بهزاد مقدم نیا

اشتغال دغدغه اصلی جوانان

فقدان کار مناسب برای جوانان به ویژه جوانان تحصیل کرده موجب افزایش اشتغال کاذب در شهر رشت شده است.

 بیکاری دغدغه اصلی امروزه جوانان است و متاسفانه جوانان شهررشت نیز از این مشکل رنج می برند. عدم اشتغال و متعاقب آن مشکلات مالی موجب شده تا بسیاری از جوانان دچار مشکلات روحی و افسردگی شوند. به جرات می توان گفت ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی به مشکل بیکاری مربوط میشود. فقدان کار مناسب برای جوانان به ویژه جوانان تحصیل کرده موجب افزایش اشتغال کاذب در شهر رشت شده است.

دستفروشی و… از جمله شغلهای کاذبی هستند که بعلت بیکاری در شهر رشت روز به روز شاهد افزایش آن هستیم. این در حالی است که ظرفیتهای بسیاری در شهر رشت وجود دارد که می تواند توسعه امر اشتغال را به همراه داشته باشد. یکی از این ظرفیتها گردشگری است. شهر رشت به واسطه شرایط اقلیمی و جاذبه های طبیعی همواره پذیرای گردشگران فراوانی از داخل وحتی خارج کشور می باشد. یقینا توجه مسئوولان به مبحث گردشگری در رشت می تواند زمینه های اشتغال فراوانی را در شهر ایجاد کند.

ایجاد هتلها، مراکز تفریحی و… از جمله مباحثی هستند که میتواند در رشد و توسعه اشتغال جوانان رشتی موثر باشد. با توجه به شرایط اقتصادی دولت لازمه چنین اقداماتی به منظور اشتغالزایی بیشتر جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی به منظور مشارکت و اجرای پروژه هادر رشت می باشد.

تسهیل گری در جذب سرمایه گذاران و حذف برخی از بروکراسی های دست و پاگیر می تواند در تحقق این موضوع نقش مهمی ایفا کند. امید است با توجه بیشتر به چنین مباحثی زمینه های اشتغال برای جوانان فهیم رشتی بیش از پیش فراهم شود و با رونق کسب وکار در رشت دوباره شاهد پویایی و سرزندگی جوانان شهرمان باشیم.

بهزاد مقدم نیا – مدرس دانشگاه

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share