شهردار رشت در مراسم افتتاح سرای محله دیانتی

امیدوارم نتیجه ایجاد سرای محلات خروج از فردگرایی و رسیدن به جمع‌گرایی باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شهردار رشت با اشاره به راه‌اندازی ۱۱ سرای محله در رشت گفت: امیدوارم نتیجه این برنامه خروج از فردگرایی و رسیدن به جمع‌گرایی باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عصر سی ام آذر ماه در مراسمی با حضور سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت چهارمین سرای محله منطقه ۳ شهرداری رشت افتتاح شد.

ثابت قدم با تاکید بر اهمیت بحث خلاقیت در دنیای کنونی اظهار داشت: امروز خلاقیت باید با رویکرد اقتصادی و بر اساس اصول مدیریتی باشد، و احاد جامعه را تحت الشعاع خود قرار دهد.

شهردار رشت هدف جامعه انسان محور را انسان ارتقایافته و هوشمند دانست و تصریح کرد: این امر وقتی به وقوع می پیوندد که سعی کنیم افراد در سطح محلات سکونتی خودشان را در اوقات فراغت جدا کنیم تا دارای ذهن متحرک باشند

وی با اشاره به ارتقا بافت مرکزی شهر یادآور شد: در جوامع که نگاه سطحی دارند افراد به‌ صورت فردی از خانه تا محل کار و بالعکس را طی می‌کنند اما باید در شهر افراد را فردگرایی جدا و به جمع‌گرایی نزدیک کنیم، تا در کنارهم یک زیست مسالمت آمیز در اوقات مختلف داشته باشیم.

 ثابت قدم ایجاد فضای کالبدی مناسب شهری و ارتقا ذهنی افراد را دو رکن اصلی از وظایف مدیریت شهری خواند و گفت: باید به دنبال ایجاد فضای شهری و کالبد مناسب برای جلوگیری از فضای انزوای گرایانه و ارتقای ذهنی این افراد  باشیم.

 شهردار رشت یادآورشد: ارتقا ذهن الزاما با تحصیلات آکادمیک و علمی ارتقا پیدا نمی‌کند بلکه سواد اجتماعی سبب افزایش ارتقا ذهن افراد می‌شود.

وی با بیان اینکه باید به افراد بها بدهیم گفت: باید با توجه به استعدادی که در دورنشان نهفته است به نقطه مطلوبی برسیم. این اتفاق می‌تواند در بستر محلات رخ دهد که هویت هر فردی در آن شکل می‌گیرد.

شهردار رشت با اشاره به راه‌اندازی ۱۱ سرای محله در رشت گفت: امیدوارم نتیجه این برنامه خروج از فردگرایی و رسیدن به جمع‌گرایی باشد.

ثابت‌قدم اشتباه بزرگ را عدم  قبول جمع‌گرایی دانست و گفت: چراکه فردگرایی آفاتی دارد و آن مبارزه با جمع گرایی است اما این در حالی است که باید بدانیم جامعه با افراد فردگرا دچار تحول اساسی نمی‌شود

وی بزرگترین منفعت خصوصی را رعایت منافع عمومی دانست و خاطرنشان کرد : امید است با خارج کردن جامعه از بستر فردگرایی و هدایت به سوی جمع گرایی در بستر عقلایی در راستای توسعه شهری گام برداشته شود.

بزرگ‌ترین هدف سرای محلات بالا بردن اعتماد عمومی است

موسوی روزان در افتتاح سرای محله دیانتی گفت: اهداف بلند شورای شهر باعث شد تا سرای محله‌ها باهدف اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی تعریف شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به افزایش سرای محلات افزود: این سرای محلات در دوره ثابت‌قدم ایجاد شدند.

وی بزرگ‌ترین هدف این سرای محلات را بالا بردن اعتماد عمومی عنوان کرد و گفت: باید سرای محلات را با تعریف کردن برنامه پررنگ نگه داشت و نباید مباحث فرهنگی به‌ صورت سطحی دیده شود.
موسوی روزان در خصوص تاخیر در افتتاح برخی از پروژه گفت: مشکلات اجرایی سبب می‌شود که برخی از پروژه دیرتر از زمان وعده داده ‌شده افتتاح شود که تقاطع غیر هم‌ سطح جانبازان و ورزشگاه سردار جنگل و مجموعه ۶ هزارنفری از این ‌دست است.

سرای محلات اصالت و هویت هر شهر را رقم می‌زند

شهردار منطقه سه رشت ایجاد سرای محلات را در راستای وظایف ذاتی شهرداری‌ها و افزایش مشارکت‌های مردمی و اصل سیاست محله محوری سرای محلات خواند و گفت: سرای محلات ایجادشده‌اند تا مشارکت‌های مردمی را قانونمند و قاعده‌مند کنند.

 سمیه رستگار با تاکید بر اینکه سرای محله دیانتی چهارمین سرای محله منطقه سه محسوب می‌شود گفت: باید به سمت محتوایی کردن سرای محله باشیم چراکه محله اصالت و هویت هر شهر را رقم می‌زند.

وی افزود: به دنبال برجسته‌سازی‌ اصالت محلات هستیم تا هویت شهری ما احیا وزنده نگه‌داشته شود.

مدیر منطقه ۳ شهرداری با اشاره به موفقیت کودکان رشت در محاسبات ذهنی UCMAS گفت: سرای محله بهانه‌ای است که این مکان‌ها را در اختیار چنین محلاتی قرار بدهیم.

سمیه رستگار در سخنانی از همکارانش در منطقه سه و همچنین بابک رمضانی برای در اختیار گذاشتن زمین انتهای ایستگاه آتش‌نشانی برای ایجاد سرای محله دیانتی قدردانی کرد.

در پایان مراسم از بابک رمضانی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و چند تن از خانواده‌های شهدای محله دیانتی و همچنین امیرحسین علی نیا، مانی پور کاشانی، سارینا ناطقی و سمیع صیاد قهرمانان مسابقات جهانی محاسبات ذهنی تقدیر شد.

Share