مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان در املش

اجازه نمی‌دهیم مانع آگاهی به مردم شوند/ مردم برای عظمت نظام٬ در انتخابات به میدان بیایند

اگر قرار باشد تصمیمی را مردم بگیرند و به رای مردم نهادی تشکیل شود چه نگرانی است؟ ما اجازه نمی‌دهیم نهادهای امنیتی و اطلاعاتی مانع اطلاع رسانی به مردم شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی اکبر پور اوزان در همایش یکروزه اموزش توجیهی دهیاران و شوراهای اسلامی بخش مرکزی املش در کانون معصومیه افزود: اقای هاشمی تا زمانی که زنده است متوجه نیستیم هنگامی که رفت می اییم در صدا و سیما عکس و فیلمش را میگذاریم انگار نه انگار که هفته دفاع مقدسی بود و ایشان سردار و فرمانده جبهه های جنگ بود اینها گرفتاری های ماست چنبر های جریانی٬ چنبره های سیاسی باعث میشود که ما مغول شویم وخیلی از ارزشها و نعماتمان را از دست بدهیم شاید خیلی ها اینکار را بکنند اما داشتن موقعیت و مسئولیت٬ امانت مردم است نه طعمه که از قبل ان جهت منافع شخصی بهره مند شویم بفرمایش امام علی (ع) موقعیت و مسولیت٬ طعمه نیست٬ امانت است.
او ادامه داد: صدا و سیما٬ استانداری٬ فرمانداری٬ مسئولیت اداری٬ امانت است که باید بالسویه به همگان داده شود نه به اشخاص خاص. صدا و سیما٬ مسولیتی ملی است و به معنای واقعی٬ رسانه ملی است خدا نکند که میلی گرایش پیدا کند که میبینید نعمتی چون اقای رفسنجانی مغفول میشود فراز و نشیبهایی که رفسنجانی بزرگ از انها ارام گذر کرد٬ کیست زخمهایی که هاشمی دید٬ دیده باشد ؟ مظلومیت بهشتی؟ باور کنید هاشمی زخمی که در افراط دید چه در دوره اصلاحات و چه در دوره اصولگرایی٬ کسی ندید. چگونه میشود ارشد ترین ادم سیاسی کشور باشی اما در انتخابات تهران نفر سی ام شوی چه جوری شد ؟ ایشان مصداقهای راضیه مرضیه هستند که چون ققنوسی اند که اگر بسوزانیشان٬ بازهم پرواز میکنند.

