همه اظهارات استاندار گیلان در مراسم تودیع و معارفه فرماندار تالش

از روحانی دوست بودن فرماندار جدید تالش تا تبریک سالروز پاره شدن زنجیرهای تحریم

استاندار گیلان گفت: همانطور که بنده روحانی دوست هستم آقای مهدوی نیز به جامعه روحانیت و نیز وحدت بین شیعه و سنی و رئیس جمهور روحانی علاقمند است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آئین تودیع و معارفه فرماندار شهرستان تالش با حضور استاندار گیلان و سایر مسئولان برگزار شد.

محمدعلی نجفی در این مراسم با اشاره به اینکه این جلسه به پاس تقدیر از خدمات ارزشمند فرماندار شهرستان تالش در ۳ سال گذشته و معرفی فرماندار جدید برگزار شده است افزود: بسیار خرسندم که فرد منصوب شده از سوی دولت در این شهرستان ضمن ارائه ی کارنامه ای درخشان منشأ همدلی و همزبانی در این منطقه بوده است.

وی با بیان اینکه پست های سیاسی و اجرائی در یک قالب خاص شکل می گیرد خاطرنشان کرد: تمام اهتمام بنده بر این است که این قالب تمامیت خود را حفظ کند.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت تدوام و استمرار همدلی و همزبانی همراه با وحدت بین مردم و مسئولین در خدمتگزاری تأکید و تصریح کرد: فضای خدمتگزاری به مردم کشور به حدی در کشور به صورت گسترده فراهم است که نیازی به تهدید و تخریب یکدیگر نیست.

استاندار گیلان شرایط استان و شهرستان تالش را با کسب موفقیت های حاصله در این دولت را مطلوب عنوان کرد و گفت: این بدان معنی نیست که دیگر هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: اعلام کاهش نرخ بیکاری در گیلان از ۱۵.۶ در سال ۹۲ به ۹.۶ درصد در پایان شش ماهه نخست سال ۹۵ بر اساس گزارش مرکز آمار ایران را به معنی حل مشکل بیکاری ندانسته و نمی دانیم.

دکترنجفی با بیان اینکه در رقابت های بین استانی، گیلان روزی جزء ۵ استان بیکار کشور بوده است اظهار داشت: امروز رتبه ی گیلان در بیکاری به بیست و سوم و از نظر اشتغال به هشتمین استان کشور رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش اشتغال فارغ التحصیلان استان در حال رشد هستیم گفت: در سال هایی نرخ ایجاد اشتغال به صفر و منفی رسیده بود اما در حال حاضر براساس اعلام مرکز آمار، ایجاد اشتغال در گیلان افزایش پیدا کرده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه بخش عظیمی از راه های استان در شهرستان تالش است خاطرنشان کرد: نگهداری و تعمیر جاده ها و راه ها در سال هایی که کمترین درآمد دولت در سال های بعد از انقلاب را بویژه در سال ۹۴ شاهد بودیم بسیار سنگین است.

وی ارتقاء شاخص گازرسانی شهرستان تالش به ۹۱ درصد با وجود تنگناهای مالی را یک موفقیت دانست.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه گازرسانی به صعب العبورترین مسیرهای تالش و دیگر شهرستان ها را مایه ی افتخار خود می دانیم گفت: در سال های گذشته همه ی شهرهای استان را سبز اعلام کردیم و امسال نیز این اتفاق مبارک برای بخش عظیمی از شهرستان های گیلان رقم خواهد خورد.

وی کیوی را تنها محصول کشاورزی اقتصادی در صادرات دانست و خاطرنشان کرد: مردم در این بخش می توانند با قوت سرمایه گذاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان نیمه ی اول سال ۹۶ نیز تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان گازدار می شوند.

