مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان

اجرای پروژه امحا و بازیافت روغن‌های آلوده به P.C.B در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان از اجرای پروژه امحا و بازیافت روغن‌های آلوده به P.C.B در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان از اجرای پروژه امحا و بازیافت روغن‌های آلوده به P.C.B در این استان خبر داد.

عظیم بلبل‌آبادی اظهار کرد: براساس مصوبات کنواسیون بین­ المللی POPS و ضوابط سازمان محیط زیست و همچنین ابلاغ دفتر فنی و نظارت انتقال شرکت توانیر، شرکت‌های برق منطقه‌ای موظف به جمع‌آوری و حذف یا تصفیه روغن‌های آلوده به PCB هستند.

وی ادامه داد: میزان موجودی روغن‌های آلوده به PCB بالای ۵۰ ppm، به میزان ۷۰ هزار و ۶۹۴ لیتر بود که از این مقدار ۳۸ هزار و ۲۱۸ لیتر در ترانسفورماتورهای برقدار و در حال استفاده پست‌های فوق توزیع و مقدار ۲۰ هزار و ۴۷۶ لیتر در ترانسفورماتورهای قدرتی، کمکی و نوترال واقع در انبار مرکزی شرکت و یک مخزن به حجم ۱۲ هزار لیتر در پست سد سفیدرود نگه‌داری می‌شود.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان خاطرنشان کرد: در سال ۹۴ با هماهنگی مجری طرح امحای پسماندهای ویژه شرکت توانیر، پروژه­ای مبنی بر رفع آلودگی و بازیافت روغن‌های آلوده به  PCB توسط شرکت مذکور تعریف شده است.

بلبل‌آبادی، مقدار آلودگی روغن‌های آلوده در شرکت برق منطقه‌ای گیلان را زیر ۱۰۰۰ ppm خواند و بیان کرد: روش انتخابی از طرف کمیته فنی طرح امحای پسماندهای ویژه شرکت توانیر (روش شیمیایی پایه سدیم) بوده و دارای تأییدیه رسمی خروجی پروژه از طرف سازمان حفاظت محیط زیست کشور است.

وی به انتخاب پیمانکار پروژه اشاره کرد و گفت: شرکت پردیس کیش به عنوان تنها شرکتی که تجهیزات رفع آلودگی و بازیافت به روش پایه سدیم را به کشور وارد کرده و در پروژه برق مازندران و گلستان موفق به رفع آلودگی حدود ۱۹۰ هزار لیتر روغن شده است، پیمانکار طرح انتخاب شد.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به حذف یا امحای روغن‌های آلوده در دو مرحله، تصریح کرد: به منظور اجرای دستورالعمل‌های توانیر و دستیابی به اهداف تعیین شده در مورد حذف یا امحای روغن‌های آلوده به PCB، جلسه‌های مستمری برگزار شده و با بررسی‌های صورت گرفته و همچنین دستاوردهای جلسه‌ها، تصمیم گرفته شد این پروژه در دو مرحله انجام شود.

Share