در جلسه شورای اداری لاهیجان مطرح شد:

اجازه نخواهیم داد هر حرفی تبدیل به چالش شود/حل رینگ آب شرب لاهیجان

فرماندار لاهیجان در ادامه با اشاره به یوم الله ۹ دی، تصریح کرد: ۹ دی ماه، روزی به یاد ماندنی در تاریخ پر افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران است که روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نام گذاری شده و روز وحدت ملت ایران بشمار می رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهندس سید محمد احمدی فرماندار شهرستان لاهیجان روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری در ابتدا ضمن ابراز تسلیت بابت درگذشت ریاست اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان، اظهار داشت: خبر از دست دادن یکی از همکاران بسیار توانمند و خوب شهرستان ما را متاثر و ناراحت کرده است، وی با وجود اینکه مدت کمی از انتصابش می گذشت فردی بسیار موثر بود و آرمان ها و اهدافش را با انگیزه و شور و شوق دنبال می کرد.

وی افزود: این ضایعه را به خانواده محترم و معزز ایشان تسلیت می گوییم و از خداوند متعال برای آن مرحوم مغفور، علو درجات و برای بازماندگان محترم شکیبایی و اجر الهی مسئلت می نماییم.

فرماندار لاهیجان در ادامه با اشاره به یوم الله ۹ دی، تصریح کرد: ۹ دی ماه، روزی به یاد ماندنی در تاریخ پر افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران است که روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نام گذاری شده و روز وحدت ملت ایران بشمار می رود.

احمدی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند بصیرت؛ یعنی آگاهی، هوشیاری و پیروی از مقام معظم رهبری، افزود: مردم گیلان یک روز زودتر در ۸دی و مردم کل کشور در ۹ دی وفاداری خود را به قانون و فرمایشات رهبری به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به مهمترین عناصری که در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نقش داشتند، خاطرنشان کرد: دین، مردم و رهبری مهمترین عناصری بودند که در پیروزی انقلاب نقش داشتند و در رهبری جمهوری اسلامی تفاوت هایی با جهان از نظر محتوایی وجود دارد و آن هم از نوع تبعیت است که در قانون اساسی مشخص شده است.

نماینده عالی دولت در لاهیجان یادآور شد: تاکنون حوادث و اتفاقات نشان داده که هرگاه همراه ولی و رهبری بوده ایم، در همه موارد موفقیت وجود داشته و مردم حماسه آفرین بوده اند.

وی از نماینده محترم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی بخاطر پیگیری رینگ تامین آب شرب شهر لاهیجان و آسفالت جاده های روستایی وسایر پیگیری های عمرانی تشکر وقدردانی نمود و این موضوعات را یکی از دغدغه های مدیریت شهرستان دانست و اظهار امیدواری کرد با وحدت و همدلی بتوانیم سایر مشکلات را در راستای رضایت مردم خوب و فهیم شهرستان برطرف و گامهای مثبتی دیگری برداریم.

احمدی خاطر نشان کرد: تفکر مسئولین دولت، یک تفکر جهادی خدمت و کار برای مردم است چرا که اگر این تفکر حاکم نبود علی رغم همه مشکلات و تحریم ها و تهدیدات دشمنان ایران، با استفاده از بیانات و هدایت های مقام معظم رهبری در همه مقاطع موفق بوده ایم و از مشکلات عبور کرده ایم.

وی با بیان اینکه با هیچ کس و احدی عهد اخوت نداریم، افزود: اگر احساس کنیم مدیری توان همراهی و خدمت به مردم را ندارد، قطعا تصمیمات لازم را در رابطه با او خواهیم گرفت چرا که هدف همه ما می بایست خدمت برای مردم باشد.

این مقام مسئول با اشاره به به تاکیدات و بیانات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری دولت تدبیر و امید، مبنی بر اهمیت سرشماری اعلام کرد: همانطور که می دانید در سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ استان گیلان جزء ۳ استان برتر کشور معرفی شده است و این افتخاری برای مسئولین و مردم فهیم گیلان است.

احمدی ادامه داد: بر طبق آمار در شهرستان لاهیجان بیش ۴۲ درصد مردم به صورت اینترنتی سرشماری را انجام داده اند و این افتخاری است برای ما و قطعا هرچقدر میزان آمار و اطلاعات دریافتی ما بالاتر رود، برنامه ریزی امور نیز بهتر و دقیق تر خواهد بود.

