همه آمده بودند

حواشی مراسم شب هفتم آیت‌الله هاشمی/ از اشک‌های ناطق‌ تا اشارات طاهری به رنج تهمت‌ها

مراسم شب هفتم رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در مرقد مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از آنا، حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری، اعضای بیت امام خمینی(ره) از جمله حجج اسلام سیدحسن، سیدعلی و سیدیاسر خمینی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری، محمدجواد ظریف وزیر خارجه، دکتر حمید میرزاده و دکتر طه هاشمی رئیس و معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، سیدرضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالله نوری، اعضای هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، نمایندگان ادوار مجلس، سیدحسین هاشمی استاندار تهران، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه، حسن قشقاوی معاون کنسول و امور ایرانیان وزارت خارجه، حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در انگلیس، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور، حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه، مرتضی بانک، محمد دادکان معاون ورزش دانشگاه آزاد اسلامی، محمدرضا باهنر، غلامحسین کرباسچی، سرلشکر حسن فیروزآبادی و دیگر شخصیت‌های سیاسی و مسئولان در این مراسم حضور داشتند.

از یک ساعت پیش از شروع مراسم، حرم مطهر امام خمینی(ره) مملو از جمعیت دوستداران آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود. انبوه جمعیت به‌حدی است که ناطق نوری به زحمت توانست خود را از میان جمعیت به داخل حرم برساند و محافظان به سختی از میان جمعیت برای او راه باز کردند تا به سمت جایگاه برسد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری سخنران این مراسم بود

روحانیون سایر ادیان و مذاهب از جمله روحانیون زرتشتی و کلیمی در این مراسم حضور داشتند.

از ویژگی های کم سابقه این مراسم آن بود که بسیاری از مقامات و شخصیت هایی که از در جداگانه حرم وارد شدند نیز هنگام ورود یا خروج، لحظاتی به شدت تحت فشار جمعیت ماندند.

در ابتدای این در، محسن و مهدی فرزندان، محمد هاشمی، برادر و برخی نوه ها و دیگر نزدیکان آیت الله هاشمی ایستاده بودند و حاضران به آنها تسلیت می گفتند. یاسر هاشمی نیز در داخل حرم در کنار حجج اسلام سید علی خمینی و محمدی گلپایگانی مستقر بود و حضار به او تسلیت می گفتند.

شمار زیادی از علمای قم نیز با توجه به نزدیکی حرم امام به قم، از این شهر در مراسم شرکت کرده بودند.

محسن طاهری: ما هنوز نمی‌دانیم چه بلایی بر سرمان آمده است

دقایقی پیش محسن طاهری از مداحان اهل بیت به ذکر مصیبت در حرم امام خمینی(ره) پرداخته بود و پس از وی نیز علی انسانی از دیگر مداحان، از مصائب اهل بیت علیهم‌السلام گفت.

محسن طاهری در سخنان کوتاهی که در بخشی از مداحی داشت، گفت: هاشمی از آن همه رنج تهمت راحت شد. و ما هنوز نمی‌دانیم چه بلایی بر سرمان آمده است. گویی آیت‌الله هاشمی می‌دانست سفر نزدیک است و باید جان کلام را بگوید، برای همین گفت در تمام دنیا عاشق‌تر از من به رهبری نیست.

بعد از محسن طاهری، حاج علی انسانی، شاعر و مداح اهل بیت که در زمان حیات آیت الله هاشمی نیز در حضور وی مدیحه سرایی می کرد، ابتدا غزلی از حافظ به یاد آن مرحوم خواند و سپس با اشاره به روضه خوانی خود در حضور آقای هاشمی، یادی از مصائب حضرت زهرا(س) کرد.

بعد از حجت الاسلام ناطق نوری نیز نوای حاج مهدی منصوری، مداح روشندل پایان بخش برنامه بود.

Share