استاندار گیلان مطرح کرد

از افزایش سهم اعتبارات گیلان با دستور جهانگیری تا نقش هاشمی در توسعه گیلان

استاندار گیلان به آخرین دیدار خود به آیت الله هاشمی رفسنجانی قبل از سفر گیلان اشاره و اظهار داشت: در این دیدار پس از ارائه گزارشی از وضعیت گیلان، ایشان با اشراف کامل درخصوص موضوعات مختلف استان اظهار نظر و راهکارهایی مطرح کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدعلی نجفی صبح امروز در جلسه مشترک کارگروه اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید تجارت با اشاره به پرداخت ۷۲۵ مورد تسهیلات رونق مورد تسهیلات رونق تولید به واحدها گفت: با پرداخت ۴۳۴ میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای تولیدی از لحاظ رقم و نیز تعداد پرداختی‌ها در رتبه سوم کشور قرار داریم.

استاندار گیلان افزود: با توجه به اینکه سهم گیلان ۴۷۰میلیارد تومان بود می توانیم  بیشتر از این اعتبارات را برای احیای واحدهای تولیدی پرداخت کنیم.

وی به ارسال نامه خطاب به معاون اول رئیس جمهور و رییس ستاد اقتصاد مقاومتی مبنی بر افزایش سهم گیلان در بهره‌مندی از تسهیلات رونق تولید  اشاره و خاطر نشان کرد: دکتر جهانگیری دستور افزایش سهم گیلان در استفاده از تسهیلات رونق تولید را به مدیریت اعتبارات بانک مرکزی صادر کردند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته در پرداخت تسهیلات بانکی از طریق کارگروه رفع موانع تولید با قوت شروع شد گفت: اگر سهم افزایش یافته گیلان دریافت نشود ممکن است در آینده از رتبه‌های بالای کشور پایین بیاییم که نیازمند کار اساسی در طرح‌های مصوب  هستیم.

نجفی هدف از پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی را راه‌اندازی مجدد آنان عنوان کرد و افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت با جدیت تمامی طرح‌هایی که به آنان تسهیلات پرداخت شده را بررسی و گزارشی ارائه کنند.

استاندار گیلان بر ضرورت اعلام واحدهای راه‌اندازی شده در دولت تدبیر و امید تأکید و تصریح کرد: علیرغم اینکه اگر در تمامی شاخص‌ها به ۱۰۰ درصد هم برسیم عده‌ای نمی‌خواهند این توفیقات را ببینند اما باید تلاش‌های ویژه‌ای که در راه‌اندازی واحدهای غیرفعال استان شده به صورت دقیق اطلاع رسانی شود.

وی افزود: در اطلاع رسانی به مردم باید علت فعال نشدن برخی واحدها نیز بازگو شود.

نجفی با بیان اینکه در این مسیر دستگاه‌های خدمات رسان برق، آب، گاز مالیاتی و بخش‌های دیگر اقدامات معیشتی انجام دادند خاطر نشان کرد : آمار و ارقام مطلوب کنونی نمایانگر آن است که اگر بر موضوعی تمرکز ویژه شود نتایج موفقیت آفرین حاصل می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن عرض تسلیت مجدد به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: در رحلت این عالم مجاهد دوستان و منتقدان همه با حضور خود اعلام داشتند که مرد بزرگی را از دست دادیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مجاهدت‌های آیت الله هاشمی رفسنجانی برای همه مشهود است خاطر نشان کرد: ایشان در تمامی اقدامات از خود مایه می‌گذاشت.

نجفی اظهار داشت: مردم ایران اسلامی  از جمله گیلانیان با حضور گسترده‌ی خود در مراسم وداع با ایشان قدردانی خوبی از تلاش‌های خستگی ناپذیر این عالم و مجاهد بزرگ  به نمایش گذاشتند.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم صبر، مقاومت، ایثار، از خودگذشتگی و آثار برجای مانده از این یار امام و رهبری را چراغ راه خود قرار دهیم.

استاندار گیلان به آخرین دیدار خود به آیت الله هاشمی رفسنجانی قبل از سفر گیلان اشاره و اظهار داشت: در این دیدار پس از ارائه گزارشی از وضعیت گیلان، ایشان با اشراف کامل درخصوص موضوعات مختلف استان اظهار نظر و راهکارهایی مطرح کردند.

نجفی با اشاره به اینکه واگذاری ۳۲۰ هکتار به منطقه ویژه اقتصادی در سال ۷۳ و ۷۴ با دستور ایشان انجام گرفت افزود : نتایج این اقدام در توسعه‌ی استان و آینده‌ی درخشانی که برای آن متصور است به وضوح قابل مشاهده است.

Share