پور اوزان اظهار داشت: هاشمی نامش مترادف با اسلام و جمهوری اسلامی است در همه بحرانهای جمهوری اسلامی٬ هاشمی حضور داشت زمانی که شرافت بین المللی جنگ برداشته شد ایشان استقبال میکند و جام زهر را مینوشد انسانی که ظاهرش ارام ولی درونش متلاطم بود در داستان سال ۸۸ این هاشمی بود که توانست مانع از خروج عده ای از نظام و کشور شود هاشمی در همه صحنه ها میماند و امروز بعد از افتخار میرود هاشمی در محضر خدا ابهت و عظمتی دارد که ممکن است در صحنه ها نشان ندهد وعده ای بخواهند محو و نابودش کنند٬ اما جایی خود را نشان میدهد خوشا بحال انسانهایی که در اوج و عظمت از بین مردم رفتند٬ هر چه قدر خواستند مغفولشان کنند در لحظات اخر زمزمه مظلومیتشان٬ انان را بزرگ کرد. هاشمی بزرگ بود و بزرگ ماند و بزرگ هم رفت٬ اینان نعمات٬ بزرگان و عظمتهایی هستند که نباید فراموش شوند. درسی که زندگی هاشمی باید گرفت بدور از سلایق شخصی و جناحی٬ باید دید نسبت او با اسلام٬ با نظام٬ با ولایت٬ با رهبری٬ با مردم و با امنیت کشور چقدر است و چه کرد که اینجور ماند و اینجور رفت.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان تاکید کرد: هاشمی محور امنیت برای کشور بود متاسفانه امنیت هم همینطور است هرچقدر می کوشیم امنیت را حفظ کنیم برخی با خصلتهای اقتدارگرایانه خویش قبول نمی‌کنند امنیت از موضوعاتی است که خیلی به ان توجه نمیشود. ما امنیتها را شخصی میکنیم امروز موضوعی تحت عنوان امنیت ملی در کشورها مطرح است. امنیت ملی یعنی در یک کشور٬ اسیبها و ناراحتی ها نتوانند در داخل یا در خارج دغدغه ای برای مردمش ایجاد نماید. امنیت ملی در کشور ها به تواناییهای فیزیکی و ظرفیتهای انسانی بستگی دارد تا مردم دغدغه ای نداشته باشند و هر لحظه اماده حضور در میدان برای حاکمیت باشند پشتوانه ما در دوران جنگ علاوه بر تجهیزات٬ بسیج و شهدای ما بودند الان پشتوانه ما در همه صحنه های افتخار امیز کشور٬ مردم و حضور مردمی است به تعبیر سیاسی اش٬ مشارکت مردم و مشارکت سیاسی مردم٬ یعنی حضور فعالانه٬ عاشقانه٬ داوطلبانه و ارادتمندانه مردم برای سرنوشت خودشان در انتخابات و انتخاب نماینده و رییس جمهوری و…..این مشارکت برای همه کشور ها٬ اصل است تمام ارکان حاکمیت ما٬ مقبولیت و استحکام و ایجادش به ارای مردم است. شوراها٬ مجلس٬ ریاست جمهوری زمانی هستند که مردم باشند اما نکاتی که باید در انتخابات توجه کنیم٬ اولین افتخار یک ملت٬ مشارکت است مثلا در شهرستان املش ۸۵ درصد مردم رای دادند این دوره ۹۰درصد شرکت نمودند که میشود افتخار. مشارکت مردم در انتخابات٬ تقویت و مقبولیت و مشروعیت نظام است. افرادی که در حوزه سیاسی و انتخاباتی کار میکنند مسولیتشان توسعه اگاهی مردم در این مسولیت بزرگ نهاد سازی و حاکمیتی است. تمنا داریم در صحنه باشید اصلا مهم نیست چه جوری باشید اینکه شما به لحاظ سیاسی با کی باشید مهم نیست البته وظیفه ماست که چون مدیر سیاسی٬ فرماندار٬ بخشدار و…هستیم برای اقای روحانی تبلیغ کنیم. ایراد و شبهاتی بر ما نیست مدیری که توان تعریف از دولت و خدماتش را نداشته باشد٬ مدیر دولتی نیست.

او خاطر نشان کرد: در بحث تبلیغات پیش از موعد٬ تا زمانی که کسی ثبت نام رسمی نکند یعنی اعلام امادگی برای کاندیدا شدن نداشته است میتواند فعالیت کند. تبلیغات قبل از موعد زمانی خلاف است که کسی بگوید من کاندیدم و دارم تبلیغ میکنم. از شما شوراییان انتظار داریم این سیاست دولت است که هر مانعی جلوی اگاهی مردم را میگیرد کنار بگذارید اجازه ندهید کسی مانع اگاهی شود. تقاضامندیم همه کسانی که میتوانند در اینده سکانی در کشور بگیرند٬ خودشان را عرضه کنند هیچ مانع قانونی برایشان نیست. بیایید درصحنه تا مردم وارد صحنه شوند.

پور اوزان متذکر شد: مشارکت وقتی توسعه خواهد یافت که اگاهی و اطلاعات مردم زیاد شود. رسانه ملی که ملی است اما رسانه مجازی اگر خلافی کند تذکر خواهیم داد نه اینکه درش را ببندیم چون تنها محفلی است که توانسته اگاهی مردم را توسعه دهد. تمنا میکنیم مردم برای عظمت نظام٬ به میدان بیایند انهایی که نگران حضور مردم هستند٬ خودشان را میخواهند اما انهایی که ملت را میخواهند خود را به مردم عرضه می‌کنند. اگر قرار باشد تصمیمی را مردم بگیرند و به رای مردم نهادی تشکیل شود چه نگرانی است؟ ما اجازه نمی‌دهیم نهادهای امنیتی و اطلاعاتی مانع اطلاع رسانی به مردم شوند. اگاهی یافتن٬ اصل و اساس حضور و مشارکت مردم است رای مردم هرچه باشد تمکین خواهیم نمود و هر دولتی سرکارباشد از حمایت رهبری برخوردار است .الزام به قانون در انتخابات٬ اساس کار است. شوراییان موظفند سیاستهای دولت را تبلیغ نمایند و از هرچه که بخواهد مانع اگاهی مردم شود جلوگیری کنید. نگذارید سیستیم و افراد و اشخاص طوری عمل کنند که مردم در فهم و شعورشان خللی ایجاد شود التزام به اجرای قانون داشته باشید.

Share