بخشدار خمام با اشاره به جلسه برگزار شده با جایکا خبرداد

از راه‎اندازی مرکز اجتماعات روستایی تا ایجاد ایستگاه پرنده نگری

مسچیان با اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسه امروز با جایکا یادآور شد: راه اندازی و تکمیل مرکز اجتماعات روستایی در روستای جیرسرباقرخاله به بحث و تبادل نظر گذاشته و مقرر شده که تا قبل از اتمام سال این مرکز به بهره برداری برسد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه بخشدار خمام با کارشناسان آژانس بین المللی همکاریهای ژاپن (جایکا)در دفتر بخشداری خمام برگزار شد.

علیرضا مسچیان با اشاره به انتخاب روستای جیرسر باقرخاله دهستان چوکام بخش خمام به عنوان روستای هدف گردشگری اظهار کرد: این روستا یکی از اصلی‌ترین پایلوت‌های گردشگری حوزه تالاب انزلی می‎ باشد و تاکنون به مردم روستا آموزش های مختلفی در حوزه صنایع دستی و غذاهای محلی و… داده شده تا خدمات مطلوب را به گردشگران ارائه نمایند.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسه امروز با جایکا یادآور شد: راه اندازی و تکمیل مرکز اجتماعات روستایی در روستای جیرسرباقرخاله به بحث و تبادل نظر گذاشته و مقرر شده که تا قبل از اتمام سال این مرکز به بهره برداری برسد.

بخشدار خمام با بیان اینکه برق رسانی و ایجاد راه دسترسی و محوطه سازی این مرکز نیز تصمیمات مقتضی گرفته شده است، افزود: در این جلسه همچنین بر ایجاد ایستگاه پرنده نگری و فعالیت هایی مانند آموزش کایاک سواری، صنایع دستی و آشپزی نیز تاکید شد.

مسچیان اقدامات صورت گرفته را در راستای حفظ اکوتوریسم و مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی دانست و گفت: مطمئنا با حفظ و احیای تالاب انزلی و توسعه گردشگری شاهد ارتقای سطح معیشت مردم منطقه خواهیم بود.

 

Share