مدیر کل زندانهای استان گیلان

ارتباطات و فن آوری نقش مهمی در ارتقای خدمات و برنامه های زندانها ایفا می کند

جلسه شورای اداری با حضور معاونین ، روسای زندانهای تابعه ، ستادی و اداری در سالن کنفرانس اداره کل زندانها برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه شورای اداری با حضور معاونین  روسای زندانهای تابعه ، ستادی و اداری در سالن کنفرانس اداره کل زندانها برگزار شد.
در این جلسه سید حمید حسینی مدیر کل زندانهای استان گیلان گفت: تقویت و امنیت زندان با نظارت دقیق امکان پذیر است و باید در کنار برنامه های اصلاحی و تربیتی در زندانها به سمت و نظارت دقیق پیش برویم وافزایش سطح بهره وری را در این زمینه بالابرده و همچنین با استفاده از تجهیزات مدرن و هوشمند به این مهم دست یابیم.
وی با بیان اینکه ارتباطات و فناوری اطلاعات نقش مهمی در ارتقای خدمات و برنامه های زندانها ایفا می کند گفت :‌ثبت اطلاعات در سامانه های پرونده شخصیتی ، انبار و اموال و بهداشت و درمان علاوه بر مستند سازی اطلاعات در تحلیل و گزارش گیری تسریع می بخشد.

وی با بیان اینکه ارتباطات و فن آوری اطلاعات سومین انقلاب صنعتی را در اقتصاد و روابط اجتماعی ایفا نموده گفت : اقدامات خوبی در راستای ارایه خدمات بهتر و نظارت بیشتر در زندانها صورت گرفته است از جمله توسعه دوربینهای مدار بسته ، ایجاد سامانه نظارت متمرکز دوربینها در ستاد اداره کل و همچنین سامانه ثبت اطلاعات بیومتریک زندانیان مقوله های مهم و نظارتی است که زندانهای گیلان مورد توجه قرار گرفته و این سامانه های هوشمند نقش مهمی را در زندانها ایفا میکنند.

سید حمید حسینی در پایان بیان داشت : باید در کنار برنامه های اصلاحی و تربیتی و آنچه ریاست سازمان زندانهای کشور بصورت برنامه ها و دستورالعملها ابلاغ نموده سرلوحه کار قرار دهیم و می بایست با مطالعه و دانش کافی به زندانبانی مدرن و هوشمند خود را برسانیم.

در ادامه ایرج نجفی معاون مدیر کل زندانها در خصوص استقرار سامانه های مالی واداری و رفع نواقص و مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری زندانها و صرفه جویی سخنانی را مطرح نمود و بیان داشت :‌با تحقق اعتبارات پیش بینی شده و صرفه جویی می توانیم هزینه های زندانها علاوه بر حوزه غذا در حوزه جاری نیز تامین نماییم.

Share