فرماندار لاهیجان به انتخابات پیش رو در سال آینده اشاره کرد و گفت: مجریان دولت یازدهم در اولین تجربه در اسفندماه ۹۴ به تبعیت از قانون و نقشه راه مقام معظم رهبری ، قانون را بطور دقیق اجرا کرده و با فراهم سازی زمینه مشارکت حداکثری، دشمن را مایوس کردند.

وی تاکید کرد: آرمان و رویکرد مجریان انتخابات بی طرفی در انتخابات و فراهم کردن زمینه حضور حداکثری مردم است، نباید در شهرستان فضایی ایجاد شود که خدای نکرده مردم فکر کنند مسئولین سمت و سویی گرفته اند و قطعا از آرای مردم صیانت کرده و امانتدار مردم خواهیم بود.

احمدی افزود: در هر زمینه ای که اختلاف سلیقه وجود دارد، ما اجازه نخواهیم داد که عده ای فرصت طلب از این موضوع در سطح شهرستان و استان سوء استفاده کنند و به اختلافات دامن بزنند و هر حرفی را تبدیل به چالش کنند.

وی مدیران شهرستان را به تکریم ارباب رجوع سفارش کرد و گفت: با توجه به محدودیت های مالی که در کشور وجود دارد، باید برای حل مشکلات مردم با آنها به خوبی رفتار شود و در برخورد با مراجعه کنندگان، با تدبیر بتوان نسبت به رفع مشکلات آنان اقدام شود.

احمدی به موضوع اشتغال اشاره و اظهار کرد: بسیاری از مراجعات عمومی و … که به ما می شود مربوط به بخش اشتغال است، اشتغال فقط پشت میزنشینی نیست همه ما می بایست در این طمینه تلاش کنیم، ما نیز در حال آماده سازی شرایط برای حضور بخش خصوصی در این زمینه هستیم تا با سرمایه گذاری، زمینه جذب و اشتغال فراهم شود .

وی افزود: گاها دسترسی به مدیران ادارات سخت می باشد، مدیران ادارات به خصوص ادارات خدماتی می بایست پای کار بوده و دسترسی به آن ها دشوار نباشد، در حد مقدور روز سه شنبه حتی اگر جلسه ای نیز دارند به احترام مردم از آن صرف نظر کنند چرا که مردم از نقاط دور و نزدیک برای رفع مشکلات به ما مراجعه می نمایند

نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی شفاف خدمات رسانی دولت در حوزه های مختلف، گفت: ادارات در حوزه عملکردی خود می بایست گزارش خدمات و … انجام شده را اطلاع رسانی کنند تا عملررد ها برای همگان به صورت شفاف مشخص باشد.

وی خاطرنشان کرد: نقشه رشد و توسعه لاهیجان کاملا مشخص است و تمامی کار های انجام شده با برنامه ریزی صورت گرفته است، از مشکلات موجود با خبر هستیم و انشاالله با تدبیر، وحدت و همدلی تاحد مقدور نسبت به رفع مشکلات اقدام خواهیم نمود.

 موافقت حل رینگ آب شرب شهر لاهیجان

در ادامه جلسه دکتر ذبیح الله نیکفرنماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی افزود: از طریق وزیر نیرو، موافقت حل رینگ آب شرب شهر لاهیجان اخذ شده و دستور آسفالت ۱۶روستای لاهیجان نیز از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دریافت شده است.

وی در ادامه به موضوع انتخابات اشاره و اظهارداشت: همه باید برای شرکت پرشور مردم در انتخابات حمایت و اقدام کنند.

نماینده مردم لاهیجان در خانه ملت با اشاره به اینکه اجازه نمی دهیم عده ای جشن اختلاف بگیرند گفت: عده ای در شهرستان لاهیجان در صددند که نظام را تضعیف کنند و خدماتی که به مردم ارائه می شود را کمرنگ نشان دهند و به اختلافات دامن بزنند.

دکتر نیکفردر پایان ضمن تشکر از فرماندار از مسئولان ادارات درخواست رسیدگی به امور مردم را داشتند.

Share