خلاء های قانونی موجب شده برخی افراد حیوانات مظلوم و بی گناه را آزار دهند

ابراز تاسف جبار کوچکی نژاد از مثله کردن یک قلاده روباه در پیرانشهر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،نایب رئیس فراکسیون محیط زیست وتوسعه پایدار مجلس با تاکید بر لزوم ارائه سریع تر لایحه مقابله با حیوان آزاری به مجلس، از برگزاری مراسم جنگ بین حیوانات همچون خروس و گاو در استان گیلان انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، جبار کوچکی نژاد با ابراز تاسف از مثله کردن یک قلاده روباه در پیرانشهر، گفت: حیوان آزاری به هر شکلی مطرود است و قابل قبول و پسندیده نیست؛ می توان گفت وجود خلاء های قانونی موجب شده برخی افراد حیوانات مظلوم و بی گناه را مورد آزار و اذیت قرار داده و از این کار لذت ببرند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت ارائه سریع تر لایحه مقابله  با حیوان آزاری برای رفع خلاء های قانونی این معضل تاکید کرد و گفت: برای مقابله با عوامل حیوان آزاری باید این ارائه هر سریع تر به مجلس ارائه شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه هنوز رسم و رسوم قدیمی مربوط به لذت بردن از جنگ و مبارزه حیوانات و پرندگان در برخی مناطق کشور برنیفتاده است، گفت: متاسفانه در رشت هنوز جنگ خروس ها و همچنین گاوها که در گویش محلی به آن ورزا جنگ می گویند وجود دارد در حالی که حیوان آزاری و شکنجه آنها از نظر شرعی ایراد داشته و مذموم شناخته می شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آزار و اذیت حیوانات جرم تلقی می شود و باید به صورت قاطع و جدی با عاملان حیوان آزاری برخورد شود، تصریح کرد: دولت می تواند این موضوع را در قالب لایحه ای به مجلس هر چه سریع تر ارائه کند؛ البته حیوان آزاری صرفا با جرم انگاری و مجازات از بین نخواهد رفت بلکه در کنار آن باید به فرهنگ سازی مناسب هم توجه داشت.

 نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی بر لزوم تشدید مجازات عاملان حیوان آزاری تاکید کرد و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست و قوه قضائیه باید با تشدید مجازات عاملان حیوان آزاری با این معضل  مقابله کنند، در این رابطه اگر نیاز به تصویب قانون باشد بهتر است دولت لایحه به مجلس ارائه کند./

Share