مهران مدیری در واکنش به حواشی ایجاد شده

آدم سیاسی نیستم/ ابتدا از من بپرسند منظورم چه بود، بعد با تانک از روی من رد شوند!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اینکه تعبیر شود ما در سطوح بالا حرفی زدیم، اصلاً نه من آدم سیاسی هستم، نه علاقه ای به این موضوع دارم و نه تخصصی در این موضوع دارم که بخواهم راجع به آن حرفی بزنم و همه کسانی که در رده های بالا زحمت می کشند، تلاش و همتشان قابل تقدیر است؛ کما اینکه دیدیم روی برخی دوستان در مذاکرات یا هر چیز دیگری، چه سختی بود و چه فشار روانی را تحمل می کردند و چقدر اذیت شدند تا یک چیزهایی به ثمر رسید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تابناک، مهران مدیری در اظهارنظری رسمی در تلویزیون، برداشت های سیاسی از موضع گیری اخیرش را رد کرد و ضمن بیان اینکه اساساً چهره ای سیاسی نیست، از عموم مخاطبان خواست که تا پیش از قضاوت درباره اظهاراتش، ابتدا از منظور و نیتش در بیان برخی تعابیر اطمینان حاصل نمایند.برنامه دورهمی در شرایطی با موضوع شجاعت جمعه ۲۶ آذر ماه از شبکه نسیم پخش شد که مهران مدیری در کلام آخر خود، حرف هایی زد که با تأویل و تفسیرهایی همراه شد؛ حرف هایی که البته ظرفیت بالقوه چنین برداشت هایی را داشت و برخی به شدت از ابهامی که در این گفتار بود، سوءاستفاده کردند.

مهران مدیری با اشاره به اینکه خیلی از مردم وقتی شخصی تصادف می کند نیز به او کمک می کنند، یادی از شهیدان کرد و متذکر شد، ما حتی نمی‌توانیم تصورش را کنیم که یه عده با چه جرأتی به عملیات های بی بازگشت می‌رفتند و شجاعت قهرمانان دفاع مقدس را به واسطه این سطح از مسئولیت پذیری تحسین کرد.

مجری و کارگردان دورهمی گفت: «اگر ما بودیم چه می‌کردیم،‌ امروز که شرایط کاملاً عادیه جواب آن دل و جرأت های خارق العاده را با سازشکاری و منفعت طلبی می‌دهیم. اگر دل و جرأت بعضی از کارها را ندارین، چرا پست هایی را می‌گیرید که انجام وظایفش دل و جرأت می‌خواهد؟! تو که نمی‌توانی بتمرگ خانه‌ات!»

پس از این سخنان، اکثر جریان های خبری موافق و مخالف دولت، این حرف های مدیری را به انتقاد مدیری از دولت یازدهم و به طور خاص حسن روحانی و محمدجواد ظریف تعبیر کردند و در این زمینه به انتقاد یا حمایت از این کارگردان پرداختند و حواشی وسیعی حول و حوش برنامه دورهمی و شخص مدیری شکل گرفت.

برخی موضع گیری های سال های پیشین مدیری در مجموعه های طنزش نظیر انتقاد از غنی سازی اورانیوم ایران در خارج از ایران در مجموعه طنز «شب های برره» و به طنز گرفتن اعتصاب مجلس ششمی های ردصلاحیت شده در «نقطه چین» باعث شده بود، مخالفان و موافقان مدیری بر این نکته که این حرف ها منشأ سیاسی داشته، تأکید بیشتری کنند و تنها تفاوت موضع گیری مخالفان و موافقان دولت، حمایت یا انتقاد از مدیری بود.

حواشی برای مدیری که این روزها فیلم سینمایی اش را می سازد، اینقدر افزایش یافت که در نهایت او برخلاف رویه اش در مدت بسیار کوتاهی چندین اظهارنظر در این زمینه داشت و پس از آنکه روابط عمومی «دورهمی» در اطلاعیه ای کوتاه تأکید کرد، منظور مدیری چنین نگاه سیاسی نبوده، شخصِ مهران مدیری نیز در گفت و گو با علی ضیاء در برنامه «مثبت یک» تأکید کرد، قصد موضع گیری سیاسی نداشته و حرف های مطرح، یک نقد فرهنگی و اجتماعی بوده است.

مدیری در گفت و گوی تلفنی تأکید کرد: «فضای شبکه های اجتماعی، فضای به شدت عجیبی است و یک مقدار هر حرفی بزنید، برداشت سیاسی می شود. یک مقدار نیز کم لطفی مطبوعات به این مسائل دامن زد. برنامه دور همی یک برنامه فرهنگی و اجتماعی است و اگر چیزی گفته می شود، نه پشت پرده سیاسی دارد، نه از سازمان صداوسیما سفارش شده است. ما هر موقع درباره مسائل اجتماعی گفته ایم، از مدیرانی گفته ایم که کاری نمیکنند و سومدیریتی دارند. منظور این هاست و نمی دانم چرا چنین برداشتی شد. همچنان می گویم اگر کسی مسئولیتی در مدیریتی دارد و نمی تواند کاری کند، برود و خانه اش بنشیند.»

مجری برنامه دورهمی افزود: «اینکه تعبیر شود ما در سطوح بالا حرفی زدیم، اصلاً نه من آدم سیاسی هستم، نه علاقه ای به این موضوع دارم و نه تخصصی در این موضوع دارم که بخواهم راجع به آن حرفی بزنم و همه کسانی که در رده های بالا زحمت می کشند، تلاش و همت شان قابل تقدیر است؛ کما اینکه دیدیم روی برخی دوستان در مذاکرات یا هر چیز دیگری، چه سختی بود و چه فشار روانی را تحمل می کردند و چقدر اذیت شدند تا یک چیزهایی به ثمر رسید.»

مدیری تأکید کرد: «به هر حال، من نه سیاسی ام، نه در این زمینه تخصصی دارم و اگر حرفی نیز می زنم، سیاسی نیست و به کسانی برنخورد و واقعاً هم برنخورد و یک عده آمدند جوی را بسازند. دورهمی و حرف هایی که میزنم صرفاً فرهنگی و اجتماعی است. هرکسی را برای کاری دست کردند. من فیلمسازی و کار هنری ام را می کنم و سیاسیون، سیاسی اند. امیدوارم قبل از قضاوت، از آدم بپرسند منظورت چه بود؛ من یا توضیح می دهم یا نه، بعد می توانند با تانک از روی آدم رد بشوند.»

Share