مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان

اسلام رحمانی، اسلام قلبی و اسلام اعتدالی به معنای انحراف و اسلام آمریکایی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان، اسلام رحمانی و اسلام اعتدالی را به معنای انحراف عنوان کرد و گفت: ایده «اسلام رحمانی» دفاع همه‌جانبه از اسلام آمریکایی و لیبرالیستی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام عزت‌الله معتمد در همایش «گفتمان منویات ولایت» سپاه قدس گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس اظهار کرد: در سال‌های اخیر نقطه ثقل حوادث در کشور حفظ گفتمان و اندیشه‌های امام (ره) است.

وی به تأکید مقام معظم رهبری بر حفظ اندیشه‌های امام (ره) و جلوگیری از تحریف آن اشاره کرد و افزود: امروز مستکبران عالم تحولات عظیمی که انقلاب اسلامی در دنیا به‌وجود آورده است را نمی‌توانند مهار کنند و برای اینکه گفتمان امام (ره) به نسل‌های بعدی منتقل نشود در صدد تحریف اندیشه‌های امام خمینی (ره) هستند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان، یکی از وظایف مهم جامعه براساس فرمایش امام (ره) را حفظ انقلاب و ارزش‌های اسلامی خواند و بیان کرد: حفظ انقلاب اوجب واجبات محسوب می‌شود و اهمیت آن از نماز بیشتر است.

معتمد با بیان اینکه عده‌ای از انسان‌های دنیاطلب و غرب‌گرا در اظهارنظرهای خود نسخه سازش با دشمن و تحریف اندیشه امام (ره) را می‌پیچند، تصریح کرد: مشاهده می‌کنیم افراد مذکور انقلاب را به عنوان یک حادثه معرفی می‌کنند و می‌گویند یک انقلاب دیگر نیز می‌تواند اتفاق بیفتد.

*انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی شده بود

وی، دیدگاه مذکور را بزرگ‌ترین ظلم در حق امام (ره) عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی حساب‌شده و برنامه‌ریزی شده بود.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه قبل از برجام می‌گفتند ملت ما به این نتیجه رسیده با آمریکا رابطه داشته باشد، اظهار کرد: اکنون می‌گویند باید با دنیا تعامل و رابطه داشته باشیم و این مواردی که در سر دارند به معنای خسارت محض است.

معتمد به گرایش مردم اروپا به طرف اسلام اشاره کرد و یادآور شد: امر مذکور بر گرفته از تحولی است که امام (ره) در دنیا ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه استکبار به طور مستقیم نمی‌تواند با تحول مذکور مقابله کند، خاطرنشان کرد: استکبار به عوامل خود در داخل کشور تکیه کرده تا اقدام به تحریف گفتمان و اندیشه‌های امام (ره) کنند و در برخی از لایه‌های حکومتی و مدیریتی مشاهده می‌کنیم عده‌ای مخالف اندیشه‌های امام (ره) هستند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان به شاخص‌سازی دشمن برای بعضی از واژه‌ها برای تاثیرگذاری در تفکر نسل‌های آینده اشاره کرد و افزود: موضوع «اسلام رحمانی» که امروزه مشاهده می‌کنیم و حتی برخی از مسؤولان ارشد کشور آن را مطرح می‌کنند یکی از مواردی است که دشمن می‌خواهد از این طریق به جامعه اسلامی ضربه وارد کند.

*ایده اسلام رحمانی دفاع همه‌جانبه از اسلام آمریکایی

معتمد با تأکید براینکه ایده «اسلام رحمانی» دفاع همه‌جانبه از اسلام آمریکایی و لیبرالیستی است، بیان کرد: اسلام رحمانی مد نظر افراد مذکور به معنای مقابله با عقلانیت دینی، مقابله با جامعیت اسلام، مقابله با اندیشه امام (ره) و رهبری و مقابله با اندیشه اسلام انقلابی است.

