دیدار مدیریت شهری رشت و زنجان

از پیشنهاد ایجاد کاروان گردشگری تا استفاده از تجربیات رشت در پروژه سبزه میدان زنجان

محمد علی ثابت قدم شهردار رشت با حبیب یگانه شهردار زنجان ، فخر الدین رستمی و اسماعیل دبیران اعضای شورای شهر زنجان و جمعی از مدیران شهری زنجان در تالار گفت و گوی شهرداری رشت دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  سید محمد علی ثابت قدم در دیدار با شهردار ، اعضای شورای و مجموعه مدیران شهری زنجان با اظهار خرسندی از حضور مهمانان در تالار گفتگوی شهرداری رشت گفت: امیدوارم در مدتی که در شهر رشت حضور دارید ساعات و روزهایی به یاد ماندنی از این شهر در ذهن و خاطر شما نقش بندد.
وی با بیان اینکه اینگونه نشست ها و سفرها به بهتر دیدن و قضاوت ها و تحلیلهای درست تری منجر می شود افزود: تبادل تجربیات بین شهرها به حل مشکلات شهرها کمک شایانی می کند.
شهردار رشت با تاکید بر لزوم تبادل اطلاعات و تجربیات بین دو شهر رشت و زنجان اظهار داشت: با برگزاری نشست های هم اندیشی و استفاده از تجربیات دیگر شهر می توان خطاها در اجرای پروژه ها و برنامه ها را کاهش داد.
وی در ادامه توضیحاتی را  در مورد شهر رشت از لحاظ تاریخی و جغرافیای و فرهنگی برای مجموعه مدیران شهری زنجان ارائه داد و گفت: باید با تحلیل موقعیت ها و فرصت هایی که وجود دارد برنامه ای منطقی و اثر بخش و کارآمد برای شهر ها تعریف شود.
شهردار رشت با اشاره به فشردگی جمعیتی در داخل شهر رشت افزود : به لحاظ گردشگر پذیر بودن ، فشردگی جمعیت در این شهر مضاعف است.
ثابت قدم تاکید کرد: این امر نیاز به ایجاد اماکن گردشگری و اقامتگاه های متفاوت را در رشت ایجاد کرده است متاسفانه طی سالهای گذشته رشت به عنوان مسیر گذر گردشگران بیشتر مورد توجه بوده است و گردشگران رشت به بیشتر به صورت گذرگاه می ببینند.
وی گفت: افزایش ماندگی سفر و کیفی کردن ورود گردشگر و نیز گردشگری داخلی از برنامه های شهرداری رشت و برای این امر از کارشناسان و متخصصان کمک گرفته می شود.
ثابت قدم با اشاره طرح مشارکت شهروندان اقتصادی شهروندان و توسعه محلات در رشت گفت: برای هزینه نگه داشت شهر و حجم ساخت و سازها در رشت برنامه ریزی می شود.
وی با اشاره به ایجاد تمرکز دایی ایجاد شده در مناطق و نواحی با نگاه برون سپاری اظهار داشت: کاهش هزینه های جاری و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در شهرداری رشت مورد توجه قرار گرفته است.

