چه کسانی برای رشت چاله چوله درست می‌­کنند؟

اینکه یک عضو شورای شهر مسوولیت شهروندی‌اش را انجام نمی­دهد، جای سوال است. اما سوال مهم‌تر این است که عدم پرداخت بدهی چند صد میلیونی به شهرداری آیا ایجاد چاله چوله برای شهرداری نیست؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا این روزها بحث درباره‌ی چهره‌ی شهر داغ است. اما چیزی که نمی توان از آن به سادگی عبور کرد، پوست انداختن رشت پس از سالیان طولانی در جا زدن است. ممکن است در روند توسعه رشت، اشکالات و خطاهایی وجود داشته باشد که درجای خودش حتما باید به آن اشاره کرد. اما چیزی که نمی توان انکارش کرد، تحول در سیمای شهر ماست.

اگر بگوییم تمام مشکلات فعلی شهر رشت نتیجه قصور گذشتگان است، منصف نبوده‌ایم، اگرچه بیش از سه دهه عقب ماندگی علامت­ سوال­های زیادی را برابر عملکرد بعضی از مدیران گذشته قرارمی دهد، اما امروز هم کسانی هستند که متأسفانه برای رشت مشکل درست می کنند و عجیب آنکه فرصتش اگر دست داد دست پیش را می گیرند که پس نیفتند. از این هم عجیب تر این­که بعضی در این مشکل­آفرینان بر مسند نمایندگی مردم رشت در پارلمان شهری نشسته‌اند و درکمال تعجب چشم بر تخلفات آشکار خود می­بندند و انتقادات بی­اساسی علیه مدیریت شهری مطرح می کنند.

یکی از اعضای شورای شهر که در راه مخالفت با شهردار رشت، بسیار ثابت قدم است، درحالی زمین و آسمان را به هم می­دوزد که عملکرد شهردار را زیر سوال می­برد که خود مسوولیت شهروندی‌اش را انجام نمی­دهد.

او ملکی در مقابل میدان مادر واقع در خیابان معلم ساخته که البته ساختمان ساخته شده بزرگ­تر از آن چیزی است که برایش پروانه ساخت گرفته بود. او پروانه احداث یک واحد مسکونی و یک واحد تجاری را با تامین پارکینگ روی مغازه دریافت کرد. اما با تخلفات آشکار در ساخت، پرونده‌ی ساختمان‌اش در مردادماه ۹۵ به کمیسیون ماده ۱۰۰ رفت و به پرداخت جریمه محکوم شد. اما این پایان ماجرا نبود. تخلفات دیگری از راه رسیدند. این عضو محترم کمیسیون عمران ابتدا در طبقه مازاد احداث کرد و سپس واحدها را از یک واحد به ۸ واحد تبدیل کرد.

پرونده دوباره به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده شد و نتیجه رأی کمیسیون، تخریب بود. در کمیسسون تجدید نظر نیز رای به جریمه دادند و مقرر شد که طبقات مازاد احداث شده تخریب شود. البته فعلا تخریب با دستور موقت دیوان عدالت اداری متوقف شده است. تخلف چند صد میلیونی این عضو شورای شهر چیز پنهانی نیست و او در نشست خبری با خبرنگاران نیز آن را تایید کرد و گفت در ساختمان دیگری ودر نزدیکی ساختمان او هم تخلف اتفاق افتاده اما شهرداری جریمه کمتری برایشدرنظر گرفته است!

اینکه یک عضو شورای شهر مسوولیت شهروندی‌اش را انجام نمی­دهد، جای سوال است. اما سوال مهم‌تر این است که عدم پرداخت بدهی چند صد میلیونی به شهرداری آیا ایجاد چاله چوله برای شهرداری نیست؟ قطعأ چاله چند صد میلیونی با روکش آسفالت درست نمی شود، چون عمقش بیش از این حرفاست!

Share