وی ادامه داد: دشمن در فرآیند تحریف و حذف اندیشه‌های امام (ره) به‌دنبال شاخص‌سازی در بعضی از فضاهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است تا بتواند ظرفیت‌های جهادی، مقاومتی و ایستادگی در مقابل استکبار را از بین ببرد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه اسلام رحمانی، اسلام قلبی، اسلام باطنی و اسلام اعتدالی به معنای انحراف و اسلام آمریکایی است، تصریح کرد: ذات اسلام رحمانیت است و رسول اکرم (ص) پیامبر رحمت محسوب می‌شود ضمن اینکه قصاص، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر ذات اسلام است.

معتمد متذکر شد: طبق آیات قرآن کریم اگر آدم خیانتکار، قاتل و مجرم قصاص شود به بشریت حیات داده شده است اما بعضی از بی‌سوادها اسلام رحمانی را مطرح می‌کنند و آن را در مقابل اسلام انقلابی قرار می‌دهند تا به طور ملموسی اندیشه‌های امام (ره) را از جامعه بگیرند.

وی با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد با شاخص‌سازی در زمینه‌های فکری، فرهنگی، سیاسی و … اثرگذاری ایجاد کند، خاطرنشان کرد: شناخت اندیشه‌ها و راهبرد امام (ره) برای تمام جامعه لازم است زیرا همواره در تنگناها اندیشه‌های امام (ره) نجات‌بخش بوده است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان یادآور شد: ضروری‌تر از شناخت خط امام (ره) این است که ببینیم امام (ره) چگونه توانست این تحول را در بنیان‌های فکری مردم دنیا به‌وجود آورد.

معتمد با بیان اینکه امام (ره) بر دو نکته تأکید بسیاری داشتند، اظهار کرد: یکی از نکته‌های مهم «خودسازی عملی» است و زمانی می‌توانیم موفق شویم که خودسازی عملی داشته باشیم.

وی، «آزادی معنوی» را نکته دوم دارای اهمیت از نگاه امام (ره) عنوان کرد و افزود: اگر آزادی معنوی باشد همه به وظیفه خود عمل می‌کنند و کسی به طغیان نمی‌افتد ضمن اینکه اگر آزادی معنوی داشته باشیم در مقابل انتقادها نه‌تنها پرخاشگری نکرده بلکه از آن استقبال می‌کنیم.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه آنها که آزادی معنوی ندارند از دشمن و استکبار می‌ترسند، بیان کرد: حقیقت ایمانی و اعتقادی انسان وقتی نمایان می‌شود که بین منافع شخصی با مصالح دینی و حدود الهی فرقی قائل باشیم و اگر در این میان مصالح دینی را مقدم قرار دهیم آن موقع دارای شخصیت ایمانی می‌شویم.

معتمد تصریح کرد: اگر توانستیم اطرافیان، فرزندان، گروه‌های سیاسی و … را کنار گذاشته و مصالح الهی را به تمام آنها ترجیح دهیم آن‌موقع دارای شخصیتی ایمانی هستیم اما عده‌ای گاهی از اوقات نمی‌توانند مصالح دینی را بر منافع شخصی خود ترجیح دهند.

وی با بیان اینکه امام (ره) در تاریخ انقلاب اسلامی همیشه مصلحت دین را بر منافع شخصی مقدم قرار دادند، خاطرنشان کرد: تسخیر لانه جاسوسی، پذیرش قطعنامه، عزل بنی‌صدر و منتظری جرأت بسیاری می‌خواهد و امام (ره) به دلیل داشتن آزادی معنوی از هیچ کس نمی‌ترسید.

*اگر آزادی معنوی نباشد فیش‌های حقوقی نجومی به‌وجود می‌آید

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان به روایتی از امام حسین (ع) مبنی بر بی‌زاری جستن از فتنه‌گران اشاره کرد و یادآور شد: اگر آزادی معنوی نباشد فیش‌های نجومی و فتنه به‌وجود می‌آید.

معتمد با اشاره به نزدیک شدن به حماسه ۸ و ۹ دی، اظهار کرد: فتنه‌گران بدانند در نظام اسلامی نباید جایگاهی داشته باشند.

وی بر فراموش نکردن حماسه ۸ دی مردم گیلان تأکید کرد و گفت: مردم گیلان در بصیرت یک گام جلوتر از تمام کشور هستند و این امر به افتخاری بزرگ تبدیل شده است.

Share