فرماندار رودسر خبرداد

از احداث شهر هوشمند در رودسر تا کاهش ثبت طلاق در این شهرستان

رودسر – جانبازی اعلام داشت: برای اجرای طرح شهر هوشمند از سامانه پایش تصویری استفاده می شود و با برنامه ریزی هر ۵ شهر شهرستان رودسر از این طرح در آینده نزدیک بهره مند می شوند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار رودسر در جلسه با سرمایه گذاران بخش خصوصی از ایجاد شهر هوشمند در رودسر خبر داد.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رودسر، امیر جانبازی اظهار داشت: برنامه ریزی سامانه جامع مدیریت حمل و نقل شهری بعنوان یکی از زیرساخت های شهر هوشمند در شهر رودسر بعنوان پایلوت استانی اجرایی می شود.
وی شرایط انتخاب این شهرستان برای ایجاد شهر هوشمند را بر اساس وسعت و جمعیت کل شهرستان دانست و افزود: شهرستان رودسر یکی از ۳ شهرستان بزرگ استان گیلان است؛ همچنین پتانسیل گردشگری آن و اعلام آمادگی مسیولین شهرستانی برای اجرای این پروژه بزرگ و تاثیرگذار از دیگر مزیت های انتخاب رودسر برای ایجاد شهر هوشمند است.
فرماندار رودسر افزود: این طرح شامل سرویس های الکترونیکی بسیاری است که به تناسب پتانسیل های شهرستان به روش سرمایه گذاری بخش bot با اعتبارات دولتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرایی خواهد شد.
فرماندار رودسر با بیان اینکه در فاز اول اجرای این طرح پیاده سازی فیبر نوری و سرویس های الکترونیکی در دستور کار است، افزود: اجرای دوربین های ثبت تخلف و کنترل ترافیکی، ارائه سرویس های خدمات دولت الکترونیک علی الخصوص سرویس هایی که در شهرداری به مردم ارائه می شود، ارایه سرویس های تبلیغات شهری vms، ایجاد بستر ارایه خدمات اینترنت پرسرعت از روشهای نوین مانند وای فایل شهری، ارایه کارت هوشمند شهروندی بمنظور بهره برداری از خدمات مذکور مانند پرداخت های خرد شهری از مزیت های این طرح است.
جانبازی اعلام داشت: برای اجرای طرح شهر هوشمند از سامانه پایش تصویری استفاده می شود و با برنامه ریزی هر ۵ شهر شهرستان رودسر از این طرح در آینده نزدیک بهره مند می شوند.

کاهش ثبت طلاق در رودسر

فرماندار رودسر همچنین گفت: در ۹ ماهه سال ۹۵ نسبت به ۹ ماهه سال ۹۴ کاهش ثبت طلاق با آمار ۲۲/۵ درصد را در شهرستان رودسر شاهد بودیم.

جانبازی افزود: تعداد آمار ثبت طلاق در ۹ ماهه سال ۹۴ در رودسر ۶۲۹ مورد بوده که در ۹ ماهه سال ۹۵ این تعداد به ۴۸۸ مورد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل آمار بالای طلاق در این شهرستان عدم کنترل دو دفتر دار برای ثبت طلاق از شهرستان ها و استان های دیگر بود اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده این مسئله مدتی است که در دستور کار قرار گرفته و الحمدلله شرایط مساعدی در حال شکل گرفتن است.

فرماندار رودسر همچنین میانگین سن طلاق در این شهرستان را برای مردان ۳۸ سال و برای زنان نیز ۳۳ سال دانست و گفت: میزان وفات در شهرستان رودسر را با ۳ درصد کاهش اعلام داشت.

جانبازی در ادامه با بیان اینکه رتبه شهرستان در لحظه ثبت بهنگام سوم استان است، گفت: در ۹ ماهه سال ۹۴ تعداد ولادت ۹۹۲ نفر و در ۹ ماهه سال ۹۵ این تعداد به ۹۲۱ نفر رسیده است که با کاهش روبرو شده ایم و این آمار نیز باید قابل توجه هم شهرستانی ها قرار گیرد تا در رشد جمعیت و تقویت جمعیت جوان تاثیرگذار باشد.

نماینده عالی دولت در رودسر اظهار داشت: آمار ازدواج در ۹ ماهه سال ۹۴ به تعداد ۷۸۲ مورد و در ۹ ماهه سال ۹۵ نیز ۷۲۰ مورد رسیده است و میانگین سن ازدواج در مردان ۲۹ سال و در زنان ۲۵ سال بوده است.

Share