در جلسه امروز شورای شهر رشت

از کمک یک میلیاردی به سپیدرود تا تنش به خاطر کمک به ساخت مسجد تالش زبان‌ها در رشت

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در جلسه امروز شورا به پیشنهاد محمد علی رفیعی نوده طرح کمک یک میلیارد تومانی به سپیدرود با امضای تعدادی از اعضای شورا اعلام وصول شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مسعود کاظمی در جلسه صبح امروز شورای شهر رشت با اشاره به فرا رسیدن روز بصیرت، هشت دی را نقطه عطفی برای رشت دانست و گفت: برگزاری روز رشت بر این روز حماسی نباید سایه بیندازد. 

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت، رئیس شورای شهر رشت در بخش دیگری از اظهارات خود به بیمه و حقوق کارکنان اشاره کرد و با تاکید بر ارسال بودجه شهرداری به صحن شورا یادآور شد: باید وقت کافی برای بررسی بودجه وجود داشته باشد و از سوی دیگر اولویت با پروژه های نیمه تمام است.

وی ترافیک موجود در سطح شهر را آزار دهنده عنوان کرد و گفت: پل باستانی شعار را باید هرچه سریع تر ترمیم کنند.

کاظمی درمورد خرید امتیاز سپیدرود رشت توسط شهرداری نیز اظهار کرد: باید کارگروه لازم برای خرید تیم سپیدرود هرچه سریعتر تشکیل شود و مسئله به صورت قانونی حل شود.

ضرورت تسریع در پروژه ها

مظفر نیکومنش نایب رییس شورا با بیان اینکه با توجه به نزدیکی ایام عید می‌بایست پروژهای میدانی شهر رشت هرچه سریعتر انجام شود اظهار کرد: رشت یک شهر گرشگری است و از شهرداری و معاون عمرانی شهرداری میخواهم که تا قبل از عید برای پروژه های در حال انجام تدبیری کنند تا از شدت ترافیک کاسته شود.

این عضو شورا ورودی شهر رشت را نیز در شان این شهر و مردم ندانست و با تاکید بر حضور پیمانکاران بومی در پروژه ها اظهار کرد: در بسیاری از پروژه ها از پیمانکاران غیر بومی استفاده شده و اقلام مصرفی از خارج استان وارد می‌شود.

فاطمه شیرزاد نیز خواستار توجه دفترسرمایه گذاری شهرداری رشت به ظرفیتهای گردشگری رشت شد و اظهار کرد: باتوجه به ظرفیتهای مهمی که در بخش های سرمایه گذاری در رشت وجود دارد پیشنهاد میکنم تا نخستین همایش سرمایه گذاری در رشت برگزار گردد و از تمامی سرمایه گذاران استان تقاضا دارم در این همایش شرکت کنند.

وی با اعتراض به شلوغی صحن در زمان نطق اعضا تصریح کرد: از همکاران شورایی تقاضادارم تا در زمان نطق اعضا احترام همکاران را حفظ کرده و سر و صدا نکنند.

عملکرد شورا خوب بود


سیدعیسی مهدوی فرماندار سابق رشت نیز که در شورا حضور پیدا کرده بود با گرامیداشت سالروز ۸ دی و ۹ دی گفت: بصریت و ولایتمداری مردم شهر رشت ثبت شده است.

وی افتخارات بزرگ رشت را داشتن نمایندگان توانمند در پارلمان شهری دانست و گفت: با توجه به فراز و فرود در شورا در مجموع عملکرد شورای شهر رشت تاربخی است.

مهدوی با بیان اینکه شهر اولین ها مشکلات خود را دارد اظهار کرد: آنطور که شایسته بود به رشت رسیدگی نشد و امروز شهرداری و شورا با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی با تاکید بر روحیه انتقاد پذیری برخی انتقادات صورت گرفته را نشانه دلسوزی دانست و گفت: روحیه انقلابی یعنی اینکه انتقادپذیر باشیم.

فرماندار سابق رشت گفت: حقوق شهروندی نیز بر همین نکته تاکید دارد اما انتقاد باید با روش درست مطرح شود و اختلاف سلیقه منجر به نفع مردم باشد نه ایجاد تنش.

مهدوی موضوع انتخاب هیات رئیسه را چالشی دانست که به خوبی مدیریت شد و افزود: مسعود کاظمی به خوبی از عهده این کار برآمده است.

وی در پایان برای اعضای شورای شهر رشت آرزو کرد که بار دیگر منتخب مردم شوند.

سید امیرحسین علوی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه حجم بدهی های شهرداری بالاست یادآور شد: باید این موضوع قبل از فرا رسیدن سال جدید رسیدگی شود. با توجه به اینکه به آخرسال نزدیک شده ایم قاعدتا حجم پرداختی های شهرداری در این روزها افزایش خواهد یافت.

نام شهدا باید بر روی معابر باقی بماند

در ادامه این جلسه فرهاد شوقی با اشاره به طرح سوال از شهردار رشت گفت: در جلسه قبلی شهردار رشت جهت پاسخگویی به سوالات در صحن شورا حاضر شده بود اما متاسفانه چون شورا از اکثریت خارج شد نتوانستیم طرح سوال را بررسی کنیم‌.

شوقی گفت: مجددا موضوع طرح سوال را مطرح و انتظار دارم شهردار رشت هفته آینده در صحن جهت پاسخگویی حضور پیدا کند.

این عضو شورا با اشاره به برگزاری برنامه های هفته رشت اظهار کرد: تقاضا دارم برنامه های هفته رشت در چارچوب نظام و همطراز برنامه های فرهنگی انقلاب باشد. سال گذشته اتفاقاتی افتاد که ناخوشایند بود و امیدواریم مجددا شاهد آن نباشیم.

شوقی در ادامه اظهارات خود در واکنش به اظهارات بحث برانگیر یکی از چهره ها گفت: به عنوان فرزند یک شهید می گویم که دلیل نامگذاری میادین و معابر به نام شهدا برای زنده نگه داشتن نام شهدا است.

وی افزود: وقتی ما اینکار را انجام می‌دهیم می‎خواهیم نشان بدهیم که شهدا الگوی زندگی ما هستند و نباید فراموش کنیم که چه کسانی زحمت کشیدند تا امروز این امنیت را در رشت داشته باشیم و نظر تمامی اعضای شورا این است که نام شهدا باید در معابر باقی بماند.

از طرح کمک یک میلیاردی به سپیدرود تا تنش در شورا به خاطر عدم موافقت با کمک به ساخت مسجد تالش زبان ها در رشت

به پیشنهاد محمد علی رفیعی نوده طرح کمک یک میلیارد تومانی به سپیدرود با امضای تعدادی از اعضای شورا اعلام وصول شد.

همچنین پس از عدم رای اعضای شورا به طرح کمک به ساخت مسجد تالش زبان ها در مجاورت عینک رشت برای دقایقی جلسات شورا با قیل و قال برخی اعضا به تشنج کشیده شد و تالش زبان های شورا نسبت به نوع فرآیند رای گیری اعتراض کردند و خواستار رای گیری مجدد شدند.

چانه زنی بر سر این طرح پس از تنفس به شورا و درخواست خروج خبرنگاران از صحن شورا ادامه یافت.

Share