شهردار رشت تصریح کرد : نگاه کلانی که به عنوان مسئله امروز برای ما مطرح است موضوع زیست محیطی است و می توان گفت از این مسئله جمله مشکلاتی است که در طول  زمان تجمیع شده است .
ثابت قدم  با اشاره به برنامه ریزی ها برای رفع مشکلات زیست محیطی علی الخصوص رودخانه های شهر خاطرنشان کرد:برای رفع مشکلات زیست محیطی در حوزه پسماند و زباله در شهر نیز تلاش می شود .
وی با با تاکید بر  فرهنگسازی در سطح محلات و آموزش شهروندان گفت : با توجه به جمع آوری دستفروشان ایجاد فرصتهای شغلی از برنامه های شهرداری رشت است که عملا در این موضوع به جاهایی خوبی رسیده ایم.
شهردار رشت افزود: در مقوله مربوط به موضوعات اجتماعی نیز در سطح شهر برنامه ریزی شده است و در عین حال به واسطه برندسازی شهر رشت به عنوان شهر خلاق در حوزه خوراک شناسی رشت این ظرفیت را پیدا کرده است که میزبان جشنواره ها در زمان های مختلف باشد.
وی با اشاره به حوزه های عمرانی در شهر رشت طرح های خوبی در رشت اجرا شد و نیز در دست اجراست گفت: در حوزه طرح های ترافیکی برنامه های مدیریت شهری در حال اجرا است و در حوزه جمع آوری آبهای سطحی به نقطه مطلوب رسیده ایم.
ثابت قدم با بیان اینکه حفظ باغات شهری در دستور کار ما قرار داد افزود: مقوله تزریق در امد از محلات برخوردار به محلات کم برخوردار مدنظر قرر دارد.
وی با اشاره به برنامه ریز های صورت گرفت در بخش ناوگان حمل و نقل عمومی تصریح کرد: همه موضوعات در شهرداری رشت به صورت شفاف بیان می شود و بحث های مربوط به گزارشهای مالی به سمت شفافیت هدایت شده است.

رسولی: ما امروز می دانیم در این شهر از کجا شروع کرده ایم و به کجا می خواهیم برسیم

رضا رسولی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با بیان خیر مقدم به مجموعه مدیران شهری زنجان اظهار داشت: تجربیات و اقداماتی که در طول دوسال گذشته در سیتم مدیریت شهری رشت گذشته است می توان گفت  انجام پروژه ها به صورت برنامه محوری و مباحث آکادمیک نقطه بسیار حائز اهمیت است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با تاکید بر اینکه وجود تغییرات بزرگ در مرکز شهر رشت طبیعتا با یکسری اتفاقات و آشفتگی های میان مدت به لحاظ اجتماعی و فرهنگی، شهرسازی و ترافیکی  همراه بود گفت: قطعا اگر برنامه سنجیده ای نباشد مشکلات ریشه دار می شود.
رسولی با بیان اینکه ما نیز  در اجرای پروژه ها با یکسری مشکلاتی اما قابل پیش بینی شدیم افزود: فضا سازی و جوسازی هایی از سوی کسانی که اطلاع چندانی از مباحث نداشتند ایجاد شد.
رئیس کمیسیون ترافیک و شورای اسلامی رشت تاکید کرد: مهم این است که ما امروز می دانیم در این شهر از کجا شروع کرده ایم و به کجا می خواهیم برسیم .
رسولی با اشاره به نگاه به ایجاد پیاده راه رشت تنها یک پروژه شهرسازی نیست گفت: در واقع یک زیرساخت ترافیکی و فرهنگی است.
وی تاکید کرد: با حضور دکتر ثابت قدم و تیم مدیریتی جوان و خلاق ایشان در سال ۹۴ ایجاد پیاده راه محقق شد و این ایجاد فضای پیاده روی با توجه به شبکه ناهنجار ترافیکی  که در شهر رشت در سالهای گذشته وجود داشت اقدام بسیار اثر گذاری بود.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با اشاره به آسیبهای شهرسازی رشت در سالهای گذشته در رشت  گفت: این امور باعث ایجاد نابسامانی و اشفتگی در شهر سازی شده بود.
رسولی گفت: با توجه به این امور اولین راهبردی که ما تعریف کردیم ترکیبی از اقدامات برای خروج از وضعیت بود گفت: این نگاه را داشته باشیم که با توجه به آب و هوای این شهر و فاصله ترافیکی یک ساعته بین شمال و جنوب شهر  لزوم استفاده از وسیله نقلیه را برای شهروندان کم رنگ سازیم.
وی با بیان اینکه سیستم هایی غیر از وسیله نقلیه شخصی مانند پیاده راه ها و گذرگاه های پیاده و نیز مناسب سازی شهر مورد توجه قرار گرفت افزود: با توجه به جمعیت بالای سالمندان در رشت و نیز با توجه به نیازهای معلولان وجانبازان مناسب سازی شهری در دستور کار قرار گرفت.
رسولی توجه به منظر و زیبایی در شهر را مورد تاکید قرار داد و گفت:بهبود معابر و توسعه حمل و نقل همگانی و توسعه خطوط دوچرخه سورای در حاشیه رودخانه ها با تبدیل به فضای سبز به معابر دوچرخه از مورد مورد توجه مدیریت شهری است.
وی توسعه متوازن در شهر را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد:مجموع این اقدامات در شهر منجر به یکسری از تحولات شد و ما در میانه کار هستیم و مسیر منفصلی در پیش رو داریم تا بتوانیم به اهداف و چشم اندازی که تعریف کرده ایم برسیم.

