مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان در جمع خبرنگاران

۸۴ پروژه عمرانی اوقاف در دست اجرا است/ ۱۸ وقف جدید ثبت شد/در ۴۰ پرونده به نفع اوقاف گیلان رای صادر شد/شناسایی و ثبت ۵۰۰ رقبه

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عادلی با بیان اینکه در سال جدید ۱۸ مورد وقف جدید توسط خیرین انجام شده و در سامانه اطلاعاتی اوقاف گیلان ثبت شده است، اظهار کرد: ارزش ریالی آن معادل پانزده میلیارد ریال می باشد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه وقت گفت: در سال ۹۵ تاکنون ۱۸ مورد وقف توسط خیرین در سامانه اطلاعات وقف استان ثبت شده که ارزش ریالیموقافات برابر با ۱۵ میلیارد ریال است که این موقوفات در قالب زمین، باغات، خانه های مسکونی می باشد.photo_2016-11-27_16-14-08

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت، حجت الاسلام ولی عادلی از حضور پررنگ رسانه ها در پوشش اخبار مسابقات سراسری قرآن کریم قدردانی کرد و گفت: توفیق خدمت به قرآن در مسابقات سراسری قرآن کریم نصیب برخی ازدستگاهها از جمله استانداری،سپاه قدس، نیروی انتظامی، میراث فرهنگی و… شد.

وی با اعلام اینکه چنددستگاه دراین مسابقات همکاری نداشتند تصریح کرد: بعد ازگذشت بالغ برسی سال توفیق برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم نصیب استان گیلان شد و برخی از دستگاهها در این زمینه توفیق نداشته و همکاری نکردند.

عادلی گفت: حدود یکسال گذشته توفیقات متعددی در بخشهای مختلف نصیب اوقاف استان شد که از آن جمله میتوان به تبدیل سند اجاره موقوفات در معاونت بهره وری اوقاف گیلان اشاره کرد که درسال ۹۵ تاکنون یکهزار و پانصد عدد رقبه شناسایی و ثبت شدند که از این تعداد ۵۰۰ رقبه جدید می باشد که با اضافه شدن این تعداد رشد درآمدی ۱۵ درصدی را بهمراه داشته است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان اظهار کرد: دربخش سرمایه گذاری موقوفات نیز در سال ۹۵ معادل یکصد میلیارد ریال از محل موقوفات پیش بینی شده است که از این مقدار می توان به سرمایه گذاری موقوفات درشهرهای رشت،لنگرود، کیاشهر ،تالش و… اشاره کرد.

عادلی با اشاره به اجرای ۸۴ پروژه عمرانی در سطح بقاع متبرکه استان، گفت: عملیات عمرانی اوقاف گیلان در امامزاده ابراهیم شفت، امامزاده اسحاق،امامزاده هاشم و… در حال انجام می باشد.

وی افزود: در حوزه حقوقی تاکنون بیش از ۸۰ دادخواست تقدیم دستگاه قضا نموده ایم که مربوط به افرادی است که موقوفاتی دراختیار دارند اما به قوانین و مقررات تمکین نمی کنند که از این تعداد پرونده در سال گذشته ۴۰ پرونده ختم رسیدگی و به نفع اوقاف گیلان رای صادرشد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان تصریح کرد: تشکیل کارگروه های حقوقی باحضور وکلای مجرب از اقدامات اوقاف گیلان در رسیدگی به این پرونده ها بوده است.

عادلی با بیان اینکه در سال جدید ۱۸ مورد وقف جدید توسط خیرین انجام شده و در سامانه اطلاعاتی اوقاف گیلان ثبت شده است، اظهار کرد: ارزش ریالی آن معادل پانزده میلیارد ریال می باشد و طی این چند روز اخیر ده مورد وقف جدید نیز توسط خیرین انجام شده است که ارزش ریالی آن معادل سی میلیارد ریال است اما هنوز در سامانه ثبت نشده است و این موقوفات شامل خانه مسکونی،زمین و… است.

وی بااعلام اینکه اعضای هیات امنای بقاع متبرکه استان ازمراجع ذیصلاح استعلام میشوند تصریح کرد: تولید بیش از سه هزار بروشور فرهنگی باموضوع وقف و اربعین وتوزیع آن درایران وعراق از دیگر اقدامات اوقاف بوده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان همچنبن ساخت مستند وکلیپ با موضوع وقف ونمایش آن از رسانه استانی،برنامه ریزی وساخت برنامه با موضوع وقف در باره کودکان را از دیگر اقدامات اوقاف گیلان دانست که به زودی تولید خواهدشد.

عادی در پایان اظهار داشت: وقف احسان ماندگار است و د رهمین راستا امسال هفته وقف به علت تقارن با تعطیلی هایی به مناسبت ماه صفر به دهه وقف تبدیل شده است که ازهفتم آذرماه آغاز و تا ۱۶ آذر ادامه خواهد داشت.

Share