مدیر کل هواشناسی گیلان خبر داد

بارش برف در گیلان/استقرار شرایط جوی پایدار تا اواسط هفته

مدیر کل هواشناسی گیلان گفت : بارش برف در مناطق کوهستانی استان از بامداد امروز آغاز شد و ارتفاع آن در برخی مناطق به ۴۰ سانتیمتر رسیده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مناطق کوهستانی گیلان از بامداد امروزشاهد بارش برف هستند.
مدیر کل هواشناسی گیلان گفت : بارش برف در مناطق کوهستانی استان از بامداد امروز آغاز شد و ارتفاع آن در برخی مناطق به ۴۰ سانتیمتر رسیده است .
بهمن کمانگر افزود: در تماجان، سرتربت ، شهرسمام ، هلو چالک ، سیاه کوه ، خصیل دشت املش ۴۰ سانتیمتر–لاری خانی،اسپیلی و دیلمان سیاهکل ۲۵ تا ۴۰ سانتیمتر – گلنکش ، شاه شهیدان بره سر و حشمت آباد رودبار ۱۸ تا ۴۰ سانتیمتر – اشکورات ، شوییل ، لشکان گیری ، نیاسه و درگاه ۴۰ سانتیمتر – ماسوله ، خلیل دشت ، للندیز ، شاه معلم و کهنه ماسوله فومن ۵ تا ۲۵ سانتیمتر – ناو اسالم ، رادار ، لنزی ، ریک ، آق اولر و شکر دشت تالش ۵ تا ۲۵ سانتیمتر برف باریده است.
وی اضافه کرد : آسمان گیلان هم اکنون قسمتی ابری تا ابری است ، در مناطق جلگه ای مرکزی و شرقی باران و در مناطق کوهستانی برف می بارد.
مدیر کل هواشناسی گیلان گفت : از عصر امروز از میزان ابرها کاسته شده و بارش برف و باران در استان قطع می شود.
بهمن کمانگر افزود : فردا آسمان گیلان قسمتی ابری تا ابری ، مه آلود همراه با یخبندان است.
وی اعلام کرد : این شرایط جوی نسبتا پایدار تا اواسط هفته در گیلان ماندگار است.
مدیر کل هواشناسی گیلان گفت : دریای خزر امروز با ارتفاع موج ۱ متر و ۵۰ سانتی متر برای فعالیت های دریانوردی بویژه صید نامناسب و فردا با ارتفاع موج ۲۰ تا ۷۰ سانتی متر از عصر مناسب است.
بهمن کمانگر افزود : دمای کنونی رشت ، مرکز گیلان ۶ درجه سانتی گراد و رطوبت هوای این شهر ۹۶ درصد است.

Share