خبر خوش معاون وزير راه و شهرسازي در سفر يكروزه به گيلان:

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت به پروژه راه آهن رشت – قزوین

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت به این پروژه خبرداد و خاطرنشان کرد: تدوین صورت وضعیت ها هرچه سریعتر انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، دکتر خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه راه آهن قزوین‌ـ‌رشت هدف از سفر خود به گیلان را بازبینی مشکلات پروژه عنوان کرد و قیمت به روز پروژه راه آهن رشت قزوین را ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بیان کرد و افزود: تاکنون در ده سال گذشته با اقدامات گسترده در این پروژه اعتباری بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه مذکور هزینه شده است.

وی از پرداخت مطالبات پیمانکاران به مبلغ ۷۵ میلیارد تومان تا هفته آینده از محل اوراق مشارکت خبر داد و افزود: ۲۵ میلیارد تومان دیگر هم بدهی هایی مربوط به بخش های دیگر است که مجموع بدهیها به ۱۰۰ میلیارد تومان می رسد که به زودی پرداخت می شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت به این پروژه خبرداد و خاطرنشان کرد: تدوین صورت وضعیت ها هرچه سریعتر انجام شود.
معاون وزیر راه و شهر سازی با تاکید بر اینکه برنامه های اجرایی براساس گشایش های مالی جدید تهیه شود افزود: بایدبا یک روندی سریع پروژه را به سرانجام برسانیم و از پیمانکاران می خواهیم در زمان بندی تعیین شده پروژه را به اتمام برسانند.
وی با تاکید بر اینکه با پرداخت این مطالبات رونق جدیدی در پروژه ایجاد می‌شود بیان کرد: با بررسی‌ها و تقویت جبهه کاری در هفته آینده زمان بهره برداری از پروژه خط آهن رشت ـ قزوین به تمامی مردم کشور اعلام می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در کل کشور بالغ بر ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگ راه و راه اصلی در دست احداث داریم افزود: احداث ۳ هزار و ۵۰۰ ریل راه آهن و هزار و ۳۵۰ کیلومتر آزاد راه در حال عملیات اجرایی در کشور وجود دارد.

Share