نیکومنش: کاروان اقتصادی گردشگری بین دو استان راه اندازی شود

مظفر نیکومنش نودهی نائب رئیس شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه به زبان آذری به مهمانان خیر مقدم گفت: امیدوارم این نشست ها تداوم داشته باشد و از شهرداررشت دکتر ثابت قدم برای برگزاری چنین نشستی تشکر می کنم.
وی استفاده از تجربیات فرهنگی واقتصادی بین دو شهر را مورد تاکید قرار داد گفت: من پیشنها د می کنم تور و یا کاروانی اقتصادی گردشگری بین دو استان راه اندازی شود و مکان های دیدنی و گردشگری دو استان مدنظر باشد.
نائب رئیس شورای اسلامی رشت گفت: در مواردی که می شود بین دو شهر مراوده اقتصادی و سرمایه گذاری داشته باشیم یار هم باشیم و دست همدیگر را برای توسعه ایران بگیریم.
نیکومنش تصریح کرد: من این انتظار را از دو بزرگوار دکتر ثابت قدم شهرداررشت و جناب یگانه شهردار زنجان دارم که برای توسعه اقتصادی در کنار هم باشیم
وی با بیان اینکه در کنار هم بودن به نفع هر دواستان است تاکید کرد: شهر زنجان شهری زیبا دیدنی است و از همه دعوت می کنم از این شهر دیدن کنند.
نائب رئیس شورای اسلامی رشت با بیان اینکه شهر رشت تنها کلانشهر شمال کشور است گفت: این شهر از لحاظ فرهنگی و اقتصادی آماده سرمایه گذاری است.

موسوی روزان: ما شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم

سید رضا موسوی روزان نیز در این جلسه با اشاره به سابقه مدیریتی خود در زنجان اظهار داشت: مردم این شهر بسیار خونگرم و مهربان هستند و من خاطرات بسیار خوبی از این شهر دارم.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت به خاطراتی از این شهر اشاره کرد و گفت: از دکتر ثابت قدم برای برگزاری این جلسه تشکر می کنم و امیدوارم  برای تعامل بیشتر بین دو شهر برنامه ریزی شود.
موسوی روزان با اشاره به خلاقیت و شجاعت شهردار رشت افزود: پیاده راه فرهنگی رشت با چالش های بسیاری به سرانجام رسید.
وی با اشاره به مشکلاتی که پیش روی هر پروزه عمرانی وجوددارد گفت: ما شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم و سعی کردیم تا  افکار نو مورد حمایت قرار گیرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت افزود: امیدواریم فضا را به سمتی پیش ببریم که مردم به توسعه شهر دلگرم باشند و برای این امر مجموعه مدیریت شهری را حمایت کنند.

قدیمی: پیشینه اولین ها در رشت مدیران شهری را هوشیار ساخته تا هویت رشت را باز آفرینی کنند

فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه رشت شهر اولین ها است گفت: اولین بانوی بازیگر تئاتر کشور یک بانوی رشتی بود و اولین کتابخانه های ملی کشور در رشت ایجاد شد.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از اولین های دیگر مسئولیت مدیریت شهری رشت را سنگین تر کرده است گفت: این پیشینه تاریخی و فرهنگی رشت مجموعه مدیران شهری رشت را هوشیار تر کرده است تا با برنامه ریزی های که انجام می دهند هویت تاریخی و فرهنگی رشت را بازآفرینی کنند.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری زنجان : باید به شهردار رشت خسته نباشید گفت

