشیم.

حسنی مقدم گفت: راه اول اتکاء به فرهنگ عاشورائی است، همانطور که گذشتگان ما در عملیاتهای مروارید، دفاع ۳۴ روز خرمشهر و نبرد نابرابر با استکبار جهانی در ۲۹ فروردین ۱۳۶۷ آن حماسه را آفریدند و یا عمل به فرمان معظم له مبنی بر اینکه مادر نقطه ضعف نیستیم بلکه در شرایط بدر و خیبریم و انشاء الله با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و عمل به فرامین ایشان به خواسته ها و آرمانهای والا وبلند خود دست خواهیم یافت.

Share