علی منتظری خبر داد:

افزایش فروشگاه‌های بزرگ عرضه کالا در گیلان/مغازه‌های کوچک پاسخگوی جامعه نیست

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از فعالیت ۱۰۰ فروشگاه بزرگ عرضه کالا با بیش از ۵۰ هزار متر مربع در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، علی منتظری امروز با اشاره به استخراج ۱۱ میلیون تن مواد معدنی در سال ۹۴ در گیلان اظهار کرد: مصالح تمام پروژه‌های عمرانی، راه‌آهن، بزرگراه و … از معادن موجود در استان تامین می‌شود.

وی در ادامه به فعالیت در حوزه بازرگانی در گیلان اشاره کرد و افزود: سال ۹۲ متراژ فروشگاه‌های بزرگ در استان ۱۵ هزار متر مربع بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تأکید براینکه مغازه‌های کوچک پاسخگوی توسعه و صنعتی شدن در جامعه نیست، بیان کرد: امسال فضای فروشگاه‌های بزرگ عرضه کالا به ۵۰ هزار متر مربع افزایش پیدا کرده و ۱۰۰ فروشگاه بزرگ در استان فعالیت می‌کنند.

منتظری از افزایش فروشگاه‌های بزرگ عرضه کالا در گیلان تا پایان امسال خبر داد و تصریح کرد: تلاش بسیاری در حوزه ساماندهی واحدهای صنفی استان انجام شده است.

وی، فعالیت ۳۰ درصد از واحدهای صنفی گیلان را بدون پروانه کسب در سال‌های گذشته عنوان کرد و افزود: اکنون پنج درصد از واحدهای صنفی استان بدون پروانه کسب هستند و این واحدها شناسایی شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به فعالیت ۱۷۰ شرکت پخش در استان، خاطرنشان کرد: ۴۰۰ انبار کالا در گیلان موجود است و آمار کالا در این انبارها را به‌روزرسانی می‌کنیم.

منتظری بر مکانیزه کردن شرکت‌های پخش کالا و انبارهای نگه‌داری کالا در استان تأکید کرد و یادآور شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان باید سیستماتیک باشد.

وی با بیان اینکه شورای پژوهشی و فناوری در سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تشکیل شده است، اظهار کرد: تعداد ۱۰۰ هزار واحد صنفی در استان داریم ضمن اینکه ۱۰۰ هزار نفر در واحدهای صنعتی گیلان فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به برنامه‌ریزی برای آموزش کارکنان در واحدهای صنعتی گیلان اشاره کرد و افزود: بخش فناوری باید تلاش بیشتری در استان انجام دهد.

منتظری با اشاره به تشکیل کارگروه رفع موانع تولید در گیلان، بیان کرد: کارگروه مذکور یکی از موفق‌ترین کارگروه‌های رفع موانع تولید در کشور محسوب می‌شود.

وی از پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به منظور رونق واحدهای تولیدی از ابتدای امسال تاکنون در گیلان خبر داد و تصریح کرد: گیلان رتبه دوم پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی در کشور را کسب کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، در پایان خواستار افزایش تسهیلات پرداختی به واحدهای صنعتی در استان شد و گفت: سال آینده امیدواریم شکوفایی تولید و پر شدن ظرفیت خالی واحدهای تولیدی را با حمایت بانک‌ها در گیلان داشته باشیم.

 

Share