دکتر نجفی با بیان اینکه در شاخص های راه و آب روستایی در سال های گذشته از میانگین کشوری عقب بودیم افزود: علیرغم اینکه قصد نادیده گرفتن زحمات بسیاری از افراد گذشته را نداریم اما این توفیق که عمده ی شاخص را به میانگین و یا بالاتر از میانگین کشوری ارتقا دهیم در این دولت اتفاق افتاد و جزء استان های برتر هستیم.

وی با اشاره به اینکه طبق فرمایشات امام راحل ( ره) مردم ولی نعمتان ما هستند اظهار داشت: همانطورکه بارها رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند هرچقدر به مردم خدمت کنیم ناچیز است و ما این خدمت را وظیفه ی خود می دانیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه خود را مدیون این مردم می دانیم خاطرنشان کرد: حضور پرشور مردم و مسئولین در مراسم تودیع یک خدمتگزار نمایانگر این است که این مسئول با مهربانی و عطوفت پیگیر حل مشکلات شهرستان بوده است.

وی جایگزین آقای فتح الهی را زبانزد اخلاق دانست و اظهار داشت: با سوابق بسیاری که آقای مهدوی داشتند در پست های پیشنهادی به دلیل علاقه به تالش این شهرستان را به نقاط دیگر ترجیح دادند.

استاندار گیلان افزود: همانطور که بنده روحانی دوست هستم آقای مهدوی نیز به جامعه روحانیت و نیز وحدت بین شیعه و سنی و رئیس جمهور روحانی علاقمند است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک ۲۶ دی ماه روز نمایان شدن عزت و استقلال کشور پاره شدن زنجیرهای تحریم گفت: موفقیت برجام متعلق به حزب و جناح خاصی نیست بلکه متعلق به مردم است.

دکتر نجفی با بیان اینکه ممکن است به برجام نقدهای سیاسی و یا بین المللی شود خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به صلاحدید خود تذکراتی به داخلی ها و خارجی ها بیان می دارند.

وی با اشاره به اینکه در میزهای مذاکرات تمام تلاش بر امتیازگیری به نفع داخل کشور است افزود: در طرف مذاکره، دولت خاصی متخاصم باشد و دشمنی خواهد کرد ولی این دلیلی بر اینکه توفیقات برجام را نادیده بگیریم نیست.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه برجام تثبیت حقوق مسلم هسته ای ما بود اظهار داشت: دنیا را با ایران هراسی علیه ایران اسلامی منسجم کرده بودند  اما امروز این حربه از همه دشمنان بویژه صهیونیست ها گرفته شده است.

وی گفت: اعضای ۱+۵ معتقد هستند که برجام یک معاهده ی بین المللی است و کسی حق ندارد آن را برهم بزند.

استاندار گیلان لغو تحریم های مالی، بانکی، سرمایه گذاری و صنعت نفت و گاز را از توفیقات برجام عنوان کرد و افزود: تولید و صادرات نفت به حداقل رسیده بود که پس از برجام در حال حاضر تولید به ۴ میلیون بشکه و صادرات نفت به بیش از  ۲ میلیون بشکه در روز رسیده است.

وی به اهتمام برخی از کشورها مبنی بر کاهش قیمت نفت تا زیر ۳۰ دلار اشاره و اظهار داشت: تمام تلاش خود را براین گذاشته بودند تا تولید نفت برای ایران ارزش اقتصادی نداشته باشد.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه از سال ۲۰۰۸ ایران در اوپک حرفی برای گفتن نداشت گفت: برای اولین بار سیاست گذاری قیمت نفت توسط وزیر نفت کشورمان انجام می شود واین اقتداری است که پس از برجام بدست آمده است.

نماینده عالی دولت در گیلان حذف تحریم های کشتیرانی و ترانزیت را بخش دیگری از توفیقات برجام دانست و خاطرنشان کرد: کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان پس از ۱۰ سال وقفه از سرگرفته شد و در ماه گذشته سومین کمیسیون مشترک برگزار شد.

وی به گسترش ارتباطات اقتصادی با کشور روسیه نیز اشاره و افزود: اگرچه آمد و رفت های سیاسی وجود داشت اما ارتباطات اقتصادی کاهش پیدا کرده بود که از سرگرفته شده است.

