در جلسه کارگروه رسانه عنوان شد

از درخواست پر رنگ نشان دادن نقش شورا در رسانه‎ها تا عدم تخلف هیچ یک از اعضا

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا موسوی روزان خواستار انعکاس اخبار با رعایت امانتداری و پرهیز از اعمال سلیقه ها شد و گفت: خواهش دارم نقش شورا پر رنگ نشان داده شود و انچه که به حق شورای چهارم اتفاق می افتد گفته شود زیرا تمام تلاش ما این است که رودر روی هم قرار نگریم و کنار هم باشیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه کارگروه رسانه شورای شهر رشت با حضور ۵ عضو از ۱۵ عضو شورای شهر رشت برگزار شد.

صابر: رشت تبدیل به کارگاه ساختمانی شده است

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت، عباس صابر در این جلسه با بیان اینکه امروز آمدیم تا اهداف کارگروه را بشناسیم، گفت: آن چیزی که امروز بسیار اهمیت دارد تعامل اصحاب رسانه با اعضای شورای شهر است.

وی با بیان اینکه نقد سالم و درست راه پیشرفت را می‌سازد، گفت: ما انتطار نداریم که خبرنگاران قلمشان برای تعریف و تمجید از اعضای شورا باشد. اصحاب رسانه با آن دیدی که دارند می‌توانند عملکرد تک تک اعضای شورا را رصد کنند و نقاط ضعف و قوت آن را بیان نمایند.

صابر افزود: باید در نقل و انتقال خبر ها انصاف را رعایت کنیم تا برای کسانی که در بین ما نیستند شبهه ایجاد نشود. رسانه ها کار خود را آنطور که به نفع شهر و مردم است همیشه انجام داده و خواهند داد و موشکافانه همه وقایع را بررسی میکنند و هرکجا که نیاز به نقد باشد نقد میکند و هرجا که نیاز به تشویق دارد قلم خواهد زد.

این عضو شورا در رابطه با بودجه شهرداری رشت گفت: در سال اول ۲۵۰ میلیارد و سال دوم بودجه ای برابر با ۶۰۰ میلیارد و در سال سوم بودجه ای برابر با ۸۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری رشت در شورا تصویب شده است و از این بودجه اگر ۵۰ درصد محقق شده باشد که این رقم برابر با ۷۵۰ میلیارد تومان خواهد بود.

صابر گفت: کار زیادی در رشت انجام شده است و شهر تبدیل به کارگاه ساختمانی شده است.

وی افزود: انتظار ما اینست که چالشها در رسانه ها گفته شود. واقعیت ها گفته شود و مردم قضاوت خواهند کرد و قضاوتشان بحق است. امیدواریم در ادامه راه عملکرد درست شورا و شهرداری را درست دقیق به اطلاع مردم برسانید.

پیشگر: عدم هماهنگی دلیل تعویق برخی پروژه ها

فرانک پیشگر نیز در این جلسه اظهار کرد: خوشحال هستم که در جمع یاران همیشگی شورا که صبورانه همیشه در کنار ما هستند حضور دارم. تشکیل این کارگروه برای شوراهای بعدی اثرهای مثبتی خواهد داشت.

پیشگر با بیان اینکه مسایل زیادی را در طول سه سال داشتیم، گفت: به دلیل عدم هماهنگی ها برخی کارها به تعویق افتاد و اینجاست که اصحاب رسانه میتوانند یاور خوبی برای شورا و شهر رشت باشند. سازمان ها و نهادهایی که در بیرون هستند و با توجه به اینکه ما مدیریت یکچارچه شهری نداریم در سرعت بخشیدن این تعامل ها میتوانند کمک کنند.

وی لندفیل سراوان را یکی از مواردی دانست که تا کنون به علت ناهماهنگی مدیران و سازمانها عملا کاری برای آن انجام نشده و اظهار کرد: دو سال متوالی در بودجه هزینه دیده شده اما به گفته شهرداری به علت ناهماهنگی سازمانها نتوانستیم کار زیادی انجام دهیم.

عضو شورای شهر رشت اظهار کرد: این کارگروه میتواند در ایجاد تعامل بین دستگاهها و سازمانها کمک کند تا بتوانیم سرعت بیشتری برای اجرای لوایح در شهر داشته باشیم.

پییشگر در پایان اظهار کرد: بنده سعی میکنم که هفته ای یک یا دو جلسه با کارگروه رسانه نشستی داشته باشم و از نظرات انتقادات و پیشنهادات اصحاب رسانه برای بهتر شدن اوضاع شهر داشته باشم.

کاظمی: زمانیکه نیاز باشد کارگروه رسانه مصوب می‌شود

مسعود کاظمی رییس شورای شهر رشت نیز با بیان این مطلب که اعتقاد داشتن به کار بالاترین ضمانت در اجرای آن است گفت: امروز خوشحالم که از پنج کمیسیون موجود در شورا روسای چهار کمیسیون در جمع کارگروه خبرنگاران شورا حضور دارند.

وی با بیان اینکه زمانی هم که نیاز باشد این کارگروه را مصوب خواهیم کرد اما بنده میگویم اگر کاری مصوب شود اما اعتقادی به انجام آن نباشد آن کار سوخت خواهد شد و امروز شاهد آن هستیم که اعضای شورا اعتقاد قلبی به این کارگروه دارند.

