آیا تابوت تشییع شده آیت الله هاشمی خالی بود؟+ واکنش محمد هاشمی

صبح امروز یکی از سایت های خبری، درباره پیکر آیت الله در مراسم روز گذشته تشکیک به وجود آورد که حالا خورشید پیگیر موضوع از خانواده مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی شد و در نهایت برادر آیت الله این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک سایت خبری نزدیک به قالیباف، با انتشار چند تصویر، تشکیکی را درباره تابوت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مطرح کرد.

 «فردانیوز» نوشت: «پس از تشییع آیت‌الله هاشمی، اخباری در برخی شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد مبنی بر اینکه پیکر آیت‌الله هاشمی در دانشگاه تهران نبوده و پیش از مراسم نماز به حرم منتقل شده است.

اما اصل ماجرا جور دیگری است. بررسی تصاویر نماز بر پیکر آیت‌الله و بعد از آن در تشییع و در نهایت ورود تابوت به ضریح امام خمینی (ره) جزئیات جالب توجهی را فاش می‌کند.

تابوتی که در مقابل رهبر انقلاب در مراسم نماز حاضر بوده، بلافاصله بعد از نماز به حرم مطهر امام خمینی (ره) رفته و در نهایت به ضریح وارد شده است اما تابوتی که روی خودرو حمل می‌شده، آن تابوت نبوده است و احتمالا پیکر آیت‌الله بعد از مراسم نماز و برای جلوگیری از خطرات احتمالی و ازدحام و به منظور حفظ حرمت جسد مومن، مستقیما به حرم امام خمینی (ره) منتقل شده و تابوتی که در مراسم تشییع پیکر بوده خالی بوده است.»

واکنش محمد هاشمی

در همین زمینه محمد هاشمی در گفتگو با حالا خورشید اعلام کرد: این موضوعات تنها حاشیه سازی های بی مورد است و اصلا صحت ندارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار حالا خورشید درباره “تغییر قفل های تابوت در دو عکس اقامه نماز و پس از آن” بیان داشت: تابوت هنگام نماز با تابوتی که در خیابان بر روی ماشین حمل پیکر بود ، کاملا متفاوت بود و ما در این زمینه حرفی نداریم.

هاشمی اظهارداشت: با توجه به تجربه ای که در زمان تشییع پیکر امام خمینی (ره) وجود داشت، تصمیم ما و ستاد برگزاری مراسم بر این شد که دو تابوت متفاوت داشته باشیم، تابوت اول که در هنگام نماز بود، ارتفاع کمتری داشت، سبکتر و قابل حمل بود، تابوت دوم اما سنگین تر و با ارتفاع بلندی تری بود که خدایی نکرده اتفاقی برای پیکر نیفتد ولی همه اینها دلیل بر انتشار اخبار کذب نمی شود.

برادر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی از برخی رسانه هایی که می خواهند اتفاقات تاریخی تشییع آیت الله را با انتشار اخبار کذب زیر سوال ببرند خواست، وحدت شکن نباشند.

نماز بر پیکر آیت‌الله هاشمی در تابوت اصلی در دانشگاه تهران – عکس: سایت رهبری

انتقال تابوت دوم به خودروی حمل پیکر آیت‌الله. عکس: سایت مجمع تشخیص

۳. تابوت دوم روی خودرو در میان جمعیت – عکس: ایران‌ایمیجز

تابوت اصلی آیت‌الله در حال ورود به ضریح امام خمینی (ره) – عکس: ایرنا

تفاوت اتصالات دو تابوت

Share