امام جمعه موقت رشت

اگر از کلام مسؤولی بویی از فتنه و حمایت از فتنه‌گران به مشام برسد در مقابل او می‌ایستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه امروز اگر از کلام هر مسؤول و مقامی بویی از فتنه و حمایت از فتنه‌گران به مشام برسد با تمام توان در مقابل او می‌ایستیم گفت: تا زمانی که فتنه‌گران از مردم عذرخواهی نکنند جایگاهی بین ملت ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام یوسف صدیق عربانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر تقوا را موجب دوری انسان از زشتی‌ها و پلیدی‌ها دانست و اظهار کرد: تقوا عامل رستگاری انسان به سوی خداست.

وی با بیان اینکه شیطان قدرت نفوذ در انسان با تقوا را ندارد، گفت: جمعه از روزهای فاخر خداوند بوده و در این روز انسان به نماز جمعه می‌رود.

خطیب موقت رشت به عدم حضور برخی مدیران در نماز جمعه اشاره کرد و افزود: بسیاری از مدیران در نمازهای جمعه دیده نمی‌شوند در صورتی که باید در نمازهای جمعه حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به برپایی نمازهای جمعه در کشور تصریح کرد: بیش از ۷۰۰ منطقه کشور نماز جمعه برگزار می‌شود و انسان مومن با نماز روح و جان خود را شستشو می‌دهد.

صدیق‌عربانی درباره حقوق مردم در جامعه بیان کرد: حقوق دولت نسبت به مردم، حقوق مردم نسبت به دولت، حقوق پدر و مادر نسبت به فرزندان، حقوق فرزندان نسبت به پدر و مادر و … در اسلام بیان شده است.

وی با بیان اینکه اکنون ۹۷ درصد از مردم در جامعه با سواد هستند، گفت: این امر در دانستن حقوق آنها تاثیرگذار است و خداوند حقوقی بر مردم دارد.

امام جمعه موقت رشت اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمود حقوق خداوند بزرگ‌تر از آن است که انسان‌ها بتوانند به آن عمل کنند و نعمت‌های خداوند بیش از آن است که بشر بتواند شکر آن را به‌جا آورد.

وی به تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف در بین ملت ایران اشاره کرد و یادآور شد: دشمن در تلاش است بین ملت ایران اختلاف ایجاد کند اما مردم ما در مقابل استکبار مستحکم هستند.

صدیق‌عربانی با بیان اینکه اگر انسان حجت خدا را نشناسد موجب گمراهی می‌شود، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) قرآن و عترت خود را بین مردم گذاشت و این دو تا قیامت از یکدیگر جدایی‌ناپذیر هستند و تقوا نقشه راه انسان مومن بوده و امیدواریم به برکت تقوا بتوانیم راه راست را طی کنیم.

وی ۲۳ ربیع‌الاول را روز ورود حضرت معصومه(س) به قم دانست و گفت: دشمن از گسترش اسلام هراس پیدا کرده و امروز درخشان‌ترین برنامه‌ها در حوزه علمیه اجرایی شده و این امر زمینه را برای ظهور امام زمان(عج) فراهم می‌کند.

امام جمعه موقت رشت پنجم دی ماه را سالروز میلاد مسیح(ع) عنوان کرد و روز ولادت این پیامبر را به مسیحیان جهان تبریک گفت و ادامه داد: پنجم دی ماه سالروز حضور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فرودگاه‌های کشور به فرمان امام(ره) است و برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم.

وی به فرا رسیدن هشتم دی ماه سالروز محکومیت فتنه ۸۸ توسط مردم گیلان اشاره کرد و افزود: هشتم دی سال ۸۸ مدال افتخار مردم گیلان بوده و تا زمانی که فتنه‌گران از مردم عذرخواهی نکنند جایگاهی بین ملت ندارند.

صدیق‌عربانی با بیان اینکه امروز اگر از کلام هر مسؤول و مقامی بویی از فتنه و حمایت از فتنه‌گران به مشام برسد با تمام توان در مقابل او می‌ایستیم، بیان کرد: حماسه ۹ دی روز اعلام انزجار ملت ایران علیه فتنه‌گران است.

وی با تبریک آزادسازی حلب، اظهار کرد: مدافعان حرم توانستند حلب را آزاد کنند اما از رفتار سازمان ملل نسبت به حمایت از تروریست‌ها تعجب می‌کنیم.

خطیب موقت رشت متذکر شد: استکبار جهانی به‌ویژه آمریکای جهانخوار بداند مدافعان حرم و نیروهای مقاومت اجازه هیچ تحرکی را به تروریست‌ها نمی‌دهند.

Share