کاظمی با اشاره به اینکه روسای کمیته ها برنامه های خود را هرچه زود اعلام کنند، گفت: اصحاب رسانه بدانند که اعضای شورا در کنار انها هستند و هر کدام عضو این کارگروه خواهند بود و برای تسریع در کار اعلام برنامه کمیته ها از اوجب واجبات است.

رئیس شورای شهر رشت اظهار کرد: فکر نکنید ۹۰ درصد حرفهای ما دعوا است اینها دغدغه های ما هستند. قرار است از هم الگو بگیریم. اگر سه روز هم مانده به عمر شورا شاهد خروجی مناسبی از این کارگروه باشیم میتواند الگویی مناسب برای سازمانها و نهادها باشد تا ازپتاسیل اصحاب رسانه برای بهبود شهر، استان و کشور استفاده کنند.

علوی: هیچ تخلفی از همکاران شورایی خود مشاهده نکرده‌ام

سید امیر حسین علوی نیز ضمن ابراز خرسندی از تشکیل کارگروه رسانه ای اظهار داشت: بیش از سه سال از فعالیت شورای چهارم شهر رشت می گذرد و همواره اصحاب رسانه در این سالها یار و همراه شورا بوده اند.

وی با تشکر از ایده تشکیل کارگروه توسط ریاست شورا برای انتقال دغدغه های حوزه مدیریت شهری به شورا بیان کرد: بسیاری از خبرنگارانی که در جلسات شورا حضور داشته اند به خوبی با روند فعالیت ها و عملکرد اعضای شورا آگاهی دارند و به عنوان یک نخبه اجتماعی می دانند که هیچ اتفاقی در این شهر نمی افتد مگر اینکه از کانال، فیلتر و تصمیم سازی شورا عبور کرده باشد.

علوی گفت: بعضا اتفاقاتی خلاف نظریات شورا رخ می دهد و اعضا نیز اعتراضاتی می کنند که این برای احقاق حقوق مردم است. شورای چهارم با استفاده از ظرفیت های افراد متخصص توانست رویدادهای خوبی برای شهر رشت رقم بزند اما چون اجماعی در مورد این رویدادها نشد متاسفانه برون داد آن در جامعه ابزار سو استفاده دیگران گردید.
رییس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای شهر تصریح کرد: نظام بودجه بندی در این دوره از شورا تغییر کرد و ده ها جلسه غیررسمی برای بررسی لوایح و بودجه تشکیل شد و به جرات می گویم تک تک همکارانم در شورا بر جزءجزء هر لایحه ای با دقت نظارت کرده اند.

وی در زمینه شفاف کاری اعضای شورای شهر رشت اظهار داشت: بنده با جرات می گویم که هیچ تخلفی از همکاران شورایی خود مشاهده نکرده ام و شورای دوره چهارم یک نظام خود کنترلی غیر سامان یافته در خود دارد.

علوی با اشاره به اینکه ضعف شورای چهارم ضعف انعکاس خبر و خروجی عملکرد است گفت: بر طبق قانون شوراها ،وظیفه شوراهای اسلامی نظارت بر عملکرد مدیریت شهری است و ید اجرایی ندارد و از سوی دیگر اگر در مقام مقایسه برآییم شهرداری تمامی امکانات و ظرفیت های حوزه اجرا و از همه مهمتر منابع مالی را در اختیار دارد که می تواند از آن فرصت ها بهره گیری کند. تشکیل کارگروه اصحاب رسانه را به فال نیک می گیرم و امیدوارم که یک رابطه دو طرفه بین اعضای شورای شهر و خبرنگاران شکل بگیرد و شهروندان نیز از عملکرد صحیح نمایندگان خود در پارلمان محلی آگاهی یابند.

رسانه ها نقش شورا را پر رنگ نشان دهند!

سیدرضا موسوی روزان دستاورد نخستین جلسه کارگروه خبرنگاران با اعضای شورا را صحبت بی پرده و بیان دغدغه ها دانست و گفت: کاملا حق میدهم که باید امروز همه اعضای شورا در جلسه حضور پیدا می‌کردند.

وی انتشار عملکرد در سالنامه شورا را لازم و ضروری دانست و گفت: اعضای شورا در مقابل مردم و رسانه ها پاسخگو باشند.

این عضو شورا خواستار انعکاس اخبار با رعایت امانتداری و پرهیز از اعمال سلیقه ها شد و گفت: خواهش دارم نقش شورا پر رنگ نشان داده شود و انچه که به حق شورای چهارم اتفاق می افتد گفته شود زیرا تمام تلاش ما این است که رودر روی هم قرار نگریم و کنار هم باشیم.

موسوی روزان تصریح کرد: باید اطلاع رسانی طوری انجام شود که خروجی خبر و کار شورا امید را به مردم هدیه دهد و مردم از اقداماتی که شورا که منتخبین خودشان هستند آگاه شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی در پایان افزود: کمیته های کارگروه خبرنگاران به صورتی تقسیم بندی شده است که مستقیم با کمیسیون ها و اعضای انها در ارتباط هستند و این اقدام بسیار خوبی در کارگروه بوده است.

در پایان جلسه قرار بر این شد که پنج کمیته کارگروه خبرنگاران جلسات مشترک خود را در مورد مسایل شهری با اعضای شورا برگزار کنند.

Share