رییس شبکه دامپزشکی تالش

آنفولانزای پرندگان را جدی بگیرید/ آموزش روستاییان تالش برای مقابله با بیماری

مرتضایی گفت: در اولین دوره آموزشی ۳۰ تن از روستاییان که به شغل دامداری اشتغال دارند با علائم و راه های مقابله با بیماری های آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، تب مالت و هاری آشنا شدند و توصیه های علمی و تجربی توسط کارشناسان دامپزشکی به آنها ارایه شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رامبد مرتضایی رییس شبکه دامپزشکی تالش با اشاره به مشاهده آنفولانزای پرندگان در دو شهرستان گیلان گفت: یکی از وظایف دامپزشکی آموزش و آشنایی مردم به خصوص روستائیان با بهداشت و بیماریهای مشترک انسان و دام، است که این اداره می بایستی طبق مامورینهای سازمانی خود در این خصوص برنامه ریزی و اقدام نماید.

مرتضایی اضافه کرد: در اولین دوره آموزشی ۳۰ تن از روستاییان که به شغل دامداری اشتغال دارند با علائم و راه های مقابله با بیماری های آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، تب مالت و هاری آشنا شدند و توصیه های علمی و تجربی توسط کارشناسان دامپزشکی به آنها ارایه شد.

وی  با بیان جدی بودن موضوع شیوع آنفولانزای پرندگان و مشاهده آن در شهرستانهای صومعه سرا و رشت از شهروندان تالش خواست در صورت مشاهده علائم بیماری و مرگ و میر آنها، موضوع را به شبکه دامپزشکی این شهرستان اطلاع دهند.

مرتضایی همچنین از افرادی که اقدام به نگهداری طیور می کنند خواست تا در صورت امکان با نگهداری آنها در قفس و فضاهای سرپوشیده از احتمال تماس با پرندگان وحشی و آلودگی احتمالی آنها به این ویروس پیشگیری کنند.

گفتنی است ۳۶۰ هزار راس دام سبک، ۱۰۰ هزار راس دام سنگین و ۱۷ واحد مرغداری صنعتی با ظرفیت ۳۳۰ هزار قطعه جوجه ریزی در هر دوره ۴۵ روزه در شهرستان تالش وجود دارد .

Share