فخرالدین رستمی سخنگو و رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری زنجان  نیز در این جلسه  با بیان اینکه رشت بسیار زیبا شده است  و باید به شهردار رشت گفت خسته نباشید گفت: در تاریخ گیلانی ها به عنوان مردان رشید و ثابت قدم شناخته می شوند.
وی با اشاره به پیاده راه فرهنگی ایجاد شده در رشت گفت: با ایجاد این پیاده فرصتی ایجاد شده است که مردم با افکار و عقاید مختلف با هم مراوده داشته باشند و تبادل افکار ایجاد شود .
رستمی تاکید کرد: این تبادل تجربیات قطعا سازنده است  و دعوت می کنم از شورای شهر و مجموعه مدیران شهری رشت از سوی شورای زنجان که از شهر زنجان دیده کنند ؛ زنجان شهر دریادلان و مفاخر است.
رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری زنجان با اشاره به اینکه  بزرگترین بازار سر پوشیده و دومین گنبد آجری جهان گنید سلطانیه از بناهای تاریخی شهر زنجان است گفت: ما در شهر رشت میدان سبزه میدان را در دستور کار داریم و به تبادل تجریبات سازنده شهر رشت در حوزه های فرهنگی شهرسازی و اقتصادی در اجرای این پروژه نیاز داریم.

عضو شورای شهر زنجان: مراودات اقتصادی و سرمایه گذاری بین رشت و زنجان افزایش یابد

اسماعیل دبیران دیگر عضو شورای اسلامی زنجان نیز در این جلسه با اظهار خرسندی از حضور در جمع مدیران شهری رشت اظهار داشت: امیدوارم این مراودات افزایش است اگر این نشست ها افزایش یابد به نفع دو شهر می شود.
وی با اشاره به توضیحاتی در مورد شهر زنجان در حوزه تاریخی و فرهنگی و شهرسازی گفت: ما در شورای اسلامی زنجان ۱۳ عضو و ۹ کمیسیون تخصصی داریم.
وی با بیان اینکه مباحث اقتصادی و سرمایه گذاری با این مراودات در بین دو شهر می تواند قوت بگیردافزود:  از شهردار رشت و تیم تخصصی مدیران ایشان دعوت می کنم تا در زنجان برای تحکیم این ارتباطات حضور داشته باشند.

شهردار زنجان: استفاده از تجربیات رشت در پروژه سبزه میدان زنجان

حبیب یگانه شهردار زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه این روزاها ازدحام کاری در شهرداری ها به دلیل اینکه باید هر چه سریعتر بودجه سال آینده را تقدیم شورای کنند افزود: از دکتر ثابت قدم به دلیل اینکه در این شرایط ما را به حضور پذیرفتند بسیار ممنون هستیم.
وی با اشاره به بافت پیاده راه مرکزی رشت گفت: کاربزرگ و ارزشمندی در رشت انجام شده است و من به شورا و شهرداری رشت تبریک می گویم.
یگانه با بیان اینکه شهرداری زنجان پروژه سبزه میدان را در دست اجرا دارد گفت: مساحت این پروژه در حدود ۹ هکتار است و استفاده از تجربیات شهرداری رشت بسیار می تواند به ما کمک کند.
وی با بیان اینکه ما از طریق شبکه های اجتماعی و رسانه ها و پرتال روابط عمومی در جریان این پروژه بودیم گفت: خواستیم این پروژه را از نزدیک ببینیم انصافا ما هم در این فضای تعامل پیاده راه فرهنگی رشت شادی و نشاط را بین مردم دیدیم و قطعا هم اندازه که ما از این پروژه لذت بردیم مجموعه مدیریت شهری رشت نیز از این امر خوشحال می شود.
شهردار زنجان تاکید کرد: امیداریم چنین فضاهایی در شهر زنجان هم گسترش یاید و مردم در فضای شاد در کنار هم به تعامل اجتماعی بپردازند.
وی تاکید کرد: پیشنهاد خوبی را جناب آقای نیکومنش اعلام کردند ما آماده هستیم تورهایی را بین شهروندان زنجان و رشت برای نوروز و طول سال فراهم کنیم.

Share