استاندار گیلان به کسب توفیقات پس از موفقیت برجام در گیلان نیز اشاره و اظهار داشت: در حوزه ی سرمایه گذاری خارجی پس از برجام ۲۴ کشور در گیلان حضور پیدا کردند که عمدتاً کشورهای اروپایی بودند.

وی به افزایش حجم تجارت خارجی در استان گیلان اشاره کرد و گفت: در یک سال پس از برجام ۱۳۰ درصد افزایش حجم تجارت خارجی در گیلان را شاهد هستیم.

دکتر نجفی گفت: ارزش کالاهای ترانزیت شده در استان با ۶۶ درصد رشد از ۵۴ میلیون دلار به ۹۰ میلیون دلار رسیده است.

وی افزود: در صادرات غیرنفتی نیز گیلان ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی به اعلام آمادگی کشورهای همسایه پس از ورود راه آهن آذربایجان به طول ۲ کیلومتر در خاک ایران درخصوص سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون یورویی در راه آهن رشت آستارا اشاره و خاطرنشان کرد: این راه آهن ضمن اتصال مسیر شمال به جنوب ۲ هزار کیلومتر از این مسیر را کوتاه تر می کند.

نماینده عالی دولت در گیلان به انعقاد قرارداد بزرگ خرید هواپیما بعد از ۴۱ سال اشاره کرد و گفت: در سال چهار میلیارد دلار هزینه حمل و نقل مسافران است که مبالغ خرید این هواپیما از طریق درآمد حاصل از آن پرداخت خواهد شد که از توفیقات برجام محسوب می شود.

وی بر ضرورت تقویت روحیه ی امید و همدلی در بین مردم تأکید و تصریح کرد: با تدبیر و اندیشه باید مشکلات مردم را حل کرد.

استاندار گیلان به سفارشات رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور مبنی بر امیدواری جوانان نسبت به آینده اشاره و اظهار داشت: این وظیفه ی ما مسئولان اجرایی است.

وی همچنین به سفارشات رهبر معظم انقلاب به وزیر کشور در خصوص انتخابات اشاره کرد و افزود: ایشان علاوه بر ضرورت امنیت، سلامت و بی طرفی در انتخابات بر حضور حداکثری مردم تأکید داشتند.

دکتر نجفی حضور حداکثری مردم شهرستان تالش در انتخابات را جزء برترین ها عنوان کرد و گفت: مردم با اندیشه ی خود آینده جامعه را در پای صندوق رأی رقم خواهند زد و نباید احساس یأس و ناامیدی در آنها بوجود آید.

وی همچنین ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت یار دیرین امام و رهبری به آخرین دیدار خود با آیت ا… هاشمی رفسنجانی قبل از سفر به گیلان اشاره و اظهار داشت : در این دیدار پس از ارائه گزارشی از توفیقات و مشکلات موجود در گیلان، ایشان با اشراف کامل درخصوص موضوعات مختلف استان بویژه مهار آب در جلگه اظهار نظر و راهکارهایی مطرح کردند.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: ایشان با ذهنی آگاه، هوشمند و به صورت دلسوزانه به بیان مطالب در خصوص گیلان پرداختند.

وی با اشاره به اینکه واگذاری ۳۲۰ هکتار به منطقه ویژه اقتصادی در سال ۷۳ و ۷۴ با دستور ایشان انجام گرفت افزود : نتایج این اقدام در توسعه‌ی استان و آینده‌ی درخشانی که برای آن متصور است به وضوح قابل مشاهده است.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: عشق به امام،انقلاب، رهبری و مردم و آبادانی و سازندگی ایران عزیز لحظه ای از ذهن آیت ا… هاشمی خارج نشد.

در پایان این مراسم ضمن قدردانی از زحمات علی فتح الهی، سید عیسی مهدوی به عنوان فرماندار جدید تالش معرفی شد.

Share