حجت الاسلام عباسی فرد در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی؛

با رحلت آیت الله هاشمی در واقع استوانه شکست ناپذیر نظام در هم شکست

مشاور حقوقی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، قدرت و اقتدار نظام اسلامی ایران را به رخ شرق و غرب عالم می کشید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله محمدرضا عباسی فرد عصر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در رشت، با اشاره به ارتحال آن فقید سعید اظهار کرد: روزهای سخت آتش و خون در دوران پرافتخار دفاع مقدس را به یاد بیاورید و وقتی طوفان ها با خطبه های نمازجمعه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی فروکش می کرد.

وی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را صاحب ایدئولوژی عنوان و اضافه کرد: با ارتحال آن فقید سعید، اسلام مبلغی بزرگ، رهبری بازوی پرتوان و انقلاب استوانه‌ای بزرگ و ملت ایران پدری دلسوز، مهربان و دانا را از دست دادند.

آیت الله عباسی فرد با ابلاغ سلام و قدردانی بیت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم شریف گیلان خاطرنشان کرد: رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، از اولین افرادی بود که در صف مبارزات علیه رژیم پهلوی، در کنار امام راحل بود.

عباسی‌فرد اضافه کرد: در زمان آغاز نهضت امام(ره) نخستین کسی که به این نهضت پیوست و پشت سر نهضت امام به نماز خون و جهاد و اجتهاد و انقلاب ایستاد، آیت‌الله هاشمی بود.

به گفته وی، در جریان کاپیتولاسیون امام راحل به آیت‌الله هاشمی ماموریت داد تا تمام مصوبات در این زمینه را آماده و در اختیار امام(ره) بگذارد و وی در این زمینه نیز ورود کرده بود.
مشاور حقوقی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: از مرحوم هاشمی حرف زدن، دانش و استادی و سخنوری نمی خواهد و هرکس می تواند از هاشمی با فهم خودش سخن بگوید.

وی با یادآوری اینکه ارتحال مرحوم آیت الله هاشمی در دنیا خبرساز شد، گفت: آن مرحوم را با نهضت اسلامی، انقلاب، دوران دفاع مقدس و دوران سازندگی می شناسند.

وی یکی دیگر از اقدامات شایسته مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و اهتمام او به علم اندوزی و فراگیری دانش توسط آحاد جامعه ایران عنوان کرد.

آیت الله عباسی فرد در خاتمه سخنانش اضافه کرد: گیلان سرزمین سردار جنگل است و در این سرزمین، به مردان بزرگ اهمیت می دهند و برگزاری جلسه ای برای گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی نیز به همین معناست.

در مراسمی که به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در مجتمع فرهنگی – هنری خاتم الانبیاء رشت برگزار شد، استاندار و معاونین استاندار گیلان، جمعی از مدیران، فعالان سیاسی، فرهنگی و رسانه ای استان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه هفته گذشته در سن ۸۲ سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.

Share