مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

آیت الله هاشمی مجاهد راستین بود / پیوند ایشان با انقلاب و ولایت فقیه ناگسستنی بود

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به فرموده امام پس از ترور آیت الله هاشمی، عنوان کرد: امام راحل فرمودند «هاشمی زنده است چون نهضت زنده است» لذا آیت الله هاشمی با انقلاب و ولایت فقیه پیوند ناگسستنی داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام والمسلمین جمال یاری در مراسم بزرگداشت سومین روز ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی که در مصلی رشت برگزار شد، این عالم مجاهد و خستگی ناپذیر را شاگرد امام و پیرو رهبری دانست و اظهار کرد: آیت الله هاشمی شخصیتی خادم، صابر و صالح بود و چنین شخصیت های کم نظیری در تاریخ کشورمان اندک هستند.

وی با قرائت آیه «مَنْ کَانَ یُرِیدُ الْعِزَّهَ فَلِلَّهِ الْعِزَّهُ جَمِیعًا…»، تصریح کرد: مجاهدان راستین و انسان های خدوم دارای ویژگی هایی هستند که این ویژگی ها سبب ماندگاری و محبوبیت آنان در دل ها می گردد. اخلاص، تقوا، شجاعت، شهامت، آزادگی، مبارزه با ظلم، استکبارستیزی، وفاداری به هدف، آینده نگری و… از جمله خصوصیاتی است که یک انسان را برجسته می کند و بدون تردید آیت الله هاشمی از جمله مجاهدان راستینی بود که این خصوصیات کاملا در شخصیت ایشان وجود داشت و غیر قابل انکار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان بررسی منطقی و منصفانه شخصیت انسان ها را در گرو رصد تاریخ زندگی و خدمات آنان دانست و گفت: زندگی آیت الله هاشمی رفسنجانی در سه فصل قبل از پیروزی انقلاب، در زمان حیات با برکت امام راحل و بعد از ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی قابل بررسی است.

این کارشناس دینی با بیان اینکه امام راحل بعد از سوء قصد و ترور نافرجام آیت الله هاشمی از ایشان به عنوان «مجاهد متعهد» یاد کردند، افزود: تعبیر مجاهد متعهد یعنی انسانی که از صفت جهاد و تعهد برخوردار است و کسی که تعهد داشته باشد، در راه رسیدن به اهداف و آرمان ها شجاع، مسئولیت پذیر و وظیفه شناس است.

حجت الاسلام یاری با اشاره به تعابیر شخصیت های برجسته نظام درباره خصوصیات اخلاقی و رشادت ها و قابلیت های آیت الله هاشمی، عنوان کرد: امروز اطلاع رسانی لحظه ای صورت می گیرد و افراد به راحتی می توانند از حقایق با خبر شوند. متاسفانه برخی کم لطفی ها نسبت به بیان خدمات این مرد بزرگ صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی در سن ۱۴ سالگی وارد حوزه علمیه قم شد و از همان ابتدا شیفته جذبه، قدرت، فصاحت کلام و تعهد امام قرار گرفت، اضافه کرد: آیت الله هاشمی در مکتب امام پرورش یافت و در همان سال ها به بلوع علمی و فکری در زمینه فهم و تشخیص مسائل رسید لذا پیروی از آرمان های امام را بر خود تکلیف می دید و لحظه ای غفلت نکرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی با بیان اینکه تاریخ تحریف شخصیت مجاهدان راستین را نمی پذیرد، یادآور شد: حرکت امام خمینی(ره) و یاران ایشان در راه مبارزه با ظلم و فساد و آینده ای درخشان برای ملتی صاحب فرهنگ و تمدن در منطقه و دنیا آغاز شد. ملت ایران که زیر سیطره استکبار جهانی و ایادی آنها بودند، با میدان داری امام بیدار شدند و لذا آیت الله هاشمی در آن عرصه نیز مجاهدانه عمل کرد و در سن ۲۵ سالگی به زندان افتاد.

حجت الاسلام یاری با اشاره به هوش و ذکاوت این سیاستمدار جوان، خاطرنشان کرد: فعالیت های مبارزاتی آیت الله هاشمی طی سال های ۵۲ و ۵۳ محدود شده بود لذا برای ایجاد فضای مناسب به خارج از کشور سفر کرد و با مبارزان، مجاهدان و پیروان امام و انقلاب ماند و سرانجام در اسفند سال ۵۴ به ایران بازگشت و پس از دستگیر شدن توسط ماموران ساواک مجددا به زندان افتاد و بعد از چهار سال در پاییز ۵۷ از زندان آزاد شد. ایشان با کمک تراوشات فکری و حافظه سرشار خود از زندان به عنوان سنگر مبارزه استفاده کرد و به تالیف تفسیر راهنمای ۲۰ جلدی قرآن کریم پرداخت.

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه یک انسان برای مبارزه به علم، آگاهی و دانش نیاز دارد، گفت: پس از پیروزی انقلاب، مسئولیت ها بین خادمان نظام تقسیم شد و لذا آیت الله هاشمی رفسنجانی سنگین ترین مسئولیت را بر عهده گرفت. دشمن درست تشخیص داده بود و نیروهای انقلابی مانند شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید قرنی، مقام معظم رهبری و آیت الله هاشمی را نشانه گرفت.

وی با اشاره به فرموده امام پس از ترور آیت الله هاشمی، عنوان کرد: امام راحل فرمودند «هاشمی زنده است چون نهضت زنده است» لذا آیت الله هاشمی با انقلاب و ولایت فقیه پیوند ناگسستنی داشت و انسانی وارسته بود که بعد از پیروزی انقلاب با تمام توان اما با خاضع ترین و متواضع ترین حالت به خدمت گزاری پرداخت و فرماندهی جنگ، ریاست مجلس شورای اسلامی و… را عهده دار شد.

Share